542 100 100

Pracovní dny od 8 do 18 hod.

Číslo 840 155 155 nahrazujeme pevnou linkou. Můžete volat výhodněji, podle běžné sazby svého operátora.

727 618 618

Pracovní dny od 8 do 18 hod.

Chcete volat na mobilní číslo? Na této lince můžete využít své volné minuty.

Pokud neradi voláte, napište nám email!

10 pravidel jak bezpečně používat nejen Správce financí

Home Credit půjčil Čechům v druhém čtvrtletí přes 1,9 miliardy korun

Brno 5. 8. 2009 – I přes obezřetnější přístup spotřebitelů k úvěrům zaznamenal Home Credit v druhém čtvrtletí bezmála 36% nárůst objemu poskytnuté jistiny u kreditních karet a růstový trend u financování aut. V ostatních segmentech spotřebitelských úvěrů se stejně jako na začátku roku 2009 projevovala stagnace nebo pokles. Home Credit půjčil českým spotřebitelům přes 1,9 miliardy korun, což je srovnatelný objem s prvním čtvrtletím a o 21 % méně než ve stejném období loňského roku.

„I v druhém čtvrtletí roku jsme pokračovali v důsledném prověřování klientů žádajících o úvěr. Schopnost hradit závazky je pro nás v této době prvořadá. To je jeden z hlavních důvodů, proč jsme spotřebitelům poskytli méně jistiny. Na druhou stranu ale pozorujeme jisté zlepšení situace na trhu s automobily a u kreditních karet,“ uvedl Erich Čomor, generální ředitel a předseda představenstva společnosti Home Credit a.s. 

Čeští spotřebitelé stále více používají k nákupům kreditní karty. Oproti stejnému období předchozího roku dosáhl v druhém čtvrtletí moderní a pohodlný platební nástroj bezmála 36% nárůstu. Velkou měrou se na tomto zvýšení podílejí i co-brandové Premia karty, které Home Credit vydává. Držiteli garantují úsporu při každém nákupu a až 60% okamžité slevy u partnerů sítě Premia. Rapidně rovněž vzrostl i počet čerpání z jedné karty – o téměř 74 %. Výše jedné platby kreditní kartou se naopak snížila z 2180 Kč na 1700 Kč.

Stále více zákazníků využívá spotřebitelský úvěr Ideal Credit od Home Creditu na nákup auta. Ve srovnání prvního a druhého čtvrtletí 2009 vzrostl objem poskytnuté jistiny v segmentu aut o 124 %.Průměrná výše jednoho auto úvěru se oproti prvnímu čtvrtletí zvýšila o 3 tisíce na 127 tisíc korun. Potenciál auto úvěrů hodlá Home Credit i nadále rozvíjet zlepšováním nabídky a rozšiřováním spolupráce s dalšími obchodními partnery.

Také v druhém čtvrtletí přetrvával klesající trend u klasického splátkového prodeje a hotovostních půjček. Nižší zájem o půjčky spolu s důsledným ověřováním platební schopnosti klientů se odrazil v poklesu u nákupů na splátky (oproti druhému čtvrtletí 2008 o 41 %) a u hotovostních úvěrů o 46 %.   

I přes záporné výsledky v těchto segmentech je znát určité oživení: v závěru čtvrtletí se klesající tendence pozastavila – nejúspěšnějším měsícem byl červen; největší zájem o úvěry projevili čeští spotřebitelé v pondělí 1. června. Oproti prvnímu pololetí loňského roku vzrostl zájem o nářadí a stavebniny. Srovnatelný zájem přetrvává u dovolené na splátky a nákupy na úvěr v e-shopech.

 

Poznámka pro editory

Společnost Home Credit, a. s., patří k lídrům trhu spotřebitelského financování v České republice. Poskytuje účelové a bezúčelové financování prostřednictvím spotřebitelských a revolvingových úvěrů, produktové portfolio doplňují hotovostní půjčky. Za rok 2008 profinancovala nákupy svých klientů v hodnotě 9,6 miliardy Kč.

Společnosti skupiny Home Credit působí na trzích spotřebitelského financování ve střední a východní Evropě, ve střední Asii a na Dálném východě. V roce 2007 společně poskytly úvěry v celkovém objemu 3,3 miliardy eur. Skupina Home Credit zastává přední pozice na trzích v České republice (Home Credit, od roku 1997), na Slovensku (Home Credit Slovakia, od roku 1999), v Ruské federaci (Home Credit & Finance Bank, od roku 2002) a v Kazachstánu (od prosince 2005). V roce 2006 vstoupila na trhy v Bělorusku (Home Credit Bank) a na Ukrajině (Home Credit Bank, Home Credit Finance), od prosince 2007 působí také v Číně a od dubna 2009 ve Vietnamu.

Skupina Home Credit Group je součástí mezinárodní finanční skupiny PPF, která se zaměřuje především na spotřebitelské financování a retailové bankovnictví. Skupina dále aktivně vyhledává investiční příležitosti a realizuje strategické investice na rostoucích trzích střední a východní Evropy a Asie. Prostřednictvím podílu v Generali PPF Holdingu je skupina PPF účastníkem trhu pojišťovnictví ve střední a východní Evropě. Za 18 let své existence se skupina PPF stala jedním z předních mezinárodních finančních investorů s hodnotou spravovaných aktiv převyšující 8 miliard euro.

Přihlášení k odběru nových tiskových zpráv

Ochrana osobních údajů