Znalost komunikace a síla značky Home Credit vyrostla v roce 2023 na…

Znalost komunikace a síla značky Home Credit vyrostla v roce 2023 na historické maximum

22. 01. 2024

Společnosti Home Credit, leadrovi a inovátorovi ve světě půjček, se v roce 2023 dařilo nejen po obchodní stránce, ale také v marketingu a marketingové komunikaci. Značka vykázala růst ve všech sledovaných brandových metrikách. Ve znalosti komunikace a zvažování pro půjčku dosáhla v České republice i na Slovensku historického maxima. V roce 2024 hodlá v růstu pokračovat.


„V roce 2023 jsme se rozhodli vystoupit z komfortní zóny a z univerzálního ryze výkonnostního digitálního marketingu doplněného o televizní spoty jsme se přeorientovali na komplexní kampaň zaměřenou na konkrétní behaviorální segment. Media mix jsme doplnili o formáty, které naši potenciální i stávající klienti konzumují v průběhu celého dne, i když zrovna nehledají nejlepší nabídku půjčky, nebo nesledují oblíbený seriál. Mezi tyto nové formáty jsme zařadili například online video, outdoor reklamu a rádio,“ uvádí Jan Vašíček, vedoucí sekce marketingu Home Credit ČR a SR.

V souvislosti se změnou media mixu a komunikační strategie zvýšila společnost Home Credit od ledna 2023 četnost měření brandových ukazatelů i velikost vzorku respondentů v rámci pravidelných průzkumů realizovaných se společností Perfect Crowd. Měření provádí kontinuálně od repositioningu značky, který proběhl v roce 2016 společně se změnou loga a vizuálního stylu.

„V minulém roce jsme uzavřeli řadu nových partnerství, například se společností RadioHouse, v hlavní podzimní sezóně jsme poprvé paralelně vysílali televizní kampaň na kanálech Prima Group i Nova Group, začali jsme aktivněji využívat sociální sítě a realizovali jsme nespočet regionálních i celoplošných pilotů v on-line i off-line prostředí. Díky kvalitnímu trackingu všech aktivit vidíme, že ovoce sklízíme nejen na poli obchodních výsledků, ale zároveň úspěšně investujeme do růstu značky,“
dodává Vašíček.

Home Credit navíc na začátku čtvrtého kvartálu 2023 ohlásil vstup na trh malých podnikatelů. V souvislosti s produktovým obohacením rozšířil úspěšnou komunikační kampaň s názvem Úsměvy o linku zaměřenou na OSVČ. V letošním roce pak plánuje natočit nové televizní spoty.

Podle série pravidelných průzkumů realizovaných se společností Perfect Crowd vzrostla v České republice meziročně spontánní znalost značky o 21 %, zvažování značky o 38 % a znalost komunikace o 2 %. Značka má tradičně nejsilnější zvažování pro půjčku a znalost komunikace v Moravskoslezském kraji, v severních Čechách a v Karlovarském kraji.

Odkaz na aktuální TV spoty pro spotřebitele i podnikatele:

https://www.youtube.com/watch?...
https://www.youtube.com/watch?...

Parametry trackingu značky Home Credit v ČR:

Dotazníkové šetření distribuované přes panel Perfect Crowd (30 000 registrovaných členů). Respondenti ve věku 18–55 let, N: 602 + 602 respondentů v každé vlně, 6 vln měření v průběhu roku CZ, 4 vlny měření v průběhu roku SK.


Kateřina Dobešová

Tisková mluvčí Home Credit ČR a SR
+ 420 736 473 813
­­­katerina.dobesova@homecredit.cz

­Poznámka pro editory:

Společnost Home Credit a.s.
byla založena v roce 1997 a dnes je dceřinou společností Air Bank a.s. Home Credit pomáhá lidem nejen při nákupech na splátky přímo v obchodech a na internetu, ale nabízí také hotovostní úvěry a úvěry na auta, konsolidaci stávajících půjček nebo kreditní karty. V Česku poskytl Home Credit a.s. v roce 2022 úvěry v celkové výši 13,9 miliard Kč. Více na www.homecredit.cz


Skupina PPF působí v Evropě, Asii a Severní Americe. Investuje do řady oborů – od telekomunikací, médií přes finanční služby, e-commerce, biotechnologie, nemovitosti až po mobilitu. Skupina vlastní aktiva ve výši téměř 40 miliard eur a zaměstnává celosvětově více než 60 tisíc lidí (k 31. 12. 2022).