Home Credit | Pro lepší příběhy

Nejčastější dotazy

Informace o nákupu na splátky

Jaké musím splnit podmínky, abych mohl nakoupit na splátky?
Pro získání nákupu na splátky musíte být zletilá osoba, mít stálý zdroj příjmu a splňovat podmínky Home Credit a.s.., zejména nesmí nákup na splátky ohrozit chod vaší domácnosti.
Za kolik můžu nakoupit na splátky?
Nejnižší hodnota nákupu je 3 000 Kč. Maximální cenu vašeho nákupu nijak neomezujeme.
Jaké budu potřebovat doklady?

Připravte si prosím dva doklady totožnosti. Jste-li občanem ČR, musí být jedním z těchto dokladů platný občanský průkaz. Dalším dokladem pak může být například řidičský průkaz, cestovní pas, rodný list nebo zbrojní průkaz. Jestliže jste zaměstnaný nebo OSVČ, připravte si údaje o firmě – přesný název, adresu, telefon a IČO.

Potřebuji ručitele?
Ne, pro získání nákupu na splátky ručitele nevyžadujeme.
Jaké jsou u nákupu na splátky poplatky?
Sjednání nákupu na splátky i jeho vedení jsou zdarma. Stejně tak mimořádné splátky. Poplatky si bereme v případě prodlení ve splácení.
Musím při žádosti o nákup na splátky dokládat potvrzení o příjmu?

V žádosti o nákup na splátky uvádíte svůj příjem, oficiální potvrzení o příjmu ale primárně nevyžadujeme. Pokud budeme potřebovat ověřit, jestli půjčka příliš nezatíží váš rodinný rozpočet, ozveme se vám. V tom případě můžeme také požadovat výpisy z účtů nebo specifické doklady v případě zaměstnaneckého poměru (výplatní pásky, pracovní smlouvu, potvrzení o výši příjmů), příjmů z podnikání (daňové přiznání, rozvaha / výsledovka), případně jiné (důchodový výměr, výměr výsluhového příspěvku, doklad o přiznání mateřské/rodičovské, rozhodnutí o přiznání odměny pěstouna). 

Jak si mohu ověřit, že nejsem vedený v registru dlužníků?

Pokud máte pochybnosti o svém splácení v minulosti, doporučujeme si před podáním žádosti o půjčku ověřit, jaké informace jsou o vás vedeny v Registru FO sdružení SOLUS. Můžete k tomu využít aplikaci určenou pro mobilní telefony s operačním systéme Android "SOLUS – SMS výpis". Aktuální a spolehlivé informace získáte přímo na svůj mobilní telefon odkudkoli během pár chvil. Aplikaci si můžete stáhnout zde.

Co si můžu na splátky koupit?
Nákup na splátky si můžete vzít, na co budete chtít. Stačí, aby vámi vybraný obchod, nákup na splátky umožňoval.
Kdy dostanu zboží, které si chci na splátky koupit?
Hned, jak spolu podepíšeme smlouvu, můžete si vybrané zboží odnést.
Můžu nakoupit na splátky, i když jsem v důchodu?
Kritériem pro poskytnutí úvěru není věk žadatele. Vyšší věk tedy neznamená, že byste automaticky úvěr nedostal. Důležité je mít stálý příjem, z něhož budete schopen pravidelně splácet, a splnění dalších podmínek při prověřování vaší schopnosti splácet.
Kdy podepisuju smlouvu o nákupu na splátky?
Smlouvu podepisujete přímo u prodávajícího. Dopřejte si tedy dost času, abyste si smlouvu řádně pročetli.
Když podepíšu úvěrovou smlouvu a dostanu výrobek, můžu ho vrátit a zrušit tak i nákup na splátky?

Ano. Pokud se rozhodnete výrobek koupený na splátky vrátit a prodejce uzná váš nárok na vrácení, ruší se tím i úvěr.

Když budu zakoupený výrobek reklamovat, musím po dobu reklamace dál splácet?

Ano. Sjednaný úvěr je platný do té doby, než prodejce uzná váš nárok na zrušení kupní smlouvy, tedy vrácení peněz za výrobek. V takovém případě zaniká i úvěr. Pokud ale dojde k výměně, nebo opravě zboží, úvěr pokračuje dál.
Své splátky musíte platit také tehdy, když reklamace teprve probíhá.

Jak splácet nákup na splátky

Jakým způsobem můžu svůj nákup splácet?
Splátky můžete platit jednorázovým nebo trvalým příkazem ze svého účtu, složenkami, které vám pošleme, nebo přes terminál Sazky.
Můžu změnit způsob úhrady splátek v průběhu splácení?
Jak nám pošlete splátku je vždy jen na vás. Peníze je vždy pouze nutné odeslat na správný bankovní účet a se správným variabilním symbolem. Tyto údaje najdete ve své úvěrové smlouvě.
Můžu svůj nákup splatit předčasně? Za jakých podmínek?
Samozřejmě, nákup můžete kdykoli splatit předčasně. A je to zcela zdarma. Jen nám o tom dejte předem vědět, abychom vám řekli, kolik přesně zbývá doplatit, a nastavili ukončení vašeho úvěru.
Můžu měnit účet, ze kterého posílám splátky?

Ano, nezáleží na tom, z jakého účtu nám splátka přijde. Důležité je, aby přišla včas a se správným variabilním symbolem.

Je možné splátku nějak odložit, nebo zmrazit?
Ano, pokud jste si v minulosti sjednal službu Odklad splátek. Potom stačí jen zavolat našim operátorům na 542 100 100 a domluvit se na podrobnostech. Pokud tuto službu nemáte sjednanou, můžete si splátku odložit jednorázově, ale za poplatek 199 Kč. Zavolejte kvůli tomu na 542 100 100.
Jak poznám, že jsem nákup na splátky kompletně splatil?

Potvrzení o doplacení úvěru najdete ve svém účtu ve Správci financí. Zároveň vám ho pošleme poštou nebo e-mailem, abyste měli potvrzení černé na bílém.

Kdy mám poslat první splátku půjčky?
Termín splatnosti první splátky je přesně za měsíc od uzavření nákupu na splátky.
Stačí, když peníze pošlu v den splatnosti splátky?
Ne, splátky je nutné hradit tak, aby platba byla na našem účtu vždy k datu splatnosti. Při úhradě bankovním převodem proto doporučujeme platbu provést alespoň 3 pracovní dny před datem splatnosti, u poštovní poukázky pak alespoň 5 pracovních dnů před datem splatnosti).
Můžu změnit termín svých splátek?

Pokud Vám nevyhovuje termín 2. a dalších  splátek, zavolejte nám na klientskou linku 542 100 100. Termín změníme po telefonu.

Můžu změnit výši měsíční splátky?
Ano, je to možné. Pokud máte u nás předem sjednanou službu Změna výše a počtu splátek, stačí zavolat na naše Klientské centrum na tel. číslo 542 100 100, kde s našimi operátory doladíte detaily. Pokud nemáte službu předem sjednanou, můžete si výši splátky jednorázově také upravit, bude vás to ale stát 199 Kč. Vše domluvíte na lince 542 100 100.
Kde zjistím číslo účtu, kam mám splátku posílat za nákup na splátky, a variabilní symbol?

Splátky půjčky posílejte na účet 2004780111/6000. Variabilní symbol je číslo vaší úvěrové smlouvy. Kromě smlouvy ho najdete také ve Správci financí.

Problémy se splácením nákupu na splátky

Co mám dělat, když nemám dostatek prostředků na zaplacení splátky?
Pokud jste si předem sjednal službu Odklad splátek, využijte ji. Měsíční odklad vám pomůže získat dostatek prostředků. Nesjednal jste si tuto službu předem? Existuje varianta jednorázového odkladu. Zavolejte na 542 100 100, naši operátoři vám pomohou vše vyřešit. Rozhodně se nám ozvěte dřív, než uplyne termín splatnosti splátky. Vždy existuje nějaké řešení a uděláme maximum pro to, abychom vám pomohli, pokud s námi budete aktivně komunikovat.

Pojištění nákupu na splátky

Poskytujete k nákupu na splátky pojištění pro případ, že nebudu moci splácet?

Ano. Naším cílem je bezpečné úvěrování, proto si můžete vybrat z balíčků pojištěné POMOC+ a POMOC. Více informací najdete zde.

Kdy začne mé pojištění platit?

Pojištění vám platí den poté, co jste si ho sjednal.

Jak můžu platit pojištění?

Pojištění platíte společně se splátkami své půjčky. Cena pojištění navýší celkovou částku, kterou nám měsíčně posíláte.

Nákup na splátky už mám sjednaný, ale chtěl bych si k němu sjednat i pojištění. Jak na to?

Stačí zavolat na tel 542 100 100, každý pracovní den od 8:00 -18:00. Naši operátoři vám pojištění představí a dodatečně sjednají.

Přišel jsem o práci, ale zaměstnanecký poměr jsme uzavřeli dohodou. Můžu i tak využít pojištění Pomoc+?

Ano. Pokud vám nevznikne nárok na pojistné plnění od pojišťovny, my vám splátky odložíme. Důležité je, abyste předložil potvrzení z úřadu práce, že jste skutečně bez zaměstnání.

Sjednal jsem si pojištění pro případ ztráty zaměstnání. Odešel jsem ale do důchodu. Musím pojištění platit dál?

Vámi sjednané pojištění vás ochrání nejen při ztrátě zaměstnání. Jakmile přestanete splňovat podmínky pro krytí rizika ztráty zaměstnání, jste automaticky pojištěn pro případ hospitalizace úrazem.

Komu a jak musím nahlásit pojistnou událost?

Pojistnou událost nahlásíte jednoduše na lince 542 527 528 (v pracovní dny 8.00 – 18.00) pod volbou 2. Postup a formuláře najdete zde.

Komu pojišťovna vyplatí peníze v případě pojistné události?

V případě pojistné události je pojistné plnění zasláno na číslo účtu, které jste uvedl při jejím nahlášení. V případě úmrtí je zůstatek dluhu zaslán přímo na náš účet, jako věřiteli.

Můžu si pojištění zrušit?

Ano, je možné jej ukončit prostřednictvím telefonu na čísle 542 100 100. Pojištění vás však chrání v situacích, na které se není možné dopředu připravit, proto doporučujeme tento krok zvážit a pojištění si ponechat.