Brno 24. 7. 2008 – Home Credit posiluje svoji pozici na českém trhu spotřebitelského financování. V prvních šesti měsících roku 2008 financoval svým klientům nákupy v hodnotě 4,8 miliard korun, což představuje 40% meziroční nárůst. Na plno se projevil především očekávaný růst v segmentu kreditních karet, když se objem peněz vyčerpaných tímto způsobem zvýšil o 117 %. K rozvoji karetního portfolia v budoucnu přispějí i co-brandové karty sítě Premia, uvedené na český trh v červnu.
Na úspěšném pololetí se významnou měrou podílel druhý kvartál, kdy Home Credit poskytl klientům v ČR úvěry za 2,4 miliardy korun. To je o 40 % víc než ve stejném období předchozího roku.
„V současnosti je celkové úvěrové portfolio Home Creditu rozděleno rovnoměrně mezi všechny tři základní produktové řady, přičemž hotovostní úvěry a karetní produkty dále dynamicky posilují. To platí především pro kreditní karty, u nichž se objem vyčerpaných prostředků v první polovině roku zvýšil meziročně o 117 %, ve druhém čtvrtletí dokonce o 180 %,“ uvádí Erich Čomor, generální ředitel a předseda představenstva společnosti Home Credit a. s.
K dalšímu růstu v segmentu karet v budoucích měsících bezpochyby přispěje červnová novinka – co-brandový karetní program Premia připravený pro Českou pojišťovnu, na který je navázána řada benefitů. „Premia karta je na trhu krátce, ale už prokazuje motivaci k silnému transakčnímu chování – lidé s touto kartou platí přibližně pětkrát častěji, než je tržní průměr v České republice. Na rozdíl od běžných karet bez benefitů lze u Premia karty sledovat opačný poměr mezi výběry z bankomatů a přímými platbami, které v tomto případě tvoří až 90 % všech uskutečněných transakcí,“ dodává Erich Čomor.
Pozitivní trend, že kreditní karty Home Credit jsou čím dál častěji používány i na běžné rodinné nákupy, dokazuje pokles průměrné výše jedné karetní transakce o 300 Kč na 2 184 Kč.
V prvním pololetí 2008 Home Credit v Česku mírně posílil také ve splátkovém prodeji, navzdory tomu, že jej právě karty v obchodech částečně suplují. Zvýšila se průměrná výše nákupu na splátky, a to o více než tisícikorunu na 12 500 Kč. Mezi jednotlivými komoditami si ve druhém čtvrtletí vedl velmi dobře nábytek s 60% meziročním růstem a další zboží spojené s investicemi do bydlení – o 122 % více peněz si lidé půjčili na výbavu kuchyní, o 83 % vyšší objem financí utratili za nářadí a stavební materiál na splátky.
Trvale rostoucí trend mají hotovostní úvěry, jejichž objem se v prvním pololetí roku 2008 meziročně zdvojnásobil. Průměrná výška hotovostní půjčky se zvedla o 14 000 na 42 700 Kč.
Poznámka pro editory:
Společnost Home Credit a. s. patří k lídrům trhu spotřebitelského financování v České republice. Poskytuje účelové a bezúčelové financování prostřednictvím spotřebitelských a revolvingových úvěrů, produktové portfolio doplňují hotovostní půjčky. Za rok 2007 profinancovala nákupy svých klientů v hodnotě 8,3 miliardy Kč.
Společnosti skupiny Home Credit působí na trzích spotřebitelského financování ve střední a východní Evropě, ve střední Asii a na Dálném východě. V roce 2007 společně poskytly úvěry v celkovém objemu 3,3 miliardy eur. Skupina Home Credit zastává přední pozice na trzích v České republice (Home Credit, od roku 1997), na Slovensku (Home Credit Slovakia, od roku 1999), v Ruské federaci (Home Credit & Finance Bank, od roku 2002) a v Kazachstánu (Home Credit Kazachstán, od prosince 2005). V roce 2006 vstoupila na trhy v Bělorusku (OAO Home Credit Bank) a na Ukrajině (CJSC Home Credit Bank, Home Credit Finance), od prosince 2007 působí také v Číně (Home Credit Asia).
Skupina Home Credit Group je součástí mezinárodní finanční skupiny PPF, která se zabývá pojišťovnictvím, spotřebitelským financováním a poskytuje komplexní služby v oblasti správy majetku. Za 17 let své existence se skupina PPF stala jedním z předních mezinárodních finančních investorů a ke konci roku 2007 spravovala aktiva v hodnotě přesahující 10,1 miliardy eur.