Home Credit | Pro lepší příběhy

Nejčastější dotazy

Informace o kreditní kartě

Jaké jsou podmínky získání kreditní karty?
Kreditní kartu může získat plnoletá osoba způsobilá právním úkonům. Karta je určena osobám se stálým zdrojem příjmu.
Jaké potřebuji pro sjednání doklady?

Připravte si prosím dva doklady totožnosti. Jedním z těchto dokladů platný občanský průkaz. Druhým dokladem může být váš řidičský průkaz, cestovní pas, zbrojní průkaz, případně rodný list.

Dále je důležité údaje o vašem zaměstnavateli, nebo vaší firmě – přesný název, adresu, telefon a IČO.

Mějte připravené také číslo svého bankovního účtu, kam budete chtít peníze zaslat.

K čemu mohu kartu využít?
Kartu můžete využít pro platby u obchodníků v České republice i v zahraniční, pro výběry z bankomatu v České republice i v zahraničí, pro platby na internetu nebo pro převod peněz na účet.
Jak si mám kartu aktivovat?

Po schválení žádosti vám kartu zašleme spolu s instrukcemi k aktivaci. Kartu aktivujete telefonicky na lince 542 100 110. Sami si pak zvolíte PIN, který budete ke své kartě používat. PIN vám v případě zájmu pošleme doporučeně na kontaktní adresu.

Jak si mohu ověřit, že nejsem vedený v registru dlužníků?

Pokud máte pochybnosti o svém splácení v minulosti, doporučujeme si před podáním žádosti o půjčku ověřit, jaké informace jsou o vás vedeny v Registru FO sdružení SOLUS. Můžete k tomu využít aplikaci určenou pro mobilní telefony s operačním systéme Android "SOLUS – SMS výpis". Aktuální a spolehlivé informace získáte přímo na svůj mobilní telefon odkudkoli během pár chvil. Aplikaci si můžete stáhnout zde.

Má kartu službu 3D Secure? A podporují ji všichni obchodníci na internetu?
Ano, kartu 3D Secure naše karta poskytuje. V České republice a Evropě podporuje službu většina internetových prodejců a i ve světě počet prudce roste.
Můžu s touto kartou platit na internetu a v zahraničí?
Ano, naše karta umožňuje jak platby přes internet, tak její používání v zahraničí.

Jak používat a splácet kreditní kartu

Jaký je kurz mých karetních transakcí v zahraničí?

Aktuální kurzovní lístek platný pro karetní transakce v zahraničí si můžete prohlédnout na této stránce.

Jakým způsobem můžu peníze vyčerpané z kreditní karty splatit?

Vyčerpané peníze můžete vracet 4 způsoby:

  • Bankovním převodem ze svého běžného účtu. Zadání příkazu vám usnadní QR kód, který najdete ve Správci financí.
  • Inkasem. Minimální splátku vám budeme strhávat automaticky a zdarma. Celou vyčerpanou částku strháváme, jen pokud si to vyžádáte, a za poplatek 19 Kč měsíčně.
  • Složenkou.
  • Na terminálu Sazky. Kód k platbě najdete ve Správci financí, nebo v měsíčním výpisu.
Jak dlouho trvá bezúročné období, je to opravdu 51 dní?
Bezúročné období může trvat až 51 dní. Záleží na tom, kdy jste kartou platili své nákupy a také na délce měsíce. Pro využití bezúročného období je třeba uhradit částku z výpisu tak, aby u nás byla do termínu splatnosti, tedy do 20. dne v měsíci.
Musím vyčerpané peníze vrátit všechny najednou?

To je jen na vás. Pokud všechny utracené peníze za bezhotovostní nákupy vrátíte najednou a stihnete to do 20. dne následujícího měsíce, nebudete platit žádné úroky. Vše si ale samozřejmě můžete rozvrhnout do splátek, jaké vám vyhovují.

Uhradil jsem dlužnou částku na kreditní kartě v den, kdy končí bezúročné období. Mám ještě nárok na bezúročné období, nebo ne?

Pokud jste částku uhradil na terminálu Sazky, započítá se platba ještě do vašeho bezúročného období a budete ho moci využít. Pokud jste ale platil složenkou, nebo bankovním převodem, je velmi pravděpodobné, že platba k nám nedorazí včas a vy nebudete moci bezúročné období využít. Doporučujeme vždy hradit částku alespoň 2 dny před vypršením lhůty bezúročného období.

Když jsem minulý měsíc vybíral z bankomatu, mohu využít bezúročné období?
Pokud jste částku vybral z bankomatu, nevztahuje se na vás bezúročné období. Toto období využívají jen ti, kdo s kartou platí bezkontaktně - tj. platí kartou přímo za služby, nebo zboží.
Musím částku pro využití bezúročného období zaslat najednou, nebo je možné ji odeslat po částech?
Je možné zasílat peníze po částech. Důležité je, aby celková částka pro využití bezúročného období dorazila na náš účet do termínu splatnosti.
Uhradil jsem částku pro využití bezúročného období včas, přesto mám na kreditní kartě dluh. Jak je to možné?

Pokud jste v minulých měsících bezúročné období nevyužíval, nebo jste z karty čerpal hotovost, úročila se vám dlužná částka z předchozích období a nedošlo tedy k úplnému doplacení vaší karty. V případě, že si přejete kartu doplatit celou jednorázově, je třeba nás kontaktovat, abychom vypočetli přesnou částku k doplacení.

Jak funguje získávání Premia Kč?

Za nákupy kartou získáte určitý počet prémiových Kč:

 

  • 2–20 % z nákupů u obchodníků označených logem Premia,
  • 1 % z nákupů u ostatních obchodníků přijímajících karty MasterCard (na internetu, v ČR i v zahraničí).

 

Nasbírané prémiové Kč vám jednou měsíčně vrátíme na kartu, a snížíme tím částku využitou z karty. Můžete tak ušetřit každý měsíc až 500 Kč.

Jak můžu využít Prémiové Kč?
Pokud nemáte na své kreditní kartě aktuálně žádný dluh, můžete připsané Prémiové Kč využít na jakýkoli nákup. Prostě s kartou zaplaťte jako obyčejně. V opačném případě vám Prémiové Kč pomohou uhradit část dluhu.

Pojištění karty

Poskytujete ke kreditní kartě pojištění pro případ, že nebudu moci splácet?

Ano. Naším cílem je bezpečné úvěrování, proto si můžete vybrat z balíčků pojištěné BEZPEČÍ+ a BEZPEČÍ. Více informací najdete zde.

Kdy začne mé pojištění platit?

Pojištění vám platí den poté, co jste si ho sjednal.

Jak můžu platit pojištění?

Pojištění platíte společně se splátkami své půjčky. Cena pojištění navýší celkovou částku, kterou nám měsíčně posíláte.

Kreditní kartu už mám sjednanou, ale chtěl bych si k ní sjednat i pojištění. Jak na to?

Stačí zavolat na tel 542 100 100, každý pracovní den od 8:00 - 18:00. Naši operátoři vám pojištění představí a dodatečně sjednají.

Sjednal jsem si pojištění pro případ ztráty zaměstnání. Odešel jsem ale do důchodu. Musím pojištění platit dál?

Vámi sjednané pojištění vás ochrání nejen při ztrátě zaměstnání. Jakmile přestanete splňovat podmínky pro krytí rizika ztráty zaměstnání, jste automaticky pojištěn pro případ hospitalizace úrazem.

Jak dokládám pojišťovně výši škod spojených s odcizením mé karty?

Pokud dojde k zneužití vaší kreditní karty, dokládáte nárok na pojistné plnění kopiemi výpisu z účtu vedeného ke kreditní kartě, kde označíte neoprávněné transakce. Pokud k zneužití karty došlo po jejím odcizení, je nutné dodat také potvrzení od policie.

Jak prokážu hodnotu věcí, které se mi spolu s kartou ztratily?

Pojišťovně stačí předložit kopii účtenek, nebo faktur za pořízené nové věci. Pouze v případě elektroniky je třeba dodat i doklad potvrzující koupi a hodnotu odcizených věcí.

Komu a jak musím nahlásit pojistnou událost?

Pojistnou událost nahlásíte jednoduše na lince 542 527 528 (v pracovní dny 8.00 – 18.00) pod volbou 2. Postup a formuláře najdete zde.

Do kdy mám pojišťovně nahlásit pojistnou událost?

Na nic nečekejte a spojte se s pojišťovnou hned, jak to bude možné. Pokud se jedná o pojištění Jistota, nebo Jistota+, měli byste udělat také maximum pro to, abyste zamezili vzniku dalších škod. Především tedy požádejte o blokaci karty.

Komu pojišťovna vyplatí peníze v případě pojistné události?

V případě pojistné události je pojistné plnění zasláno na číslo účtu, které jste uvedl při jejím nahlášení. V případě úmrtí je zůstatek dluhu zaslán přímo na náš účet, jako věřiteli.

Můžu si pojištění zrušit?

Ano, je možné jej ukončit prostřednictvím telefonu na čísle 542 100 100. Pojištění vás však chrání v situacích, na které se není možné dopředu připravit, proto doporučujeme tento krok zvážit a pojištění si ponechat.

Jak můžu zablokovat svoji kartu, když mi ji někdo odcizil?

Zavolejte ihned na naši klientskou linku 542 100 100, kde vám s blokací karty pomůžeme.

Asistenční služby

Sjednal jsem si kreditní kartu, kde mám asistenční služby. Za jak dlouho je mohu využít?

Asistenční služby vám platí od okamžiku aktivace vaší kreditní karty. To znamená, že jakmile máte vaši kartu aktivní, tak můžete asistenční služby využívat.

Jak často můžu asistenční služby využívat?

Počet nahlášených pojistných událostí není omezen. Asistenční služby můžete využít kdykoli budete potřebovat. Limit na jednu pojistnou událost je 10.000 Kč.

Co když hodnota služby bude vyšší než 10 000 Kč?

My za vás uhradíme částku 10 000 Kč. Zbytek budete muset případně doplatit vy sami.

Můžu si sám vybrat řemeslníka, který mi opravu zajistí, a vám následně zaslat fakturu za jeho službu?

Ne, pokud chcete využít Asistenční službu, je na nás i výběr a zajištění specialisty, který u vás službu vykoná.

Kam mám zavolat, když potřebuji využít asistenční službu?

Volejte v rámci ČR i zahraničí na linku Okamžité pomoci +420 542 527 528 (volba 1) a vyberte si službu, kterou potřebujete využít. Tato linka je vám k dispozici 24 hodin denně po celý rok. Telefonní číslo najdete i na zadní straně vaší kreditní karty.

Když Asistenční služby moc nevyužívám, můžu je přenechat někomu z rodiny?

Bohužel. Asistečnní služby jsou vázané na vlastníka kreditní karty. Když budete potřebovat využít Asistenční službu, je třeba uvést vždy své jméno a rodné číslo, aby bylo možné vás identifikovat.