Brno 8. února – Společnost Home Credit, která se specializuje na spotřebitelské úvěry, půjčila v roce 2010 českým domácnostem 8,4 miliardy korun. Ve srovnání s rokem 2009, kdy poskytla českým domácnostem 7,7 miliardy, se jedná o bezmála 10% nárůst. Oživení na trhu s úvěry se pozitivně projevilo u všech typů úvěrů, nejvýrazněji u hotovostních půjček a kreditních karet. Home Credit loni posílil tržní podíl mezi nebankovními společnostmi, které se zabývají spotřebitelským financováním, na 21 % oproti 19 % v roce 2009.
„Úvěrový trh se loni opět rozhýbal, což potvrzuje i druhý nejlepší výsledek v historii Home Creditu. Po krizovém roce 2009 lidé znovu získávali finanční jistotu a pomalu začali utrácet. Každý kvartál byl objemově lepší než ten předchozí, což se promítlo i v posílení naší tržní pozice o dvě procenta,“ uvádí Erich Čomor, generální ředitel Home Creditu.
Hotovostní úvěry rostly o 44 % na 2,7 miliardy, a to zejména díky nové spolupráci s obchody Tesco a rostoucímu významu internetu. Průměrná hotovostní půjčka se zvýšila o pět tisíc na 56 tisíc korun a délka splácení se prodloužila o tři měsíce na 74 měsíců.
Rekordní výsledek zaznamenala společnost v segmentu kreditních karet, jejichž prostřednictvím půjčila 2,2 miliardy. V posledních letech stoupal tento platební nástroj raketově, zejména v souvislosti s co-brandovými kartami Premia, které v roce 2010 doplnila Tesco kreditní karta. „Zatímco na konci roku 2008 byl podíl kreditních karet na celkové jistině Home Creditu necelých 13 %, dnes je to dvojnásobek,“ přibližuje Luděk Jírů, ředitel karetní sekce. Výrazný nárůst obliby kreditek zaznamenal Home Credit v posledních třech měsících roku, kdy lidé pořizovali vánoční dárky. Oproti poslednímu kvartálu 2009 se jednalo o zvýšení počtu čerpání z karty o 78 %.
Formou splátkového prodeje u obchodníků profinancoval Home Credit o necelých 11 % více než v roce 2009, a to 1,9 miliardy. Zákazníci si nejčastěji kupovali na splátky černou techniku, doplňky do domácnosti a nábytek, a to hlavně před vánočními svátky. Vzrůstá význam e-shopů, kde čeští zákazníci nakupují čím dál častěji. Průměrná výška úvěru je na internetu o tři tisíce nižší než v kamenných obchodech, kde činí necelých 13 500 korun.
Nejmladší obchodní aktivitou Home Creditu jsou spotřebitelské úvěry na auta. Zájem zákazníků o nákup vozu na splátky se v roce 2010 zvýšil zejména díky nízkým pořizovacím cenám. Průměrná výše úvěru na ojeté auto je stabilně kolem 120 tisíc korun a délka splácení se pohybuje kolem 50 měsíců.
Úvěr od Home Creditu za třináct let fungování na českém trhu využilo již 1,9 milionu zákazníků.
Poznámky pro editory:
Společnost Home Credit a.s., založená v roce 1997, je jedním z předních poskytovatelů spotřebitelského financování v České republice. Společnost nabízí širokou škálu úvěrových produktů: půjčky v místě prodeje, úvěry na automobily, hotovostní půjčky, kreditní a úvěrové karty. V roce 2010 společnost poskytla úvěry v celkové výši 8,4 miliardy Kč. Společnost Home Credit a.s. je členem skupiny Home Credit.
Další informace jsou k dispozici na www.homecredit.cz.
Skupina Home Credit („skupina“) je jedním z předních poskytovatelů spotřebitelského financování ve střední a východní Evropě a Asii. Ve vybraných zemích skupina úspěšně rozvíjí služby retailového bankovnictví jako běžné účty či vklady. Jejích 15 800 zaměstnanců obsluhuje více než 4,7 milionu zákazníků ve všech geografických oblastech, v nichž jsou služby pod značkou Home Credit poskytovány (údaje k 31. 12. 2009). Skupina Home Credit v současnosti působí v 7 zemích: v České republice (Home Credit a.s., od roku 1997), na Slovensku (Home Credit Slovakia, a.s., od roku 1999), v Ruské federaci (OOO Home Credit & Finance Bank, od roku 2002), Kazachstánu (AO Home Credit Bank, od roku 2005, minoritní podíl), v Bělorusku (OAO Home Credit Bank, od roku 2007), Číně (HC Asia N.V., od roku 2007) a Vietnamu (PPF Vietnam Finance Company Ltd., od roku 2009).
Další informace jsou k dispozici na www.homecredit.net.
Skupina Home Credit je součástí skupiny PPF, která je jednou z největších mezinárodních finančních a investičních skupin v regionu střední a východní Evropy. Aktiva skupiny dosahují téměř 11 mld. eur. Skupina PPF se zaměřuje na retailové finanční služby (bankovnictví a pojišťovnictví), na správu fondů a na investice do nemovitostí. Skupina aktivně vyhledává investiční příležitosti na rozvíjejících se trzích střední a východní Evropy, Ruska, Společenství nezávislých států a Dálného východu. Skupina PPF má svoji korporátní vlastnickou a řídicí strukturu umístěnou v Nizozemsku: Klíčovou holdingovou společností skupiny PPF, na jejíž úrovni jsou přijímána strategická rozhodnutí, je PPF Group N.V. se sídlem v Amsterdamu.
Další informace jsou k dispozici na www.ppf.cz.