Poradna - nejčastější dotazy o nákupu na splátky • Home Credit a.s.

Splácení a výpisy

Vyberte, co potřebujete vyřešit.

1906 poradna 1944x1356px 018843a1 78697f33dde3ef75606735937b8b0476

Kde najdu podrobnosti o svém splátkovém programu?

Kdy a kam mám poslat splátku?

Jak zjistím, jestli mám zaplacenou splátku?

Kde najdu měsíční výpis?

Co znamenají položky ve výpisu?

Na co se nejčastěji ptáte?

Splácení a výpisy

Jak můžu splácet nákup na splátky a kreditní kartu?

1. Bankovním převodem z běžného účtu. Důležité je správně vyplnit platební údaje. Zadání platebních údajů vám usnadní QR kód, který najdete v mobilní aplikaci. Pokud máte telefon s Androidem, můžete platit jednoduše proklikem do mobilního bankovnictví.

2. Inkasem z vašeho běžného účtu. V případě zřízení této služby vám budeme minimální splátku strhávat automaticky a zdarma. Pokud si to vyžádáte, můžeme vám z účtu strhávat i celou vyčerpanou částku jen za 19 Kč měsíčně.

3. Na terminálu SAZKA, kde stačí předložit QR kód, který najdete na výpisu nebo v mobilní aplikaci. Za tento způsob platby si SAZKA může účtovat poplatek, který zaplatíte zároveň se splátkou.

4. Složenkou, kdy úhrada proběhne do tří pracovních dní a zaplatíte za ni na České poště vyšší poplatek. Proto vám doporučujeme jeden ze tří výše uvedených způsobů splácení.

Můžu změnit způsob, kterým posílám splátku?

Ano, způsob úhrady splátky si volíte sami a hlásit dopředu nám jej nemusíte. Přesto vám doporučujeme posílat splátky bankovním převodem, protože jde o jeden z nerychlejších a nejlevnějších způsobů její úhrady.

Měnit můžete i účet, ze kterého nám splátky posíláte. Dejte si ale pozor, abyste uvedli správně číslo účtu a variabilní symbol.

Kde zjistím variabilní symbol a číslo účtu, na který mám splátku poslat?

Na začátku každého měsíce vám pošleme výpis, kde platební údaje najdete hned na první stránce nahoře. Výpis vám zasíláme na e-mail, nebo poštou. Najdete ho samozřejmě taky v naší mobilní aplikaci.

TIP: Podívejte se na návod, co jednotlivé položky ve výpisu znamenají.
TIP:
Pokud vám chodí výpisy poštou, ale nechcete na ně čekat, nechte si je posílat raději na e-mail. Stačí nám zavolat na linku 542 100 100 a způsob zasílání výpisu změníme.
Platební údaje včetně výše splátky zjistíte i bez výpisu na začátku měsíce v mobilní aplikaci. Podívejte se na návod pro Android, nebo pro iOS.

Jakou musím poslat splátku?

Každý měsíc nám pošlete alespoň minimální splátku, kterou najdete na výpisu nebo v mobilní aplikaci, kde ji můžete i rovnou jednoduše zaplatit pomocí QR kódu, nebo prokliku do mobilního bankovnictví (pokud máte telefon s Androidem).

Minimální splátku tvoří 4 % z celkové vyčerpané částky na vašem úvěrovém účtu (její minimální výše je vždy aspoň 400 Kč) a jednotlivé měsíční splátky ze všech vašich splátkových programů. Na výpisu vám rovnou tyto částky sečteme dohromady a vy je pošlete pohodlně najednou na stejný účet se stejným variabilním symbolem.

Samozřejmě můžete poslat jakoukoliv vyšší částku, než je minimální splátka. Jak dlouho budete splácet a v jakých splátkách, je čistě na vás.

Kdy nejpozději musím poslat splátku?

Splátku je potřeba poslat tak, aby nejpozději 20. dne v měsíci byla na našem účtu. Jak moc dopředu ji posílat záleží na způsobu úhrady splátky, který jste zvolili:

• Při platbě okamžitým bankovním převodem stačí poslat splátku v den splatnosti. Máme ji u nás totiž hned.

• Při platbě standardním bankovním převodem pošlete splátku alespoň 2 pracovní dny před datem splatnosti.

• Při platbě inkasem si z vašeho účtu splátku sami strhneme 15. kalendářní den v měsíci (nebo následující pracovní den, pokud 15. vychází na víkend, či státní svátek).

• Při platbě na terminálu SAZKA stačí poslat splátku v den splatnosti. Na účet nám dorazí peníze do jednoho dne, ale s datem odeslání platby.

• Při platbě složenkou pošlete splátku nejpozději 5 dní před datem splatnosti.

Kdy mi dojde výpis?

Výpis vám pošleme vždy nejpozději pátý pracovní den v měsíci. Na e-mail vám dojde ihned, poštou většinou kolem 10. dne v měsíci.

Ihned po vygenerování výpis najdete také v naší mobilní aplikaci.

Můžu si nastavit na splácení trvalý příkaz?

Trvalý příkaz k tomuto typu úvěru nedoporučujeme, protože výše splátky není každý měsíc stejná – mění se podle vyčerpané částky. Daleko pohodlnější pro vás bude inkaso. U něj budete mít jistotu, že vám vždy odejde splátka v potřebné výši a včas. Stačí, když budete mít dost peněz na účtu.

Splátka mi odešla bez variabilního symbolu nebo bez něj. Co mám dělat?

Splátky bez variabilního symbolu, nebo s chybným variabilním symbolem, si sami hlídáme. Pokud nám taková splátka přišla z účtu, ze kterého pravidelně splácíte, sami ji k vašemu úvěru přiřadíme. Zkontrolujte historii plateb a stav splátky v mobilní aplikaci. Pokud vidíte, že je zaplacená, není nutné nic dalšího dělat.

POZOR: Kromě úhrady okamžitým bankovním převodem splátku nedostaneme hned, ale až s časovou prodlevou. Vždy záleží na způsobu, kterým jste splátku poslali. Více o délce platby najdete u otázky Kdy nejpozději musím poslat splátku.
Pokud v aplikaci ani po příslušné době splátku nevidíte jako uhrazenou, zavolejte nám na číslo 542 100 100. K hovoru si připravte údaje o platbě (číslo účtu, ze kterého splátka odešla, její výši a datum odeslání). Nebo nám pošlete potvrzení o platbě na e-mail info@homecredit.cz. Na základě těchto údajů splátku dohledáme a necháme ji přiřadit k vašemu úvěru.

Výpis mi chodí poštou a chci ho dostávat na e-mail. Jak na to?

Zavolejte nám na 542 100 100 a způsob zasílání výpisu vám obratem změníme. Příští měsíc vám výpis pošleme už na e-mail, na kterém se domluvíme.

Co to je splátkový program a jak funguje?

U vašeho úvěru se můžeme dohodnout, že určitou transakci (např. platbu kartou nebo převod peněz na bankovní účet) rozložíme do pravidelných měsíčních splátek. Podrobnosti najdete v úvěrových podmínkách. Transakci zařazenou do splátkového programu úročíme výhodnější úrokovou sazbou, na které se dohodneme při sjednání splátkového programu.

Na kreditní kartě můžete mít i více splátkových programů najednou. Jednotlivé měsíční splátky ze všech vašich splátkových programů vám ale sečteme dohromady a připočteme je k minimální splátce i ke splátce pro využití bezúročného období, které najdete na výpisu i v mobilní aplikaci. Pro vás je to pohodlné, protože vždy platíte celkovou částku najednou.

TIP: Chcete si převést peníze na účet a splácet je ve splátkovém programu? Podívejte se na návod, jak to udělat v mobilní aplikaci.
TIP:
Chcete si do splátkového programu rozložit nákup kreditní kartou? Podívejte se na návod, jak to udělat v mobilní aplikaci.

Můžu na splátkový program poslat vyšší splátku nebo ho celý najednou doplatit?

Ano. Pokud pošlete peníze nad rámec minimální splátky, použijeme je na úhradu v tomto pořadí:

1. nesplacené splátky z minulých období,

2. aktuálně předepsaná minimální splátka,

3. transakce, které nejsou zařazené do splátkových programů, s úroky a dalšími náklady včetně sankcí (nesplacená dlužná částka),

4. transakce zařazené do splátkových programů.

Pokud máte více transakcí zařazených do splátkových programů, použijeme část úhrady připadající na transakce zařazené do splátkových programů v tomto pořadí:

1. splátkový program s nejvyšší úrokovou sazbou,

2. při existenci více splátkových programů se stejnou úrokovou sazbou nejstarší splátkový program,

3. při existenci více splátkových programů se stejnou úrokovou sazbou a stejného stáří splátkový program s nejdřívější dobou konečné splatnosti při řádném splácení.

V případě částečného doplacení splátkového programu vám výše splátky ze splátkového programu zůstává stejná, ale zkrátí se doba splácení, tzn. bude vám jich zbývat k zaplacení méně.

Jak funguje bezúročné období u kreditní karty?

U bezhotovostních nákupů (platby kartou za zboží a služby na kamenných prodejnách i e-shopech) máte možnost využít bezúročné období. Stačí na účet ke kartě vrátit všechny vyčerpané peníze do 20. dne následujícího měsíce po zaúčtování nákupu. Pokud to uděláte, nebudeme vám za tyto nákupy účtovat žádné úroky.

Částku, kterou je potřeba vrátit, vám pošleme na výpisu a najdete ji i v mobilní aplikaci.
POZOR:
Bezúročné období se nevztahuje na převody peněz na bankovní účty, na výběry z bankomatu a na přepážkách bank. Za tyto typy transakcí vám účtujeme úrok už od prvního dne čerpání. Bezúročné období se zároveň nevztahuje na transakce rozložené do splátkových programů (např. nákup na splátky). Splátkové programy jsou úročené vlastní úrokovou sazbou, na které se dohodneme při sjednání každého z nich.

Jak dlouho trvá bezúročné období na kreditní kartě?

Bezúročné období trvá až 51 dní, ode dne zaúčtování nákupu až do 20. dne následujícího měsíce. Přesná délka bezúročného období u konkrétního čerpání záleží na tom, kdy s kartou zaplatíte (a tedy kdy bude transakce zaúčtována).

PŘÍKLAD: K zaúčtování nákupu kreditní kartou dojde 1. 1. V takovém případě běží bezúročné období až do 20. 2., tedy 51 dní. Pokud ale k zaúčtování dojde až 15. 1., bezúročné období trvá 37 dní.

K zaúčtování nákupu dochází standardně 2 až 3 pracovní dny od platby kartou. Přesná délka záleží na daném obchodníkovi, u kterého jste platili, a v ojedinělých případech může trvat až měsíc.

Můžu splátku pro využití bezúročného období zaokrouhlit?

Ano, samozřejmě můžete. Pokud splátku zaokrouhlujete, vždy to musí být na vyšší částku. V opačném případě byste byli v prodlení se splácením. Splátka totiž musí být zaplacena vždy úplně celá, včetně halířů.

Musím ke splátce pro využití bezúročného období přičíst splátky za splátkové programy?

Nemusíte. V případě, že na kreditní kartě nebo úvěrovém účtu splácíte splátkové programy (např. nákupy na splátky, převody peněz na účet), jsou tyto splátky již započítané do celkové splátky pro využití bezúročného období.

Můžu stále využít bezúročné období, i když vyberu hotovost z bankomatu nebo si převedu peníze na účet?

Bezúročné období můžete využít i v takovém případě, ale bude se vztahovat pouze na bezhotovostní nákupy. Na hotovostní čerpání (výběry z bankomatu, na přepážce banky, převod na účet) se bezúročné období nevztahuje a tyto transakce se začínají úročit hned od prvního dne čerpání.

Pokud vybranou hotovost vrátíte v plné výši, včetně naúčtovaných úroků, společně s dlužnou částkou za nákupy, budeme vám úročit pouze hotovostní čerpání a za nákupy úroky platit nebudete. Částku, kterou bude nutné zaplatit, najdete na výpise nebo v mobilní aplikaci jako splátku pro využití bezúročného období. Do této částky vám totiž započítáme i hotovostní čerpání společně s úroky za ně.

Nestihl jsem využít bezúročné období a vyčerpané peníze z účtu ke kartě se mi úročí. Jak můžu bezúročné období obnovit?

Bezúročné období vám obnovíme v měsíci následujícím po doplacení celkové dlužné částky na vaší kartě nebo úvěrovém účtu, včetně všech vynesených úroků.

Pro přesný výpočet aktuální dlužné částky k doplacení nás kontaktujte na lince 542 100 100, nebo na e-mailu info@homecredit.cz.

Mám uhrazenou částku pro využití bezúročného období včas, přesto mám na kreditní kartě dluh. Jak je to možné?

Mohlo dojít k jedné z uvedených situací:

• Do splátky pro využití bezúročného období se počítají pouze taková čerpání, která se zaúčtovala nejpozději poslední kalendářní den v minulém měsíci. Pokud došlo k zaúčtování některých čerpání až v aktuálním měsíci, tato čerpání po vás budeme chtít zaplatit až příští měsíc.

• Pokud jste v minulých měsících nevyužívali bezúročné období, nebo jste z karty čerpali hotovostně (výběr z bankomatu, na přepážkách bank a směnáren, převod peněz na bankovní účet). V těchto případech se dlužná částka úročí až do dne jejího uhrazení. V měsíci úhrady dlužné částky tedy nedojde k doplacení veškerých úroků. Úroky za tyto zbývající dny po vás budeme chtít zaplatit až v dalším výpise.

• Máte čerstvě uzavřený splátkový program, u kterého po vás budeme chtít první splátku až následující měsíc.

Přejete si dlužnou částku na kreditní kartě nebo úvěrovém účtu doplatit celou najednou? Zavolejte nám na číslo 542 100 100 a my vám řekneme přesnou částku k doplacení.

Musím splátku poslat celou najednou, nebo ji můžu poslat po částech?

Celou splátku můžete klidně poslat v několika menších částkách. Důležité je, aby byla celá (ať už posíláte minimální splátku, nebo splátku pro využití bezúročného období) na našem účtu nejpozději 20. dne v měsíci.

Můžu svůj nákup na splátky doplatit předčasně?

Ano, zbývající splátky můžete kdykoli splatit předčasně a je to zcela zdarma. Úvěrová smlouva zůstane aktivní, dokud ji neukončíte. Vždy nám o tom dejte radši předem vědět, abychom vám vypočítali, kolik přesně zbývá doplatit. Stačí zavolat na linku 542 100 500.

Můžu si splátku odložit, když nemám peníze na její zaplacení?

Ano, splátku si odložit můžete. Musí však být splněny podmínky pro využití odkladu a může vám za něj být účtován poplatek (podrobnosti najdete v úvěrových podmínkách). Během odkladu splátky se i nadále úročí dlužná částka, která není zařazena do splátkových programů. Odklad splátky neprodlužuje bezúročné období.

O odklad nás požádáte na lince 542 100 100 nebo na e-mailu info@homecredit.cz.