Kartou v zahraničí platíme už i menší nákupy • Home Credit a.s.

Kartou v zahraničí platíme už i menší nákupy

24. 05. 2012

Brno 24. květen 2012 Jak platit na dovolené je otázka, kterou si začíná klást stále více rodin. Vzít si hotovost nebo raději platit kartou? Podle statistik Home Credit a.s. lidé platí na zahraničních dovolených kartou stále častěji. Jejich zvyky se ale postupem času mění. Už nevybírají tak často z bankomatů, aby měli hotovost v ruce, ale naopak většinu svých útrat platí přímo kartou.

Ještě donedávna byla dostatečná hotovost v peněžence během dovolené jistota. Teď se už stále více lidí spoléhá na kartu, kterou platí své útraty přímo na místě. Zákazníci platí nejčastěji v sousedních zemích, do kterých jezdí nejčastěji. Podíl okolních zemí na zahraničních platbách kartou je totiž téměř poloviční. Nejčastější je Polsko, těsně následované Německem, kde proběhne kolem 15 % transakcí. V závěse je pak Slovensko a Rakouskou s 10 % podílem. „Slovensko je překvapivě až třetí zemí v pořadí, kde nejčastěji platíme. Přitom ze slovenského pohledu je Česko jasná jednička,“ popisuje rozdíly v zemích Michal Kozub, analytik Home Credit.

Z typických destinací, kam jezdí Češi na dovolenou, vede na pátém místě Itálie s 8% podílem na všech zahraničních transakcích. Oblíbené je i Chorvatsko, tradiční letní destinace Čechů, které je celkově na sedmém místě s 5 % zahraničních transakcí. Překvapivá je pozice USA, které jsou na 8. místě.

Hotovost má ale své místo na dovolené i dnes. Vyplatí se před cestou si například zjistit, přes jaké země pojedete. Budete si tak moct připravit aspoň malou hotovost v místní měně na drobné platby. „Můžete ušetřit na poplatcích za drobné platby během cesty, například za kávu, toaletu a podobně,“ dodává Michal Kozub.

I přes to se v posledních letech zvyky lidí mění. Ještě v roce 2009 vybírali z bankomatu v 18 % případů. Postupem času si ale lidé zvykli, že placení kartou v zahraničí je bezpečné a hlavně pohodlné, proto v tomto roce tvoří výběry z bankomatu jen 4 % transakcí. Nosit s sebou větší částky peněz v zahraničí je už přežitek, naopak placení kartou se stává samozřejmostí. Oblíbenost karet dokazuje nejen rostoucí počet transakcí, ale i klesající průměrná placená částka. Ta e snížila z 1.600 korun v roce 2009 na 1.100 Kč v loňském roce.

Jak ušetřit při cestě na dovolenou

  1. Zjistěte si dopředu poplatky za platby kartou v zahraničí nebo za výběr hotovosti z bankomatu v konkrétní zemi.
  2. V případě, že vybíráte z bankomatu, vyplatí se vám vybrat si větší částku naráz. Ušetříte tak na poplatcích za výběr.
  3. V hotovosti si připravte raději menší bankovky. Budete se tak lépe orientovat při placení.
  4. Zkontrolujte si před cestou rezervu na účtu, abyste z něj mohli čerpat v případě nečekané situace.
  5. Zjistěte si ještě před cestou číslo, na kterém můžete kartu zablokovat v případě ztráty nebo krádeže

Poznámky pro editory:

Společnost Home Credit a.s., založená v roce 1997, je jedním z předních poskytovatelů spotřebitelského financování v České republice. Společnost nabízí širokou škálu úvěrových produktů: půjčky v místě prodeje, úvěry na automobily, hotovostní půjčky, kreditní a úvěrové karty. V roce 2011 společnost poskytla úvěry v celkové výši 8,75 miliardy Kč. Společnost Home Credit a.s. je členem skupiny Home Credit.

Další informace jsou k dispozici na www.homecredit.cz.

Skupina Home Credit (Home Credit B.V. a její dceřiné společnosti) je jedním z předních poskytovatelů spotřebitelského financování v Evropě a své služby nabízí 4,5 milionu aktivních klientů (k 30. 6. 2011 včetně Kazachstánu). Ve vybraných zemích úspěšně nabízí a rozvíjí také služby retailového bankovnictví. Skupina působí v České republice (od roku 1997), na Slovensku (od roku 1999), Ruské federaci (od roku 2002) a v Bělorusku (od roku 2007). Značka Home Credit je od roku 2005 navíc přítomna v Kazachstánu, kde společnost Home Credit B. V. drží minoritní podíl v AO Home Credit Bank.

Další informace jsou k dispozici na www.homecredit.net.

Skupinu Home Credit plně vlastní PPF Group N. V. („PPF“), která je jednou z největších investičních a finančních skupin ve střední a východní Evropě. Aktuálně vlastní aktiva ve výši zhruba 12,4 miliard EUR (k 31. 12. 2010), zahrnující různorodé aktivity od bankovnictví a pojišťovnictví přes nemovitosti, oblast energetiky a těžbu nerostů či zemědělství až po největší ruský obchodní řetězec se spotřební elektronikou. Působnost PPF sahá ze střední a východní Evropy přes Rusko až do Asie.
Na základě úspěchu Home Creditu v Evropě PPF rozvíjí spotřebitelské financování pod značkou Home Credit také v Asii, konkrétně v Číně (od roku 2007) a ve Vietnamu (od roku 2009), a zkoumá příležitosti pro vstup na další rozvíjející se trhy v tomto regionu.

Další informace jsou k dispozici na www.ppf.eu.