542 100 100

Pracovní dny od 8 do 18 hod.

Číslo 840 155 155 nahrazujeme pevnou linkou. Můžete volat výhodněji, podle běžné sazby svého operátora.

727 618 618

Pracovní dny od 8 do 18 hod.

Chcete volat na mobilní číslo? Na této lince můžete využít své volné minuty.

Pokud neradi voláte, napište nám email!

10 pravidel jak bezpečně používat nejen Správce financí

Za vánoční dárky letos utratí Češi nejčastěji do pěti tisíc

Brno, 21. říjen 2010 – I letos budou výdaje Čechů za vánoční dárky skromnější než v letech před krizí. Většina připouští, že letos utratí méně než vloni. Lidé plánují obdarovat své blízké pozornostmi, za které utratí do pěti tisíc korun. Půjčit si na nadílku pod stromečkem hodlají pouze tři procenta dotázaných. Vyplývá to z telefonického průzkumu, který mezi svými klienty provedla společnost Home Credit*.

Zatímco před rokem utratilo do pěti tisíc korun za vánoční dárky 55 % oslovených, letos na Vánoce se se stejnou částkou spokojí o 10 % lidí více. Při průměrné hrubé mzdě 23 tisíc korun tak Češi budou vydělávat na vánoční dárky zhruba týden. „Řada státních zaměstnanců očekává po Vánocích snížení platu, soukromé firmy zase v mnoha případech omezily bonusy a prémie, na které byli lidé zvyklí. I proto budou lidé před Vánoci vynakládat peníze obezřetně, aby nemuseli po novém roce řešit finanční problémy,“  říká analytik Home Creditu Michal Kozub.

Obdobná je situace na Slovensku, kde klienti Home Creditu za vánoční dárky hodlají letos vynaložit nejčastěji do 300 eur (83 %). I u našich východních sousedů se snižuje podíl těch, kdo letos na Vánoce investují výrazně vyšší částky: nad 500 eur utratí jen dvě procenta dotazovaných. U nás překročí desetitisícovou hranici 13 % lidí. „Míra nezaměstnanosti je na Slovensku téměř o třetinu vyšší oproti České republice, dá se tedy předpokládat, že Slováci budou během vánočních nákupů sledovat své výdaje ještě více než Češi,“  komentuje tato čísla Michal Kozub. 

Z průzkumu zároveň vyplývá, že Slováci budou více ochotni si na dárky půjčit. Takovou variantu zvažuje 11 % z oslovených klientů Home Creditu. Variantu splácet vánoční dárky i po novém roce naopak připustily pouze 3 % českých klientů Home Creditu.

Jak budou letos Češi utrácet za vánoční dárky?

 

  Jak Češi utráceli za vánoční dárky vloni?
Do 2000 Kč 24%   Do 2000 Kč 17%
Do 5000 Kč     41%   Do 5000 Kč     38%
Do 10 000 Kč 22%   Do 10 000 Kč 27%
Nad 10 000 Kč 13%   Nad 10 000 Kč 18%

* Telefonický průzkum provedený v říjnu 2010 na vzorku 211 klientů Home Credit a.s. a 161 klientů Home Credit Slovakia a.s.

 

Poznámky pro editory:

Společnost Home Credit a.s., založená v roce 1997, je jedním z předních poskytovatelů spotřebitelského financování v České republice. Společnost nabízí širokou škálu úvěrových produktů: půjčky v místě prodeje, hotovostní půjčky, kreditní karty a revolvingové půjčky. V první polovině roku 2010 společnost poskytla úvěry v celkové výši 3,7 miliardy Kč. Společnost Home Credit a.s. je členem skupiny Home Credit.

Další informace jsou k dispozici na www.homecredit.cz.

 Skupina Home Credit („skupina“) je jedním z předních poskytovatelů spotřebitelského financování ve střední a východní Evropě a Asii. Ve vybraných zemích skupina úspěšně rozvíjí služby retailového bankovnictví jako běžné účty či vklady. Jejích 15 800  zaměstnanců obsluhuje více než 4,7 milionu zákazníků ve všech geografických oblastech, v nichž jsou služby pod značkou Home Credit poskytovány (údaje k 31. 12. 2009). Skupina Home Credit v současnosti působí v 8 zemích: v České republice (Home Credit a.s., od roku 1997), na Slovensku (Home Credit Slovakia, a.s., od roku 1999), v Ruské federaci (OOO Home Credit & Finance Bank, od roku 2002), Kazachstánu (AO Home Credit Bank, od roku 2005, minoritní podíl), na Ukrajině (OAO Home Credit Bank, od roku 2006), v Bělorusku (OAO Home Credit Bank, od roku 2007), Číně (HC Asia N.V., od roku 2007) a Vietnamu (PPF Vietnam Finance Company Ltd., od roku 2009).

Další informace jsou k dispozici na www.homecredit.net

Skupina Home Credit je součástí skupiny PPF, která je jednou z největších mezinárodních finančních a investičních skupin v regionu střední a východní Evropy. Aktiva skupiny dosahují téměř 11 mld. eur. Skupina PPF se zaměřuje na retailové finanční služby (bankovnictví a pojišťovnictví), na správu fondů a na investice do nemovitostí. Skupina aktivně vyhledává investiční příležitosti na rozvíjejících se trzích střední a východní Evropy, Ruska, Společenství nezávislých států a Dálného východu. Skupina PPF má svoji korporátní vlastnickou a řídicí strukturu umístěnou v Nizozemsku: Klíčovou holdingovou společností skupiny PPF, na jejíž úrovni jsou přijímána strategická rozhodnutí, je PPF Group N.V. se sídlem v Amsterdamu.

Další informace jsou k dispozici na www.ppf.cz.

Přihlášení k odběru nových tiskových zpráv

Ochrana osobních údajů