Home Credit | Pro lepší příběhy

Spotřebitelské úvěry Home Credit neztratily na dynamice ani v prvním pololetí

Přidáno

13.07.2004

Praha 13. 7. 2004 – Home Credit financoval v prvním pololetí roku 2004 nákupy za 2,31 miliardy korun. Nárůst objemu obchodu společnosti Home Credit Finance a. s. se oproti loňskému roku navýšil o 14 %. Zájem klientů byl zaznamenán zejména u spotřebitelských úvěrů Home Credit, kde byla poskytnuta jistina ve výši 905 milionů korun, což při meziročním srovnání představuje nárůst o 25 %. Oproti loňskému roku se o 27 % zvýšil i počet nově uzavřených smluv u tohoto typu úvěrů.

Úspěšný nástup společnosti Home Credit do prvního čtvrtletí se nezastavil, ale pokračoval i v dalších měsících. Celá první polovina roku 2004 byla provázena zvýšeným zájmem klientů o nákup prostřednictvím spotřebitelských úvěrů Home Credit. Tomu odpovídá i nárůst v počtu uzavřených smluv. Jen ve spotřebitelských úvěrech jich v letošní první polovině roku bylo uzavřeno téměř 87 tisíc, což je o 27 % více než v loňském roce.

Generální ředitel Home Credit Finance a.s., Ing. Pavel Plachký vysvětluje příčinu zvýšené poptávky po spotřebitelských úvěrech takto: „Zájem klientů o tento způsob financování podporuje uvádění výhodných akčních produktů, jejichž RPSN může být nulové nebo v řádu jednotek procent.“ Zákazník má při volbě produktu možnost volby, a to jak při volbě délky splácení tak i při stanovení zálohové platby.„V současné době se výrazně projevuje trend v posunu k akčním produktům, které jsou pro klienty nejvíce zajímavé,“ vysvětluje dále Ing. Pavel Plachký.

Formou spotřebitelského úvěru bylo spotřební zboží nejčastěji pořizováno v měsíci květnu, kdy bylo uzavřeno o 45 % smluv více než ve stejném období loňského roku. Podobně tomu bylo i u poskytnuté jistiny. V tomto měsíci se oproti loňskému květnu zvýšila profinancovaná částka o 47 %.

HC – přehled podílu komodit za I. pololetí 2004
Zboží I. pololetí květen 2004
Bílá technika 27,63 % 31,02 %
Černá technika 25,57 % 23,91 %
Mobilní telefony 3,79 % 4,19 %
Nábytek 7,04 % 6,46 %
Ostatní 30,45 % 28,83 %
Výpočetní technika 5,52 % 5,59 %

Do zájmu o jednotlivé komodity zasahuje sezónnost, například před létem je ze spotřební elektroniky největší zájem o chladničky, před ME ve fotbalu se zvýšila poptávka po televizorech. Z dalšího typicky sezónního zboží je to například sportovní vybavení nebo zahradní nábytek.

Příklady financování spotřebitelského zboží s Home Credit:

A. Příklad nulového navýšení a nulové akontace:
Chladnička v ceně: 11 111 Kč
Platba v hotovosti: 0 Kč
Měsíční splátka 10 % z prodejní ceny: 1 112 Kč
Počet splátek: 10
RPSN: 0 %
B. Příklad nulového navýšení s akontací 20 %
Televizor v ceně: 9 990 Kč
Platba v hotovosti 20 %: 1 998 Kč
Zbývá zaplatit (9990 – 1998): 7 992 Kč
Počet splátek: 8
Měsíční splátka (7992:8): 999 Kč
RPSN: 0 %