Brno 19. července 2007 – Ve druhém čtvrtletí roku 2007 poskytla společnost Home Credit a. s. svým klientům úvěry v celkové hodnotě 1,8 miliardy korun. Téměř dvojnásobného objemu ve srovnání se stejným obdobím roku 2006 dosáhly bezúčelové hotovostní úvěry, k nimž patří i úspěšná Telefonní půjčka. Ve splátkovém prodeji zaznamenaly v první polovině roku výrazný nárůst spotřebitelské úvěry na nákup dovolené.
Od dubna do června 2007 poskytl Home Credit klientům úvěry v celkovém objemu 1,8 miliardy korun, což ve srovnání se stejným obdobím loňského roku představuje 8procentní nárůst. Nejvýraznější přírůstek ve výši 96 % zaznamenaly hotovostní úvěry, mezi nimiž hraje významnou roli Telefonní půjčka. Ta je v nabídce Home Creditu zhruba rok a za tu dobu si o ni zavolalo přes 350 tisíc lidí. O 23 % se ve druhém čtvrtletí zvýšil počet aktivovaných kreditních karet.
„Výsledky za celé první pololetí roku 2007 ukazují meziroční nárůst v objemu poskytnutých úvěrů o 19 %, což hodnotíme velmi pozitivně,“ uvedl Erich Čomor, předseda představenstva a generální ředitel Home Credit a. s. „Pozornost už nyní soustředíme k přípravě kvalitní nabídky pro předvánoční období, které každoročně představuje z obchodního hlediska nejsilnější část roku,“ dodal.
Nejúspěšnějším dnem druhého čtvrtletí se stal 25. červen, kdy Home Credit půjčil svým klientům za jediný den více než 35 milionů korun.
Splátkový prodej: stále častěji i na dovolenou
Nákupu na splátky ve druhém čtvrtletí tradičně dominovala černá technika a bílé zboží (dohromady vzrostly o 13 % v objemu poskytnuté jistiny), obdobný meziroční růst si připsal i segment nábytku. Pokračovala zvýšená poptávka po zahradní technice, které se na splátky prodalo o 32 % více než ve druhém kvartálu loňského roku. Vysoký nárůst se opětovně projevil u výpočetní techniky, zejména u notebooků, kterých si lidé koupili na úvěr takřka o polovinu více než ve stejném období roku 2006.
Dynamický meziroční nárůst o celých 52 % v objemu poskytnuté jistiny zaznamenala v prvním pololetí roku 2007 dovolená na splátky. Tento produkt nabízí Home Credit v nejširší síti více než 120 cestovních kanceláří a agentur po celé České republice, a to včetně internetových prodejců. Průměrná výše úvěru na dovolenou činila v prvních šesti měsících roku 24 666 Kč, o téměř 4 000 Kč více než vloni.
Home Credit zná devět Čechů z deseti, každý sedmý využil jeho nabídky
V závěru června 2007 Home Credit obsloužil už milionapůltého klienta. Jen během šesti měsíců letošního roku Home Creditu přibylo téměř 80 tisíc nových zákazníků, kteří si jeho služby vybrali úplně poprvé.
Za svou desetiletou existenci se společnost Home Credit zařadila mezi přední nebankovní finanční společnosti na českém trhu. Výzkum společnosti TNS AISA z jara 2007 ukázal, že značku Home Credit zná v České republice 94 % dospělé populace.
Poznámka pro editory:
Společnost Home Credit a. s. patří k lídrům trhu spotřebitelského financování v České republice. Poskytuje účelové a bezúčelové financování prostřednictvím spotřebitelských a revolvingových úvěrů, produktové portfolio doplňují hotovostní půjčky. Za rok 2006 profinancovala nákupy svých klientů v hodnotě 7,1 miliardy Kč.
Společnosti skupiny Home Credit, působící na trzích střední a východní Evropy a Střední Asie, poskytly v roce 2006 úvěry v celkovém objemu 2,7 miliardy USD. Skupina Home Credit je součástí mezinárodní finanční skupiny PPF.