Není překvapivé, že 62 % všech dotázaných má uzavřenou smlouvu o povinném ručení. Na druhém místě si lidé nejvíce sjednávají pojištění domácnosti, životní pojištění má uzavřeno 46 % a pojištění nemovitosti pak 45 %. Tyto tři produkty jsou ale často požadovány bankou při poskytování hypotečního úvěru. Každý druhý Čech má také uzavřeno úrazové pojištění. Poměrně velké procento lidí ani neuvažuje o havarijním pojištění (31 %), případně jej odmítá (10 %), a velkou neznámou pro respondenty je například také pojištění schopnosti splácet úvěry a pojištění právní ochrany. Pojištění splácet si uzavírá pouhých 13 % dotázaných a právní ochranu jenom 5 %.
Největší znalosti mají lidé o cestovním pojištění, na druhém místě je povinné ručení, které je těsně následováno úrazovým pojištěním. Nejméně se pak lidé orientují v pojištění právní ochrany a schopnosti splácet a až 53 % respondentů uvádí, že se v nabídkách pojištění spíše nebo vůbec neorientuje. Home Credit proto od 1. listopadu loňského roku přišel s transparentním a jednoduchým pojištěním schopnosti splácet a pojištěním osobních věcí a zneužití karty. Pojištění má minimální vstupní podmínky, nezjišťuje se aktuální zdravotní stav pojištěnce a bezkonkurenční výhodou je jeho uplatnění i při ztrátě zaměstnání na dobu určitou. Pojišťovna plní i vícekrát do roka. Pro revolvingové úvěry nabízí Home Credit pojištění osobních věcí, kdy pojišťovna uhradí i kabelku s jejím obsahem a samozřejmě zneužití karty. Kromě elektroniky nemusíte dokládat účtenky k odcizeným věcem, ale jednoduše nakoupíte nové a ty pojišťovna proplatí. Jedinečnou výhodou také je, že pojištění můžete kdykoliv zdarma bez jakýchkoliv sankcí zrušit.
Pozitivní je, že službám pojišťoven důvěřuje 67 % dotázaných. Nedůvěra vychází ze špatné osobní zkušenosti, obavy z neuhrazení škody a složitých smluv či podmínek. Za posledních 12 měsíců klienti využili nejvíce úrazové pojištění (23 %) a cestovní pojištění (20 %) a bez ohledu na oblast panuje vysoká spokojenost s řešením pojistných událostí (cca 80–90 %).
S nedůvěrou pak může souviset i to, že každý desátý člověk uvádí, že nečte smlouvy, další 4 z 10 pak jen občas. Také neznalost produktu vede k menší důvěře a jeho nižšímu využívání.
Průzkum STEM/MARK pro společnost Home Credit přišel se zajímavým zjištěním, a to s tím, že každý pátý člověk má sjednané pojištění, které zapomíná využívat (nejčastěji úrazové). Při uzavírání pojištění schopnosti splácet je rozhodujícím kritériem cena, rizika a doba proplacení pojistné události. U tohoto pojištění necelá polovina lidí uvádí, že slouží k pokrytí platební neschopnosti, každý třetí si jej pak spojil se zajištěním při ztrátě zaměstnání nebo při nemoci. 18 % jej vnímá jako zajištění úvěru nebo hypotéky. 16 % uvádí, že neví o účelu daného pojištění.