Praha, 20. 10. 2004 – Za devět měsíců letošního roku poskytla společnost Home Credit Finance a. s. úvěry v celkovém objemu 3,53 miliardy korun, což je v meziročním srovnání o 7% více. V srpnu bylo s Home Credit uzavřeno o 38% více smluv ve spotřebitelských úvěrech než loni. Letošní speciální předvánoční nabídka Home Credit se nese ve znamení čísla tři – zákazníci mohou využít tříměsíční bezúročné období nebo tříměsíční odklad splátek.
Rostoucí trend trhu splátkového prodeje dokládají výsledky Home Credit za uplynulá tři čtvrtletí letošního roku. Nákupy prostřednictvím karty YES dosáhly za devět měsíců letošního roku výši překračující 2,1 miliardy korun. To je o 6% více než v loňském roce. Nejvyšší počet držitelů karty YES je v současné době ve Středočeském kraji (přes 75 000), následuje Moravskoslezský a Jihomoravský kraj. Nárůst zájmu o nákup na splátky s Home Credit byl zaznamenán nejenom u revolvingového typu úvěru, ale i ve spotřebitelských úvěrech. V obchodní síti Home Credit byly profinacovány nákupy zboží na splátky za 1,43 miliardy korun, což je o 9 % více něž v loňském roce.
Poptávka po úvěrech neklesla ani v létě, největší zájem byl o bílou elektroniku.
Největší zájem o nákup na splátky byl během letošního léta v měsíci srpnu. Celkový meziroční nárůst poskytnuté jistiny u všech potřebitelských úvěrů nabízených Home Credit se v tomto měsíci pohyboval okolo 27 %. Společnost Home Credit uzavřela se svými klienty za tento jediný měsíc téměř 20 000 smluv, což je číslo oproti loňskému srpnu o celých 38% větší. „Za srpnovým zájmem klientů o spotřebitelské úvěry stojí zejména akční splátkové produkty v kombinaci s výhodnými cenami zboží. U cen elektroniky stále dochází k mírnému poklesu, i přesto, že ceny elektroniky dosáhly již na počátku letošního roku úrovně podobné západním zemím. To bylo mimo jiné způsobeno razantním nástupem dalších dodavatelů na český trh,“ vysvětluje Ing. Pavel Plachký, generální ředitel Home Credit Finance a. s. a dodává: „Další významný pokles cen elektroniky však do konce roku již neočekáváme.“
Obecně lze říci, že podobně jako loni byl i během celého třetího čtvrtletí největší zájem o bílou techniku. Ledniček, myček na nádobí nebo sporáků atp. se přesto na splátky prodalo ještě více než v loňském roce. Oproti loňsku se profinancovaná částka za bílou techniku navýšila o 64%. Velký podíl na úspěšných prodejích měl zejména nákup chladniček, kterých se v letním období prodává nejvíce. Druhou příčku si již tradičně udržela elektronika černá, u níž také, vzhledem k výhodným cenám, výrazně narostla poptávka. Vrchol nákupů černé elektroniky se však očekává až před Vánocemi. Během třetího čtvrtletí se na splátky prodávaly i domácí potřeby, nábytek, kuchyně, výpočetní nebo telekomunikační technika a řada dalších komodit. Sezónní vlivy se projevily zejména při nákupech na začátku a konci čtvrtletí. Kromě dominantní elektroniky například v červenci stoupla poptávka po zahradní technice a v měsíci září po kotlích a topení.
Vánoční nabídka Home Credit:
Ani korunu navíc, pokud splatíte do 3 měsíců
Každý, kdo se rozhodne financovat vánoční nákupy na splátky s Home Credit, má na výběr ze dvou výhodných nabídek. Může využít tříměsíčního bezúročného období nebo požádat o tříměsíční odklad splátek.
„Loňská vánoční nabídka Vánoce za 1,- korunu byla u klientů velmi oblíbená. Přesto věřím, že jsme letos připravili nabídku ještě atraktivnější,“ říká Ing. Pavel Plachký, generální ředitel Home Credit Finance a.s., a dodává: „Klienti, kteří si nakoupí v předvánočním období na úvěr, získávají nabídku s možností 3 měsíčního bezúročného období. Jinými slovy, naši klienti nezaplatí ani korunu navíc, pokud úvěr splatí do 3 měsíců.“ Varianta s nulovým navýšením je vhodná tehdy, pokud klient aktuálně nedisponuje celkovou potřebnou částkou k nákupu, ale ví, že do tří měsíců bude mít dostatek finanční hotovosti ke splacení úvěru.
Klienti, kteří využijí tříměsíční odklad splátek se standardním splátkovým kalendářem, začnou půjčku splácet až za 3 měsíce od podpisu úvěrové smlouvy. Přímo v prodejně si podle svých možností a potřeb zvolí délku splácení, tedy i výši měsíční splátky.
Home Credit sponzorem reklamní kampaně projektu Vánoční pohlednice Konta Bariéry
Pro letošní Vánoce se společnost Home Credit rozhodla finančně podpořit projekt Vánoční pohlednice Konta Bariéry. Pohlednice ilustrované Emmou Srncovou budou k dostání na všech pobočkách České pošty. Výtěžek z prodeje pohlednic je určený na bezbariérové úpravy škol v České republice.