V dnešní době není překvapením, že lidé začali daleko více využívat bezkontaktních plateb, ať už pomocí karty nebo mobilu, hodinek či náramku. V bezpečné vzdálenosti, aniž by se dotýkali terminálu, je pak platba právě pomocí mobilu nebo tzv. nositelných zařízení nejbezpečnější. Nahrání karty do dalšího média dnes nabízejí již i oblíbené kreditní karty.
„Kvůli tomu, že došlo k zavření většiny kamenných provozoven, obchodů a restaurací, jsme za poslední měsíc zaznamenali 11 % pokles (oproti stejnému období předchozího roku) transakcí na všech platebních terminálech,“ uvádí Alessandro Villa, vedoucí oddělení karet ze společnosti Home Credit.
Home Credit také zaznamenal pokles výběru z bankomatů o 23 % (oproti stejnému období loňského roku) za poslední období. „Lidé jednak mají menší možnost, kde hotovost utratit, a také se jí snaží vyhýbat a upřednostňují bezkontaktní platby,“ uvádí tisková mluvčí společnosti Home Credit ČR Linda Bilal. „Oproti tomu vzrostlo o 23 % používání kreditních karet při nákupech na e-shopech, které svoji činnost nemusely omezit. Lidé mění své nákupní návyky a učí se více využívat dostupné možnosti. Uvidíme do budoucna, zda se budou více držet pohodlného nakupování z domova, nebo opět vyrazí do kamenných prodejen ihned po jejich otevření,“ dodává Linda Bilal.
Logicky Češi méně utrácejí za cestování, včetně pohonných hmot a jízdenek. Dle dat o kreditních kartách ze společnosti Home Credit se jedná o 61% propad.
Kreditní karta je na rozdíl od debetní kartou úvěrovou, kdy držitel karty nedisponuje vlastními prostředky. Hlavní předností kreditní karty je její bezúročné období, což znamená, že pokud splatíte vypůjčené peníze v dohodnuté době, neplatíte žádné úroky. Většina společností nabízí až 40 nebo 55 dní bez úroku. Další výhodou kreditních karet mohou být doplňkové služby a bonusové programy. Home Credit nabízí ke své kartě Premia bonusový program, který umožňuje využívat slevy v rozsáhlé síti partnerů.