Karty

Vyberte, co potřebujete vyřešit.

Jak využít bezúročné období?

Zobrazit návod

Jak si nahraju kartu do aplikace Google Pay nebo Apple Wallet?

Na co se nejčastěji ptáte?

Karty

Ztratil jsem nebo mi ukradli kartu. Co mám dělat?

Co nejdříve je potřeba kartu zablokovat. Podívejte se na návod, jak blokaci provést v mobilní aplikaci (iOS nebo Android), kde si můžete zároveň v historii transakcí zkontrolovat, jestli nebyla karta zneužita.

V případě krádeže nebo ztráty karty nám zavolejte na linku 542 100 100. Kartu trvale zablokujeme a rovnou Vám pošleme novou.

Jak si na kartě nastavím PIN?

Ať už jde o PIN k nové kartě nebo jste svůj stávající PIN zapomněli, v obou případech vám s jeho nastavením pomůžeme na telefonu 542 100 100.

Jak si požádám o novou kartu?

Novou kartu vám obratem vydáme na klientské lince 542 100 100. Pošleme vám ji poštou a nejpozději do 10 dnů ji budete mít ve schránce. Pokud máte Šikovný účet, můžete si během pár vteřin v mobilní aplikaci vydat virtuální kartu.

Za jak dlouho mi přijde nová karta?

Karta vám zpravidla přijde obyčejnou zásilkou do 10 dnů od žádosti.

Pokud od žádosti o kartu uplynulo 14 nebo více dnů a karta vám nepřišla, zavolejte nám na linku 542 100 100.

Končí mi platnost karty. Pošlete mi novou?

Ano, v posledním měsíci platnosti staré karty vám přijde nová karta poštou na kontaktní adresu.

POZOR: V případě, že starou kartu alespoň 6 měsíců nepoužíváte, novou kartu vám po vypršení platnosti staré nepošleme automaticky. Můžete si o ni požádat na lince 542 100 100.

Mohu mít více karet k jedné smlouvě?

Ne, k jedné úvěrové smlouvě můžete mít pouze jednu aktivní kartu. Jakmile si aktivujete novou, stará se tím automaticky zruší.
TIP: Kartu si můžete nahrát do platebních aplikací Google Pay a Apple Wallet a platit mobilem nebo hodinkami. Takto lze kartu nahrát i do více zařízení.

Jak funguje virtuální karta?

Virtuální kartu máte k dispozici v naší mobilní aplikaci. Najdete tam její číslo, platnost i CVC kód pro platby na internetu, a navíc si ji můžete nahrát do Google Pay nebo Apple Wallet a platit mobilem bezkontaktně nebo vybírat hotovost z bezkontaktních bankomatů.

Virtuální kartu si jednoduše vydáte v mobilní aplikaci. Podívejte se na návod, jak to udělat.

Zatím ji můžete využívat jen s Šikovným účtem. Pokud se to v budoucnu změní, dáme vám o tom vědět.

Jak získám virtuální kartu, když už používám fyzickou?

Pokud používáte fyzickou kartu, ale máte zájem místo ní o kartu virtuální, zavolejte nám na linku 542 100 100. Fyzickou kartu vám zrušíme a v mobilní aplikaci si hned vyřídíte virtuální kartu.

K čemu můžu kartu používat?

S naší kartou:

• Zaplatíte v kamenných prodejnách i na internetu u všech obchodníků, kteří přijímají platební karty Mastercard v Česku i v zahraničí,

• Vyberete peníze z bankomatu všech bank v Česku i v zahraničí,

• Zaplatíte i mobilem nebo chytrými hodinkami přes platební aplikace Google Pay a Apple Wallet na všech bezkontaktních terminálech.

Můžu si nahrát kartu do mobilu a chytrých hodinek?

Ano, všechny naše karty je možné nahrát do platebních aplikací Google Pay a Apple Wallet, které fungují jak na mobilním telefonu, tak na chytrých hodinkách. Podívejte se na návod, jak to udělat v naší mobilní aplikaci.

Jiné služby, jako je například Garmin Pay nebo Fitbit Pay, momentálně nepodporujeme. Pokud se to v budoucnu změní, dáme vám o tom vědět.

POZOR: Placení chytrými hodinkami přes Google Pay začalo v České republice fungovat teprve v roce 2021 a ne všechny chytré hodinky to podporují. Než si hodinky pořídíte, ověřte si je u výrobce.

Z jakých bankomatů můžu vybírat peníze?

Můžete vybírat z jakéhokoliv bankomatu v Česku i zahraničí.

TIP: Výběry z bankomatu jsou omezené týdenním limitem a můžeme si za ně účtovat poplatky dle sazebníku. Vybírat z bankomatu můžete taky prostřednictvím karty nahrané v platební aplikaci Gpay/Apple Wallet, výběr tímto způsobem potvrdíte na bankomatu PINem ke kartě. Peníze si můžete v mobilní aplikaci taky jednoduše převést rovnou na svůj bankovní účet.

Můžu s kartou platit na internetu a v zahraničí?

Ano, naše karta umožňuje platby na internetu i používání v zahraničí. Tyto způsoby plateb není nutné nijak povolovat, karta je umožňuje automaticky.

Jaký kurz platí na kartě pro transakce v cizí měně?

Náš aktuální kurzovní lístek pro karetní transakce v cizích měnách, včetně odchylky vůči referenčnímu kurzu Evropské centrální banky (ECB), naleznete zde.

V případě, že k některé měně vlastní kurz nemáme, použijeme kurz společnosti Mastercard platný v době provedení transakce.

Jak jsou zabezpečeny platby kartou na internetu?

Všechny naše karty podporují službu 3D Secure, díky které si pomocí dvoufázového ověřování zjišťujeme, jestli opravdu platíte kartou vy, nebo někdo jiný. Funguje to jednoduše – při platbě na internetu u obchodníků se sídlem v EU vám přijde oznámení do mobilní aplikace o probíhajícím nákupu a platbu tam máte možnost potvrdit nebo zamítnout. Podívejte se na návod, jak to udělat.

V případě, že mobilní aplikaci nevyužíváte, platby na internetu potvrdíte zadáním jednorázového SMS kódu a ePINu, který vám po aktivaci karty zašleme na váš telefon.

POZOR: Abychom vás při platbách na internetu chránili, může se stát, že zamítneme platbu u obchodníka z Evropské unie, který službu 3D Secure nepodporuje.

Co znamená „nezaúčtovaná transakce“?

Když platíte kartou, obchodník nedostává peníze z platby ihned po jejím provedení, ale pouze si na vaší kartě vytvoří tzv. blokaci (peníze si „zamluví“ a vy je nemůžete utratit jinde). V tuto chvíli se jedná o nezaúčtovanou transakci. Takovou platbu po vás nebudeme chtít uhradit, dokud neproběhne zaúčtování.

Zaúčtování probíhá zpravidla do 2-3 pracovních dnů. Jakmile je transakce zaúčtovaná, teprve potom posíláme reálně peníze obchodníkovi a vy takovou transakci uvidíte v následujícím měsíčním výpisu.

V případě, že by se transakce do měsíce od provedení („zamluvení“) nezaúčtovala, bude automaticky stornována a daná částka se znovu uvolní pro čerpání. Pokud by k tomu nedošlo, můžete podat reklamaci.

Jak můžu reklamovat karetní transakci?

Nejprve počkejte, jestli se daná transakce zaúčtuje. V případě, že ne, bude do měsíce od provedení automaticky stornovaná a nebude potřeba ji reklamovat.

Pouze pokud se jedná o už zaúčtovanou transakci, vyplňte reklamační formulář a pošlete nám jej na reklamace@homecredit.cz. O vyřízení reklamace vás budeme informovat do 15 pracovních dnů. V komplikovaných případech vám výsledek stížnosti nebo reklamace sdělíme do 35 pracovních dnů ode dne, kdy stížnost nebo reklamaci obdržíme.

Z jakého důvodu jste mi zamítli platbu kartou?

K zamítnutí karetní transakce může dojít z mnoha důvodů. Mezi ty nejčastější patří:

• Na kartě není dostatečný disponibilní zůstatek.

• Karta nebyla aktivována nebo je blokovaná.

• Byl vyčerpaný limit pro daný typ transakce (např. výběry z bankomatu).

• Byl chybně zadaný PIN nebo ePIN.

• Při platbě na internetu byly chybně zadané údaje z karty (číslo, platnost, CVC kód).

• Při výběru z bankomatu byl zadaný chybný typ účtu. Je nutné zvolit kreditní účet.

• Abychom chránili peníze na vaší kartě, můžeme při platbě u nedůvěryhodného obchodníka, platbu zamítnout.

Výjimečně se transakce zamítne z technických důvodů. Zkuste zaplatit znovu a pokud to nevyjde, zavolejte nám na linku 542 100 100 a poradíme vám.

Zadal jsem chybně PIN a mám zablokovanou kartu. Co mám dělat?

Pokud dojde k blokaci karty při opakovaném zadání chybného PINu, nebude možné s kartou provádět transakce, u kterých je PIN nutný, do konce kalendářního týdne. Stále ale můžete platit bezkontaktně do 500 Kč nebo na internetu, protože k těmto transakcím PIN nepotřebujete.

Následující týden můžete kartu využívat naplno, ale doporučujeme vám si nejprve ověřit správný PIN na lince 542 100 100. Nezapomeňte při používání karty dodržovat bezpečnostní desatero.

Kde zjistím, jaký má moje karta ePIN?

ePIN Vám zasíláme SMS zprávou následující den po aktivaci karty. Pokud jste SMS smazali nebo vám nepřišla, zavolejte nám na linku 542 100 100 a pošleme vám ho znovu.

TIP: ePIN vůbec nepotřebujete, pokud používáte naši mobilní aplikaci. V té jednoduše internetové platby povolíte nebo zamítnete bez přepisování jakéhokoliv kódu. Podívejte se na návod.

Zadal jsem chybně ePIN při platbě na internetu a mám zablokovanou kartu. Co mám dělat?

Při opakovaném chybném zadání ePINu při platbě na internetu dochází k zablokování transakcí kartou, které jsou chráněné 3D Secure systémem (tj. u dalších plateb, kde je nutné zadávat ePIN). K automatickému odblokování dojde po půlnoci daného dne. Do té doby můžete stále kartou platit na kamenných prodejnách nebo vybírat z bankomatu (případně si převádět peníze na účet).

TIP: ePIN vůbec nepotřebujete, pokud používáte naši mobilní aplikaci. V té jednoduše internetové platby povolíte nebo zamítnete bez přepisování jakéhokoliv kódu. Podívejte se na návod.

Jak si požádám o snížení úvěrového rámce?

S tímto požadavkem nám zavolejte na linku 542 100 100 a poradíme vám.

Nejnižší částka, na kterou lze úvěrový rámec snížit, je 10 000 Kč. Zároveň vám ale nemůžeme snížit rámec o vyšší částku, než je váš aktuální disponibilní zůstatek (tím by se vaše karta dostala do mínusu).

Jaké jsou na kartě poplatky?

Každý produkt má svůj vlastní sazebník poplatků, které najdete zde.

Jaké jsou na kartě úroky?

Každý produkt má svoji vlastní úrokovou sazbu, kterou najdete na měsíčním výpisu. Tato úroková sazba se vztahuje na všechna výběry z bankomatu, převody peněz na účet a nákupy v obchodech nebo na internetu, které nejsou zařazené do splátkových programů.

Splátkové programy mají svoje vlastní úrokové sazby, které začínají už na 0 % p. a. (nákupy na splátky bez navýšení).

TIP: Pro získání nižší úrokové sazby využívejte splátkové programy. Můžete si do nich rozložit libovolný nákup kartou nebo převod na bankovní účet nad 2 000 Kč. Oba způsoby zvládnete v naší mobilní aplikaci, podívejte se na návod, jak to udělat.

Kdy se na kartu účtují poplatky a úroky?

Poplatky i úroky se vám odečtou z disponibilního zůstatku na kartě poslední kalendářní den v měsíci. Výjimku tvoří poplatek za výběr z bankomatu a za zobrazení disponibilního zůstatku v bankomatu. Tyto poplatky se naúčtují hned v den výběru nebo zobrazení.

Zpět do Poradny