542 100 100

Pracovní dny od 8 do 18 hod.

Číslo 840 155 155 nahrazujeme pevnou linkou. Můžete volat výhodněji, podle běžné sazby svého operátora.

727 618 618

Pracovní dny od 8 do 18 hod.

Chcete volat na mobilní číslo? Na této lince můžete využít své volné minuty.

Pokud neradi voláte, napište nám email!

10 pravidel jak bezpečně používat nejen Správce financí

Zneužití kreditní karty hrozí nejvíce po její krádeži a na internetu

Brno 3. 2. 2010 – Neopatrné zacházení s kreditní kartou a nákupy na nezabezpečených internetových obchodech byly nejčastějšími příčinami zneužití kreditní karty, které v roce 2009 zaznamenala úvěrová společnost Home Credit. Z celkového počtu několika desítek tisíc aktivních kreditních karet odhalila 28 podvodných transakcí v hodnotě 165 tisíc korun. V případě úniku dat z kreditních karet ve Španělsku se nepotvrdilo ani jedno zneužití. A to zejména díky programu, který podezřelé transakce sleduje, a včasnému převydání karet.

„Největší množství reklamovaných transakcí jsme zaznamenali u výběru z bankomatu, evidujeme i dva případy zneužití karty na internetu a jeden případ skimmingu," přibližuje Aleš Nejezchleb, vedoucí kartového centra společnosti Home Credit.

Zkopírování údajů z magnetického proužku a následné padělání karty (tzv. skimming) zaznamenal Home Credit v jednom případě. „Stalo se to nedaleko Václavského náměstí v Praze, kde bylo na jednom z bankomatů umístěné skimmovací zařízení. Podvodníci pak s padělanou kartou vybrali z bankomatu v Bulharsku téměř 10 tisíc korun. Protože klient nemohl vědět, že jsou údaje z karty snímány, škodu jsme mu zaplatili," říká Aleš Nejezchleb.

Reklamovaných výběrů z bankomatu bylo vloni 21, ve všech případech však byl zadán správný PIN. Majiteli kartu zřejmě někdo odcizil společně s PINem, který u karty měl. Objevily se i případy, kdy peníze vybíral rodinný příslušník držitele karty bez jeho vědomí. Prošetření ukázalo, že ve všech případech došlo k neopatrnému zacházení klientů s PINem, a proto Home Credit reklamace zamítl.

S podvodnými transakcemi na internetu se Home Credit setkal ve dvou případech. Poprvé někdo kartou zaplatil foťák, v druhém případě někdo na švédském serveru zaplatil vstupenky na zápas v boxu a lístky na vlak. „Jak se zloději k údajům z karty dostali, jsme přesně nezjistili. Jejich majitelé ale v minulosti nakupovali na nezabezpečených serverech, odkud mohla data uniknout. Všechny tyto případy prověřujeme a řešíme společně s policií," dodává Aleš Nejezchleb. Kuriózní vyústění měl případ reklamace internetové platby na stránkách sázkové společnosti. „Majitelce karty jsme doporučili, aby se zkusila zeptat někoho z rodiny, jestli kartou neplatil. Za několik minut volala, že to byl manžel, a kartu ihned zrušila," říká Aleš Nejezchleb.

Zabránit podvodům pomáhá speciální program Fraud monitoring. Sleduje podezřelé transakce podle specifických pravidel nastavených v systému. „Vloni jsme díky tomuto programu dostali upozornění na téměř 9 tisíc nestandardních transakcí. Podezřelou transakci vyhodnocujeme a máme-li závažné podezření, pak klientovi voláme a ověřujeme, zda kartu opravdu použil," vysvětluje Kateřina Bednářová z kartového centra Home Creditu a dodává: „Zaměřujeme se například na platby v rizikových zemích, sportovní sázení na zahraničních serverech nebo čerpání v kasinech a hernách."

Poznámky pro editory:

Společnost Home Credit a.s., založená v roce 1997, je jedním z předních poskytovatelů spotřebitelského financování v České republice. Společnost nabízí širokou škálu úvěrových produktů: půjčky v místě prodeje, hotovostní půjčky, kreditní karty a revolvingové půjčky. V roce 2009 společnost poskytla úvěry v celkové výši 7,7 miliardy Kč. Společnost Home Credit a.s. je členem skupiny Home Credit. Další informace jsou k dispozici na www.homecredit.cz.

Skupina Home Credit („skupina") je jedním z předních poskytovatelů spotřebitelského financování ve střední a východní Evropě a Asii. Ve vybraných zemích skupina úspěšně rozvíjí služby retailového bankovnictví jako běžné účty či vklady. Jejích 14 200 zaměstnanců obsluhuje více než 5,7 milionu zákazníků ve všech geografických oblastech, v nichž jsou služby pod značkou Home Credit poskytovány (údaj ke dni 30. června 2009). Skupina Home Credit v současnosti působí v 8 zemích: v České republice (Home Credit a.s., od roku 1997), naSlovensku (Home Credit Slovakia, a.s., od roku 1999), vRuské federaci (OOO Home Credit & Finance Bank, od roku 2002), Kazachstánu (AO Home Credit Bank, od roku 2005), naUkrajině (OAO Home Credit Bank, od roku 2006), vBělorusku (OAO Home Credit Bank, od roku 2007),Číně (HC Asia N.V., od roku 2007) a Vietnamu(PPF Vietnam Finance Company Ltd., od roku 2009). Další informace jsou k dispozici na www.homecredit.net.

Skupina Home Credit patří do skupiny PPF, jedné z největších mezinárodních investičních skupin ve střední a východní Evropě. Aktiva ve správě skupiny PPF převyšují 10 miliard eur (ke dni 30. června 2009). Skupina PPF se zabývá finančními službami (bankovnictví a spotřebitelské financování, pojištění a penzijní fondy), investicemi v oblasti private equity a investicemi do nemovitostí. Skupina PPF aktivně vyhledává investiční příležitosti na vznikajících trzích střední a východní Evropy, Ruska, Společenství nezávislých států a Dálného východu. Další informace jsou k dispozici na www.ppf.cz.

Přihlášení k odběru nových tiskových zpráv

Ochrana osobních údajů