Home Credit | Pro lepší příběhy
Produktymenu-arrow-down
Poradnamenu-arrow-down
Ostatnímenu-arrow-down

Nejčastější dotazy

Pojištění

Kdy začne mé pojištění platit?
Pojištění platí ode dne, ke kterému jste si ho sjednal. Pokud by pojišťovna v počátku pojištění neuznala váš nárok na pojistné plnění, my vám splátky odložíme až na 12 měsíců.
Komu vyplatí pojišťovna peníze v případě pojistné události?
Peníze z pojistného plnění pošle pojišťovna na váš účet, který jí uvedete. V případě úmrtí pojistné plnění vyplatí tomu, kdo na to má právo - manželovi či manželce, případně dalším rodinným příslušníkům.
Musím peníze od pojišťovny použít na splacení splátek?
Ačkoliv je účelem pojištění umožnit vám splácet, i když se vaše příjmy zmenší, není vaší povinností peníze od pojišťovny použít na zaplacení splátek.
Jak platím za pojištění?
Pojištění platíte společně se splátkami své půjčky. Cena pojištění navýší celkovou částku, kterou nám měsíčně posíláte.
Můžu si pojištění zrušit?
Ano, pokud jste přesvědčený, že vám pojištění nijak nepomůže, pojištění můžete vypovědět.
Nákup na splátky už mám sjednaný, ale chtěl bych si k němu sjednat i pojištění. Jak na to?
To není vůbec problém. Prostě zavolejte na 542 100 100. Naši operátoři s vámi pojištění dodatečně sjednají.
Přišel jsem o práci, ale zaměstnanecký poměr jsme uzavřeli dohodou. Můžu i tak využít pojištění Pomoc?
Ano. Pokud vám pojišťovna neuzná nárok na pojistné plnění, my vám splátky odložíme. Důležité je, abyste předložil potvrzení z úřadu práce, že jste skutečně bez zaměstnání.

Informace o nákupu na splátky

Za kolik můžu nakoupit na splátky?
Nejnižší hodnota nákupu je 3 000 Kč. Maximální cenu vašeho nákupu nijak neomezujeme.
Jaké musím splnit podmínky, abych mohl nakoupit na splátky?
Pro získání nákupu na splátky musíte být zletilá osoba, mít stálý zdroj příjmu a splňovat podmínky Home Credit a.s.., zejména nesmí nákup na splátky ohrozit chod vaší domácnosti.
Jaké budu potřebovat doklady?
Připravte si prosím dva doklady totožnosti. Jste-li občanem ČR, musí být jedním z těchto dokladů platný občanský průkaz. Dalším dokladem pak může být například řidičský průkaz, cestovní pas, rodný list nebo zbrojní průkaz. Jestliže jste zaměstnaný nebo OSVČ, připravte si údaje o firmě – přesný název, adresu, telefon a IČO. Pokud budeme potřebovat ověřit, jestli půjčka příliš nezatíží váš rodinný rozpočet, můžeme také požadovat výpisy z účtů nebo specifické doklady v případě zaměstnaneckého poměru (výplatní pásky, pracovní smlouvu, potvrzení o výši příjmů), příjmů z podnikání (daňové přiznání, rozvaha / výsledovka), případně jiné (důchodový výměr, výměr výsluhového příspěvku, doklad o přiznání mateřské/rodičovské, rozhodnutí o přiznání odměny pěstouna). V některých případech pak ověřujeme obdobným způsobem situace vašeho partnera.
Potřebuji ručitele?
Ne, pro získání nákupu na splátky ručitele nevyžadujeme.
Musím při žádosti o nákup na splátky dokládat potvrzení o příjmu?
V žádosti o nákup na splátky uvádíte svůj příjem, oficiální potvrzení o příjmu ale primárně nevyžadujeme. Pokud budeme potřebovat ověřit, jestli půjčka příliš nezatíží váš rodinný rozpočet, ozveme se vám. V tom případě můžeme také požadovat výpisy z účtů nebo specifické doklady v případě zaměstnaneckého poměru (výplatní pásky, pracovní smlouvu, potvrzení o výši příjmů), příjmů z podnikání (daňové přiznání, rozvaha / výsledovka), případně jiné (důchodový výměr, výměr výsluhového příspěvku, doklad o přiznání mateřské/rodičovské, rozhodnutí o přiznání odměny pěstouna). V některých případech pak ověřujeme obdobným způsobem situace vašeho partnera.
Co si můžu na splátky koupit?
Nákup na splátky si můžete vzít, na co budete chtít. Stačí, aby vámi vybraný obchod, nákup na splátky umožňoval.
Jaké jsou u nákupu na splátky poplatky?
Sjednání nákupu na splátky i jeho vedení jsou zdarma. Stejně tak mimořádné splátky. Poplatky si bereme v případě prodlení ve splácení.
Můžu nakoupit na splátky, i když jsem v důchodu?
Kritériem pro poskytnutí úvěru není věk žadatele. Vyšší věk tedy neznamená, že byste automaticky úvěr nedostal. Důležité je mít stálý příjem, z něhož budete schopen pravidelně splácet, a splnění dalších podmínek při prověřování vaší schopnosti splácet.
Jak si mohu ověřit, že nejsem vedený v registru dlužníků?
Pokud máte pochybnosti o svém splácení v minulosti, doporučujeme si před podáním žádosti o půjčku ověřit, jaké informace jsou o vás vedeny v Registru FO sdružení SOLUS. Můžete k tomu využít aplikaci určenou pro mobilní telefony s operačním systéme Android "SOLUS – SMS výpis". Aktuální a spolehlivé informace získáte přímo na svůj mobilní telefon odkudkoli během pár chvil. Aplikaci si můžete stáhnout zde.
Kdy podepisuju smlouvu o nákupu na splátky?
Smlouvu podepisujete přímo u prodávajícího. Dopřejte si tedy dost času, abyste si smlouvu řádně pročetli.
Kdy dostanu zboží, které si chci na splátky koupit?
Hned, jak spolu podepíšeme smlouvu, můžete si vybrané zboží odnést.

Jak splácet nákup na splátky

Kdy mám poslat první splátku půjčky?
Termín splatnosti první splátky je přesně za měsíc od uzavření nákupu na splátky.
Jakým způsobem můžu svůj nákup splácet?
Splátky můžete platit jednorázovým nebo trvalým příkazem ze svého účtu, složenkami, které vám pošleme, nebo přes terminál Sazky.
Můžu změnit způsob úhrady splátek v průběhu splácení?
Jak nám pošlete splátku je vždy jen na vás. Peníze je vždy pouze nutné odeslat na správný bankovní účet a se správným variabilním symbolem. Tyto údaje najdete ve své úvěrové smlouvě.
Stačí, když peníze pošlu v den splatnosti splátky?
Ne, splátky je nutné hradit tak, aby platba byla na našem účtu vždy k datu splatnosti. Při úhradě bankovním převodem proto doporučujeme platbu provést alespoň 3 pracovní dny před datem splatnosti, u poštovní poukázky pak alespoň 5 pracovních dnů před datem splatnosti).
Můžu změnit termín svých splátek?
Pokud vám nevyhovuje termín splátky, vyplňte žádost pro změnu termínu a pošlete ji na adresu: Home Credit a.s. Nové sady 996/25 602 00 Brno
Můžu svůj nákup splatit předčasně? Za jakých podmínek?
Samozřejmě, nákup můžete kdykoli splatit předčasně. A je to zcela zdarma. Jen nám o tom dejte předem vědět, abychom vám řekli, kolik přesně zbývá doplatit, a nastavili ukončení vašeho úvěru.
Můžu změnit výši měsíční splátky?
Ano, je to možné. Pokud máte u nás předem sjednanou službu Změna výše a počtu splátek, stačí zavolat na naše Klientské centrum na tel. číslo 542 100 100, kde s našimi operátory doladíte detaily. Pokud nemáte službu předem sjednanou, můžete si výši splátky jednorázově také upravit, bude vás to ale stát 199 Kč. Vše domluvíte na lince 542 100 100.
Můžu měnit účet, ze kterého posílám splátky?
Ano, nezáleží na tom, z jakého účtu nám splátka přijde. Důležité je, aby přišla se správným variabilním symbolem.
Kde zjistím číslo účtu, kam mám splátku posílat, a variabilní symbol?
Splátky půjčky posílejte na účet 2004780111/6000. Variabilní symbol je číslo vaší úvěrové smlouvy. Kromě smlouvy ho najdete také ve Správci financí.
Je možné splátku nějak odložit, nebo zmrazit?
Ano, pokud jste si v minulosti sjednal službu Odklad splátek. Potom stačí jen zavolat našim operátorům na 542 100 100 a domluvit se na podrobnostech. Pokud tuto službu nemáte sjednanou, můžete si splátku odložit jednorázově, ale za poplatek 199 Kč. Zavolejte kvůli tomu na 542 100 100.
Jak poznám, že jsem nákup na splátky kompletně splatil?
Potvrzení o doplacení úvěru najdete ve svém účtu ve Správci financí. Zároveň vám ho pošleme poštou, abyste měli potvrzení černé na bílém.

Problémy se splácením

Co mám dělat, když nemám dostatek prostředků na zaplacení splátky?
Pokud jste si předem sjednal službu Odklad splátek, využijte ji. Měsíční odklad vám pomůže získat dostatek prostředků. Nesjednal jste si tuto službu předem? Existuje varianta jednorázového odkladu. Zavolejte na 542 100 100, naši operátoři vám pomohou vše vyřešit. Rozhodně se nám ozvěte dřív, než uplyne termín splatnosti splátky. Vždy existuje nějaké řešení a uděláme maximum pro to, abychom vám pomohli, pokud s námi budete aktivně komunikovat.
Spletl jsem se a omylem poslal splátku za tento měsíc dvakrát. Co s tím?
Nic se neděje. Tímto jste si předplatil splátku na další měsíc. Příští měsíc tedy peníze nemusíte posílat.
© 2017 Home Credit a.s., Nové sady 996/25, 602 00 Brno
Webdesign & development by SiteOne