Home Credit půjčil Čechům v druhém čtvrtletí přes 1,9 miliardy korun…

Home Credit půjčil Čechům v druhém čtvrtletí přes 1,9 miliardy korun

05. 08. 2009

Brno 5. 8. 2009 – I přes obezřetnější přístup spotřebitelů k úvěrům zaznamenal Home Credit v druhém čtvrtletí bezmála 36% nárůst objemu poskytnuté jistiny u kreditních karet a růstový trend u financování aut. V ostatních segmentech spotřebitelských úvěrů se stejně jako na začátku roku 2009 projevovala stagnace nebo pokles. Home Credit půjčil českým spotřebitelům přes 1,9 miliardy korun, což je srovnatelný objem s prvním čtvrtletím a o 21 % méně než ve stejném období loňského roku.

„I v druhém čtvrtletí roku jsme pokračovali v důsledném prověřování klientů žádajících o úvěr. Schopnost hradit závazky je pro nás v této době prvořadá. To je jeden z hlavních důvodů, proč jsme spotřebitelům poskytli méně jistiny. Na druhou stranu ale pozorujeme jisté zlepšení situace na trhu s automobily a u kreditních karet,“ uvedl Erich Čomor, generální ředitel a předseda představenstva společnosti Home Credit a.s. 

Čeští spotřebitelé stále více používají k nákupům kreditní karty. Oproti stejnému období předchozího roku dosáhl v druhém čtvrtletí moderní a pohodlný platební nástroj bezmála 36% nárůstu. Velkou měrou se na tomto zvýšení podílejí i co-brandové Premia karty, které Home Credit vydává. Držiteli garantují úsporu při každém nákupu a až 60% okamžité slevy u partnerů sítě Premia. Rapidně rovněž vzrostl i počet čerpání z jedné karty – o téměř 74 %. Výše jedné platby kreditní kartou se naopak snížila z 2180 Kč na 1700 Kč.

Stále více zákazníků využívá spotřebitelský úvěr Ideal Credit od Home Creditu na nákup auta. Ve srovnání prvního a druhého čtvrtletí 2009 vzrostl objem poskytnuté jistiny v segmentu aut o 124 %.Průměrná výše jednoho auto úvěru se oproti prvnímu čtvrtletí zvýšila o 3 tisíce na 127 tisíc korun. Potenciál auto úvěrů hodlá Home Credit i nadále rozvíjet zlepšováním nabídky a rozšiřováním spolupráce s dalšími obchodními partnery.

Také v druhém čtvrtletí přetrvával klesající trend u klasického splátkového prodeje a hotovostních půjček. Nižší zájem o půjčky spolu s důsledným ověřováním platební schopnosti klientů se odrazil v poklesu u nákupů na splátky (oproti druhému čtvrtletí 2008 o 41 %) a u hotovostních úvěrů o 46 %.   

I přes záporné výsledky v těchto segmentech je znát určité oživení: v závěru čtvrtletí se klesající tendence pozastavila – nejúspěšnějším měsícem byl červen; největší zájem o úvěry projevili čeští spotřebitelé v pondělí 1. června. Oproti prvnímu pololetí loňského roku vzrostl zájem o nářadí a stavebniny. Srovnatelný zájem přetrvává u dovolené na splátky a nákupy na úvěr v e-shopech.

 

Poznámka pro editory

Společnost Home Credit, a. s., patří k lídrům trhu spotřebitelského financování v České republice. Poskytuje účelové a bezúčelové financování prostřednictvím spotřebitelských a revolvingových úvěrů, produktové portfolio doplňují hotovostní půjčky. Za rok 2008 profinancovala nákupy svých klientů v hodnotě 9,6 miliardy Kč.

Společnosti skupiny Home Credit působí na trzích spotřebitelského financování ve střední a východní Evropě, ve střední Asii a na Dálném východě. V roce 2007 společně poskytly úvěry v celkovém objemu 3,3 miliardy eur. Skupina Home Credit zastává přední pozice na trzích v České republice (Home Credit, od roku 1997), na Slovensku (Home Credit Slovakia, od roku 1999), v Ruské federaci (Home Credit & Finance Bank, od roku 2002) a v Kazachstánu (od prosince 2005). V roce 2006 vstoupila na trhy v Bělorusku (Home Credit Bank) a na Ukrajině (Home Credit Bank, Home Credit Finance), od prosince 2007 působí také v Číně a od dubna 2009 ve Vietnamu.

Skupina Home Credit Group je součástí mezinárodní finanční skupiny PPF, která se zaměřuje především na spotřebitelské financování a retailové bankovnictví. Skupina dále aktivně vyhledává investiční příležitosti a realizuje strategické investice na rostoucích trzích střední a východní Evropy a Asie. Prostřednictvím podílu v Generali PPF Holdingu je skupina PPF účastníkem trhu pojišťovnictví ve střední a východní Evropě. Za 18 let své existence se skupina PPF stala jedním z předních mezinárodních finančních investorů s hodnotou spravovaných aktiv převyšující 8 miliard euro.