542 100 100

Pracovní dny od 8 do 18 hod.

Číslo 840 155 155 nahrazujeme pevnou linkou. Můžete volat výhodněji, podle běžné sazby svého operátora.

727 618 618

Pracovní dny od 8 do 18 hod.

Chcete volat na mobilní číslo? Na této lince můžete využít své volné minuty.

Pokud neradi voláte, napište nám email!

10 pravidel jak bezpečně používat nejen Správce financí

Home Credit posílil pozici na trhu, loni půjčil 8,4 miliardy

Brno 8. února – Společnost Home Credit, která se specializuje na spotřebitelské úvěry, půjčila v roce 2010 českým domácnostem 8,4 miliardy korun. Ve srovnání s rokem 2009, kdy poskytla českým domácnostem 7,7 miliardy, se jedná o bezmála 10% nárůst. Oživení na trhu s úvěry se pozitivně projevilo u všech typů úvěrů, nejvýrazněji u hotovostních půjček a kreditních karet. Home Credit loni posílil tržní podíl mezi nebankovními společnostmi, které se zabývají spotřebitelským financováním, na 21 % oproti 19 % v roce 2009.

„Úvěrový trh se loni opět rozhýbal, což potvrzuje i druhý nejlepší výsledek v historii Home Creditu. Po krizovém roce 2009 lidé znovu získávali finanční jistotu a pomalu začali utrácet. Každý kvartál byl objemově lepší než ten předchozí, což se promítlo i v posílení naší tržní pozice o dvě procenta,“  uvádí Erich Čomor, generální ředitel Home Creditu.

Hotovostní úvěry rostly o 44 % na 2,7 miliardy, a to zejména díky nové spolupráci s obchody Tesco a rostoucímu významu internetu. Průměrná hotovostní půjčka se zvýšila o pět tisíc na 56 tisíc korun a délka splácení se prodloužila o tři měsíce na 74 měsíců.

Rekordní výsledek zaznamenala společnost v segmentu kreditních karet, jejichž prostřednictvím půjčila 2,2 miliardy. V posledních letech stoupal tento platební nástroj raketově, zejména v souvislosti s co-brandovými kartami Premia, které v roce 2010 doplnila Tesco kreditní karta. „Zatímco na konci roku 2008 byl podíl kreditních karet na celkové jistině Home Creditu necelých 13 %, dnes je to dvojnásobek,“  přibližuje Luděk Jírů, ředitel karetní sekce. Výrazný nárůst obliby kreditek zaznamenal Home Credit v posledních třech měsících roku, kdy lidé pořizovali vánoční dárky. Oproti poslednímu kvartálu 2009 se jednalo o zvýšení počtu čerpání z karty o 78 %.

Formou splátkového prodeje u obchodníků profinancoval Home Credit o necelých 11 % více než v roce 2009, a to 1,9 miliardy. Zákazníci si nejčastěji kupovali na splátky černou techniku, doplňky do domácnosti a nábytek, a to hlavně před vánočními svátky. Vzrůstá význam e-shopů, kde čeští zákazníci nakupují čím dál častěji. Průměrná výška úvěru je na internetu o tři tisíce nižší než v kamenných obchodech, kde činí necelých 13 500 korun.

Nejmladší obchodní aktivitou Home Creditu jsou spotřebitelské úvěry na auta. Zájem zákazníků o nákup vozu na splátky se v roce 2010 zvýšil zejména díky nízkým pořizovacím cenám. Průměrná výše úvěru na ojeté auto je stabilně kolem 120 tisíc korun a délka splácení se pohybuje kolem 50 měsíců. 

Úvěr od Home Creditu za třináct let fungování na českém trhu využilo již 1,9 milionu zákazníků.

 

Poznámky pro editory:

 

Společnost Home Credit a.s., založená v roce 1997, je jedním z předních poskytovatelů spotřebitelského financování v České republice. Společnost nabízí širokou škálu úvěrových produktů: půjčky v místě prodeje, úvěry na automobily, hotovostní půjčky, kreditní a úvěrové karty. V roce 2010 společnost poskytla úvěry v celkové výši 8,4 miliardy Kč. Společnost Home Credit a.s. je členem skupiny Home Credit.

Další informace jsou k dispozici na www.homecredit.cz.

 

Skupina Home Credit („skupina“) je jedním z předních poskytovatelů spotřebitelského financování ve střední a východní Evropě a Asii. Ve vybraných zemích skupina úspěšně rozvíjí služby retailového bankovnictví jako běžné účty či vklady. Jejích 15 800  zaměstnanců obsluhuje více než 4,7 milionu zákazníků ve všech geografických oblastech, v nichž jsou služby pod značkou Home Credit poskytovány (údaje k 31. 12. 2009). Skupina Home Credit v současnosti působí v 7 zemích: v České republice (Home Credit a.s., od roku 1997), na Slovensku (Home Credit Slovakia, a.s., od roku 1999), v Ruské federaci (OOO Home Credit & Finance Bank, od roku 2002), Kazachstánu (AO Home Credit Bank, od roku 2005, minoritní podíl), v Bělorusku (OAO Home Credit Bank, od roku 2007), Číně (HC Asia N.V., od roku 2007) a Vietnamu (PPF Vietnam Finance Company Ltd., od roku 2009).

Další informace jsou k dispozici na www.homecredit.net

Skupina Home Credit je součástí skupiny PPF, která je jednou z největších mezinárodních finančních a investičních skupin v regionu střední a východní Evropy. Aktiva skupiny dosahují téměř 11 mld. eur. Skupina PPF se zaměřuje na retailové finanční služby (bankovnictví a pojišťovnictví), na správu fondů a na investice do nemovitostí. Skupina aktivně vyhledává investiční příležitosti na rozvíjejících se trzích střední a východní Evropy, Ruska, Společenství nezávislých států a Dálného východu. Skupina PPF má svoji korporátní vlastnickou a řídicí strukturu umístěnou v Nizozemsku: Klíčovou holdingovou společností skupiny PPF, na jejíž úrovni jsou přijímána strategická rozhodnutí, je PPF Group N.V. se sídlem v Amsterdamu.

Další informace jsou k dispozici na www.ppf.cz.

Přihlášení k odběru nových tiskových zpráv

Ochrana osobních údajů