Společnost Home Credit zjišťovala, jaké zásady jsou pro spotřebitele při vyřizování úvěru nejdůležitější. Na prvním místě je princip ´Vždy vím, kolik zaplatím´. Home Credit si nechal otestovat své zásady odpovědného úvěrování, nejenom z pohledu vnímání svých klientů.
Průzkum, který realizovala agentura Perfect Crowd, zkoumal u respondentů znalost a důležitost těchto zásad:
Výše celkových nákladů je rozhodně důležitá pro 81 % respondentů. Až 97 % dotázaných uvedlo, že v případě žádosti o úvěr, považuje tento princip za zásadní. Princip ´Nečekáme na zakopnutí´ upřednostňuje 63 % respondentů. „Nezaplacenou splátku vždy připomene v takovém termínu, aby ji bylo možné zaplatit bez sankcí,“ uvádí Miroslav Zborovský, ombudsman klientů Home Credit.
Za unikátní zásadu označili dotazovaní ´Vždy máte měsíc na rozmyšlenou´, pokud srovnávali s jinými poskytovateli úvěrů. To, že mají možnost vrátit půjčené peníze do měsíce bez jakýchkoliv poplatků a úroků, ocenili jako jedinečnou a zajímavou nabídku.
Princip ´S námi jste v bezpečí´ označilo jako velmi důležitý 51 % dotázaných, spíše důležitý je pro 37 %. „U každé žádosti o půjčku si dáváme pozor, abychom nikoho nedostali do problémů, a vždy sdělujeme žadateli o úvěr důvody neposkytnutí půjčky,“ vysvětluje Miroslav Zborovský z Home Creditu a dodává: „Někdy lze překážky jednoduše odstranit, jindy se musí počkat, až se situace zlepší. Nedoporučujeme půjčovat si jinde, pokud z objektivního důvodu nebyla půjčka poskytnuta.“