Home Credit | Pro lepší příběhy

Češi si letos od Home Creditu půjčili už 2,4 miliardy korun

Přidáno

21.04.2008

Brno 21. 4. 2008 – Zájem Čechů o spotřebitelské financování neutichá. V prvním čtvrtletí roku 2008 poskytla společnost Home Credit úvěry v celkovém objemu 2,4 miliardy korun. To je dokonce o 40 % víc než ve stejném období loňského roku. Opět se potvrdilo, že nejdynamičtěji rostoucími úvěrovými produkty současnosti jsou bezúčelové hotovostní úvěry a kreditní karty.

„Oslabení zájmu českých domácností o úvěry, které bylo možné očekávat po obchodně velmi silném závěru roku, se nekonalo. Naopak, první kvartál letošního roku s 2,4 miliardami poskytnutých úvěrů byl pro Home Credit mimořádně úspěšný a objemově rostly všechny naše produktové řady. Nejvýraznější nárůst 120 % jsme zaznamenali u půjček hotovostních, podstatně se zvýšil také objem finančních prostředků vyčerpaných přes kreditní karty, a to o 75 %,“ uvádí Erich Čomor, generální ředitel a předseda představenstva společnosti Home Credit a. s.

U hotovostních úvěrů výrazně vzrostla jejich průměrná výše, a to meziročně o více než 13 000 korun. Průměrná hotovostní půjčka tak už přesáhla hranici 40 000 Kč. Prostřednictvím jedné karetní transakce klienti průměrně vyčerpali 2 236 Kč, což je o 260 Kč víc než vloni.

Mezi jednotlivými produkty Home Creditu se s největší razancí prosadila Telefonní půjčka bez poplatků s meziročním nárůstem 260 % v objemu poskytnutých úvěrů. Televizní kampaň na podporu tohoto produktu bodovala v prvním kvartálu nejen u spotřebitelů, ale i u marketingových odborníků, když zvítězila v anketě o nejlepší finanční reklamu roku, organizované finančním serverem Měšec.cz.

I přes postupnou diverzifikaci úvěrových nástrojů na trhu se Home Creditu dařilo také v klasickém splátkovém prodeji. Meziroční nárůst v objemu úvěrů zde činil 10 %. „V segmentu splátkového prodeje, dostupného v nezávislé obchodní síti, dnes Home Credit zaujímá pozici jedničky na trhu. Celkový počet obchodních míst, v nichž Home Credit nabízí jednoduchý a rychlý proces nákupu na splátky, už přesahuje 5 tisíc,“ doplňuje Vojtěch Ščevík, obchodní ředitel Home Creditu.

Přední příčku na pomyslném žebříčku komodit na splátky zaujala černá technika, následovaná bílým zbožím. O 30 % vzrost objem úvěrů na nákup nábytku. Lidé se rovněž začali chystat na léto – v prvních třech měsících roku Home Credit prodal na splátky 600 bazénů, o 50 % víc než vloni.

Poznámka pro editory:

Společnost Home Credit a. s. patří k lídrům trhu spotřebitelského financování v České republice. Poskytuje účelové a bezúčelové financování prostřednictvím spotřebitelských a revolvingových úvěrů, produktové portfolio doplňují hotovostní půjčky. Za rok 2007 profinancovala nákupy svých klientů v hodnotě 8,3 miliardy Kč.

Společnosti skupiny Home Credit působí na trzích spotřebitelského financování ve střední a východní Evropě, ve střední Asii a na Dálném východě. V roce 2006 společně poskytly úvěry v celkovém objemu 2,7 miliardy USD. Skupina Home Credit zastává přední pozice na trzích v České republice (Home Credit, od roku 1997), na Slovensku (Home Credit Slovakia, od roku 1999), v Ruské federaci (Home Credit & Finance Bank, od roku 2002) a v Kazachstánu (Home Credit Kazachstán, od prosince 2005). V roce 2006 vstoupila na trhy v Bělorusku (OAO Home Credit Bank) a na Ukrajině (CJSC Home Credit Bank, Home Credit Finance), od prosince 2007 působí také v Číně (Home Credit Asia).

Home Credit Group je součástí skupiny PPF, založené v roce 1991, která se zabývá spotřebitelským financováním a retailovým bankovnictvím, prostřednictvím svého podílu ve společném podniku Generali PPF Holding je účastníkem trhu pojišťovnictví a komplexních služeb v oblasti správy majetku. Za 17 let podnikání se PPF Group stala důležitou mezinárodní finanční a investiční společností, která k 30. červnu 2007 spravovala aktiva přesahující hodnotu 8,7 miliardy eur.