Brno 25. října 2007 – V České republice pokračuje poptávka domácností po produktech spotřebitelského financování. Společnost Home Credit poskytla od 1. ledna do 30. září 2007 úvěry v celkové výši 5,43 miliardy korun. Mimořádný zájem Home Credit zaznamenal zejména o hotovostní úvěry, jejichž objem meziročně vzrostl o bezmála 50 %. O třetinu více peněz než ve stejném období loňského roku si lidé půjčili na financování nákupu dovolené. Průměrná výše poskytnutého úvěru se ve třetím čtvrtletí zvýšila oproti průměru v roce 2006 o téměř 3 000 Kč a dosáhla 21 380 Kč.
„Během tří čtvrtletí letošního roku jsme klientům poskytli úvěry v hodnotě 5,4 miliardy korun, což je o 10 % více než ve stejném období roku 2006. Výrazný podíl mezi úvěrovými produkty Home Credit získávají hotovostní půjčky s meziročním nárůstem 47 % v objemu poskytnuté jistiny. To odráží situaci na trhu, kdy zákazníci stále častěji využívají neúčelové úvěry, z nichž mohou realizovat jakékoliv své platby či nákupy,“ uvádí Erich Čomor, předseda představenstva a generální ředitel společnosti Home Credit a. s.
Průměrná výše úvěru Home Credit ve třetím kvartálu 2007 dosáhla 21 380 Kč, což je o 2 808 Kč více než v loňském roce. Spotřebitelské úvěry poskytované v obchodní síti jako splátkový prodej se nadále pohybují v průměru kolem 12 000 Kč, naopak průměrná hotovostní půjčka se zvýšila na 29 400 Kč.
Češi objevují výhody kreditních karet
K růstu celkového objemu poskytnutých úvěrů přispěly také kreditní karty, které Home Credit uvedl na trh před rokem. Ve třetím kvartálu vzrostl počet aktivovaných kreditních karet Home Credit o 30 %. Průměrná výše jedné platební transakce pomocí kreditní karty činila 2 527 Kč. „Češi se postupně učí využívat výhod kreditních karet, k nimž patří zejména bezúročné období pro všechny bezhotovostní transakce. Podíl plateb u obchodníka je oproti klasickým úvěrovým kartám vyšší o 11 %, a to na úkor výběrů z bankomatu. V segmentu kreditních karet očekáváme výrazný růst i v následujících měsících, chceme proto pokračovat v inovacích této produktové řady,“ říká Erich Čomor.
Ve splátkovém prodeji uspěly počítače i zájezdy
Splátkovému prodeji tradičně dominovaly domácí spotřebiče, spotřební elektronika, nábytek a výpočetní technika. Dynamický růst segmentu výpočetní techniky potvrzuje fakt, že se počítače stávají běžnou výbavou českých domácností. Jen na nákup notebooků půjčil Home Credit ve třetím kvartálu svým klientům 30 milionů korun.
Češi si však zvykají využívat úvěry i na „nákup“ zážitků. Během tří kvartálů roku 2007 se meziročně o 36 % zvýšil objem prostředků, které Home Credit poskytnul zákazníkům na pořízení dovolené.
Nejúspěšnějším dnem třetího čtvrtletí se stalo pondělí 30. července, kdy Home Credit svým klientům půjčil 35 milionů korun. V měsíčních statistikách pak „zvítězil“ srpen s úvěry ve výši takřka 700 milionů korun.
Poznámka pro editory:
Společnost Home Credit a. s. patří k lídrům trhu spotřebitelského financování v České republice. Poskytuje účelové a bezúčelové financování prostřednictvím spotřebitelských a revolvingových úvěrů, produktové portfolio doplňují hotovostní půjčky. Za rok 2006 profinancovala nákupy svých klientů v hodnotě 7,1 miliardy Kč. Společnosti skupiny Home Credit, působící na trzích střední a východní Evropy a Střední Asie, poskytly v roce 2006 úvěry v celkovém objemu 2,7 miliardy USD.
Skupina Home Credit je součástí mezinárodní finanční skupiny PPF. Ta úspěšně spravuje aktiva v hodnotě téměř 225 miliard Kč a rozvíjí své obchodní aktivity v České republice, na Slovensku, v Rusku, na Ukrajině, v Kazachstánu, v Bělorusku, na Kypru, ve Vietnamu a v Číně. Skupina PPF se zabývá pojišťovnictvím, spotřebitelským financováním a bankovnictvím a také poskytuje komplexní služby v oblasti správy majetku. Ve společnostech patřících skupině PPF pracuje více než 24 000 zaměstnanců.