Podpis smlouvy je nyní pro klienty Home Credit daleko snadnější. Společnost v těchto dnech spustila funkci elektronického podpisu, který urychlí a zjednoduší celý proces uzavírání smluv. Pro uzavření smlouvy už nebude potřeba chodit na poštu či zasílat dopisy. Vše lze vyřídit elektronicky všude tam, kde se klienti připojí k internetu. Služba se vztahuje na kreditní karty, hotovostní půjčky i na spotřebitelské úvěry při nákupech v e-shopech. Služba je dostupná klientům registrovaným v aplikaci Správce financí (www.spravcefinanci.cz).
„V současnosti je jasný trend jít zákazníkům vstříc v jednoduchosti a co nejvíce oprostit celý proces od byrokracie. Jde napříč všemi odvětvími a v Home Creditu nezůstáváme pozadu,“ představila důvody pro zavedení nové služby Monika Richterová z Oddělení produktů, zodpovědná za elektronický podpis i aplikaci Správce financí. „Inovace nabídne výhodu především klientům, kteří chtějí mít peníze na svém účtu do 24 hodin, nebo okamžitě zakoupit zboží online“ doplňuje Richterová. Elektronický podpis totiž navazuje na již dříve spuštěnou službu, která umožňuje vyplacení hotovostního úvěru do 24 hodin. Jde o jednu z deseti klíčových zásad společnosti, v tomto případě Zásadu rychlých financí.
Rychlé a pohodlné vyřízení půjčky
„Vycházíme z toho, že čím dál více Čechů zcela běžně nejen komunikuje, ale i nakupuje přes internet. Právě těmto lidem chceme nabídnout větší pohodlí a uživatelsky příjemnější řešení půjček,“ vysvětlila Richterová. Jedinou podmínkou elektronického podpisu je registrace uživatele v aplikaci Správce financí. V této aplikaci, kde klient může běžně spravovat své úvěry, uvidí svou smlouvu připravenou k podpisu. Stačí ji jen projít, potvrdit, a elektronicky podepsat. Celkově jde jen o několik minut, které taková operace zabere. Navíc nemusí smlouvu nikde tisknout nebo ji odesílat poštou. Vše probíhá online.
Rychlost vyřízení ale nijak neubírá na zodpovědnosti posuzování každé žádosti, pouze zkracuje čas na vyřízení. Všechny tyto smlouvy jsou totiž ověřovány stejně zodpovědně, jako je tomu v ostatních způsobech sjednání. Elektronický podpis se vztahuje na služby, jako je kreditní karta Premia nebo Clubcard kreditní karta Premium sjednávané přes call centrum, hotovostní úvěry, online půjčky a na spotřebitelský úvěr při nákupech v e-shopech. Klientům možnost elektronického podpisu Home Credit nabízí již při schvalování smlouvy, největší výhodou je právě velmi rychlý převod peněz na účet zákazníka a méně papírování.
Další krok ke zjednodušení a zrychlení
Home Credit zároveň službu nabízí jako platební možnost pro e-shopy. „Možnost financovat vybrané zboží na splátky s využitím elektronického podpisu je velkou novinkou. Klientům e-shopů, s nimiž Home Credit spolupracuje, se tato možnost ukáže v detailech výběru platební metody,“ říká Richterová. Stačí jen vybrat při nákupu způsob platby přes elektronický podpis a řídit se instrukcemi.
Zavedení elektronického podpisu pro uživatele počítačů je jen začátek. „V budoucnosti bychom službu rádi zpřístupnili i majitelům chytrých telefonů a tabletů,“ slibuje Richterová.
Jak funguje elektronický podpis
V případě nákupu online na e-shopu stačí pouze vybrat zboží a při platbě vybrat tento způsob platby. Poté se stačí jen přihlásit (případně registrovat) do aplikace Správce financí, kde již bude připravená úvěrová smlouva. Ta se postupně zobrazí v několika krocích. Klient je postupně odsouhlasí, že s podmínkami souhlasí, až následně se dostane do fáze samotného podpisu. Přes potvrzovací SMS kód smlouvu podepíše.
Nyní již zbývá jen nahrát potřebné doklady. Jde o občanský průkaz a druhý doklad. Stačí je vyfotit z obou stran fotoaparátem, mobilem nebo oscanovat a přiložit k žádosti. Pak je již celá úvěrová smlouva připravená k odeslání na zpracování. Podepsáním se ale smlouva nikde neztrácí. Zůstává k dispozici v archivu smluv ve Správci financí a je k dispozici kdykoli.