Za devět měsíců roku půjčil Home Credit spotřebitelům 7,3 miliardy…

Za devět měsíců roku půjčil Home Credit spotřebitelům 7,3 miliardy korun

15. 10. 2008

Brno 15. 10. 2008 – Celkem 7,3 miliardy korun poskytl Home Credit českým spotřebitelům v prvních třech čtvrtletích roku 2008 v podobě splátkového prodeje, hotovostních úvěrů a čerpání z kreditních či úvěrových karet. Je to o 35 % více než za stejnou dobu předchozího roku. Silný růst se týkal především hotovostních úvěrů, jejichž objem se meziročně zvýšil o 90 %, a kreditních karet se 132% nárůstem v objemu poskytnuté jistiny. I přes očekávané ochlazení ekonomického růstu v České republice společnost předpokládá, že se celkový objem úvěrů, které v roce 2008 poskytne, vyšplhá k desetimiliardové hranici.

„Prvních devět měsíců roku bylo pro společnost mimořádně úspěšných. Klientům jsme poskytli úvěry ve výši 7,3 miliardy korun, čímž Home Credit upevnil svou přední pozici mezi českými nebankovními domy. Se stejnou dynamikou jsme vstoupili i do posledního kvartálu roku, který bude bohužel poznamenán negativním vývojem na globálních trzích a očekávaným ochlazením ekonomického růstu. Přesto plánujeme, že se celkový objem poskytnutých úvěrů do konce roku přiblíží k desetimiliardové hranici,“ uvádí Erich Čomor, generální ředitel a předseda představenstva společnosti Home Credit a. s.

K dosavadním výsledkům roku 2008 výrazně přispělo třetí čtvrtletí. Od července do září Home Credit financoval nákupy klientů v hodnotě 2,6 miliardy korun, což představuje v meziročním srovnání nárůst 32 %. Nejúspěšnějším dnem čtvrtletí s úvěry ve výši 47,5 milionu korun se stalo pondělí 29. září.

90% meziročního nárůstu v objemu dosáhly v prvních devíti měsících hotovostní úvěry. Průměrná výška hotovostní půjčky se zvedla o 14 tisíc na 42 700 korun. Začátkem října přitom Home Credit rozšířil benefit u nejdynamičtějšího produktu v portfoliu hotovostních úvěrů, Telefonní půjčky. Klientům nyní vedle nulových poplatků nabízí tříměsíční lhůtu na to, úvěr si rozmyslet a v případě nespokojenosti vrátit, a to bez sankcí, a dokonce i úroků.

Nejvyšší objem úvěrů za první tři čtvrtletí poskytl Home Credit v segmentu karet. Strmější nárůst poptávky se dlouhodobě týká karet kreditních, které zahrnují i nové karty Premia s atraktivním systémem benefitů. Jen ve třetím kvartálu se počet vydaných kreditních karet Home Credit zvýšil o 43 % a přesáhl půl milionu. Objem úvěrů poskytnutých přes kreditní karty vzrostl meziročně o 132 %. Méně prudce, ale přesto výrazně posílily i starší úvěrové karty, jimž dominuje Stříbrná karta Home Credit. Jejich prostřednictvím klienti čerpali o 26 % více financí než ve stejném období loňského roku.

Home Credit si nadále drží pozici jedničky na trhu splátkového prodeje. Průměrná výše nákupu na splátky dosahuje 12 500 korun. V létě lidé nakupovali na splátky častěji než vloni zahradní techniku (+62 % v objemu úvěrů) a také vybavení pro sport a volný čas (+29 % v objemu úvěrů). Největší meziroční pohyb, a to o +258 %, však Home Credit zaznamenal v segmentu nářadí a stavebnictví. Tento mimořádný růst souvisí s tím, že společnost začala v červnu spolupracovat s významným řetězcem hobbymarketů Baumax. Dřívější přípravy domácností na zimu dokládá 46% nárůst objemu úvěrů na nákup kotlů a topení.

 

Poznámka pro editory:

Společnost Home Credit a. s. patří k lídrům trhu spotřebitelského financování v České republice. Poskytuje účelové a bezúčelové financování prostřednictvím spotřebitelských a revolvingových úvěrů, produktové portfolio doplňují hotovostní půjčky. Za rok 2007 profinancovala nákupy svých klientů v hodnotě 8,3 miliardy Kč.

Společnosti skupiny Home Credit působí na trzích spotřebitelského financování ve střední a východní Evropě, ve střední Asii a na Dálném východě. V roce 2007 společně poskytly úvěry v celkovém objemu 3,3 miliardy eur. Skupina Home Credit zastává přední pozice na trzích v České republice (Home Credit, od roku 1997), na Slovensku (Home Credit Slovakia, od roku 1999), v Ruské federaci (Home Credit & Finance Bank, od roku 2002) a v Kazachstánu (Home Credit Kazachstán, od prosince 2005). V roce 2006 vstoupila na trhy v Bělorusku (OAO Home Credit Bank) a na Ukrajině (CJSC Home Credit Bank, Home Credit Finance), od prosince 2007 působí také v Číně (Home Credit Asia).

Skupina Home Credit Group je součástí mezinárodní finanční skupiny PPF, která se zabývá pojišťovnictvím, spotřebitelským financováním a poskytuje komplexní služby v oblasti správy majetku. Za 17 let své existence se skupina PPF stala jedním z předních mezinárodních finančních investorů a ke konci roku 2007 spravovala aktiva v hodnotě přesahující 10,1 miliardy eur.