Home Credit | Pro lepší příběhy
Klientská zóna

Češi i Slováci už umí nakupovat opravdu výhodně

Přidáno
23.01.2020

Autor
Linda Bilal
Tisková mluvčí

Trend, který sledujeme převážně v zahraničí, se dostává i do České a Slovenské republiky. Lidé začínají poznávat přínosy nákupu na splátky i na e-shopech a ve výprodejích. Proč si nepořídit lyžařskou výbavu výhodně ve výprodeji pro celou rodinu? Pokud čítá alespoň 4 členy, určitě se vyplatí věci nakoupit za nižší cenu, i když si na takovou transakci budete muset půjčit nebo použít kreditní kartu.

V zahraničí je to běžnou praxí, a Češi i Slováci se již také naučili orientovat se v cenových maloobchodních politikách, vědí, kdy je výhodné počkat a kdy naopak uskutečnit nákup ihned. Mají informace o tom, jaké zboží je výhodné nakoupit na e-shopech a kdy je lepší navštívit klasický kamenný obchod.

E-shopy nabízejí platební metodu nákupu na splátky. Tak jak někteří lidé jezdí nakupovat výhodněji do různých outletů jak v ČR, tak v zahraničí a čekají na povánoční slevy, díky rozvoji e-shopů a nákupu na internetu si zde pořizují lidé stále více zboží ve velkém. „Snažíme se vyjít vstříc potřebám zákazníků a umožnit jim nákupy v době, kdy je to pro ně výhodnější, proto jsme nabídli nový produkt – úvěrovou peněženku, kdy díky jednoduchému a bezpečnému postupu nakoupíte na splátky přímo na e-shopu, klienti nám to vrací ve zvýšeném nárůstu splátkového prodeje, kdy náš 20 % růst překonává směle 16 % růst celého e-commerce trhu.“ vysvětluje Monika Richterová z Home Creditu.

V jakých e-shopech se nakupuje nejvíce na splátky

  • www.mall.cz - elektro, ostatní;
  • www.okay.cz - elektro, nábytek;
  • www.czc.cz - elektro, IT;
  • www.asko.cz - nábytek;
  • www.electroworld.cz - elektro;
  • www.datart.cz - elektro;
  • www.istyle.cz - mobil, PC;
  • www.samsung.com - mobil, elektro;
  • www.tsbohemia.cz - elektro, kola;
  • www.megapixel.cz - foto;
  • www.smarty.cz - mobil.

    „Nejvíce lidí nakupuje na splátky především elektroniku, lednice, pračky ale i nábytek, cyklistické a fotografické potřeby s průměrnou částkou objednávky v ČR 13 tisíc Kč a na Slovensku 430€,“doplňuje Monika Richterová z Home Creditu, který již začal spolupracovat se stovkami e-shopů, které nabízejí úvěrovou peněženku – nákup na splátky do 2 minut.

    „Zajímavostí je, že dnes můžete nakoupit v podstatě cokoliv na splátky na e-shopu, od sběratelské mince přes vodní lyže nebo jachtařské lodě a čluny, dokonce jsme již financovali i parohy,“ uvádí Monika Richterová. O tom, že si Češi i Slováci tento druh výhodných a rychlých nákupů opravdu oblíbili svědčí i čísla, která potvrzují, že splátkový prodej v předvánočním období tvořil v ČR 36 % z celoročního obratu a 30 % na Slovensku.

    Platba pomocí úvěrové peněženky od společnosti Home Credit nabízí jednoduché řešení na stovkách e-shopů. „V e-shopu si klient zvolí platbu prostřednictvím splátek od Home Creditu a během dvou minut je jeho nákup uskutečněn, pokud se jedná o zákazníka Home Creditu. V případě, že nakupujete poprvé na splátky a berete si svoji první půjčku u nás, musíte vyplnit online žádost, což je časově náročnější, trvá zhruba 8–10 minut, při dalším nákupu na jakémkoliv jiném e-shopu vám transakce zabere již pouhé 2 minuty. V obou případech dostanete upozornění na schválení nebo neschválení platby do 1 až 2 vteřin,“ vysvětluje fungování služby Monika Richterová z Home Creditu.

    Společnost Home Credit spustila tento způsob splátkového prodeje před více než rokem a půl a prozatím ohlasy ukazují, že v některých e-shopech se více než 30 % klientů po úspěšném prvním nákupu opět vrací. Novinkou letošních Vánoc byl nový portál splatkyzanulu.cz. Tuto revoluční myšlenku se rozhodla otestovat společnost Home Credit se sítí obchodních partnerů. Zákazník totiž nehledá po různých e-shopech, ale zboží si vybere na rozcestníku splatkyzanulu.cz s jistotou nulového navýšení při splátkovém prodeji, a pak je přesměrován dle vybraného zboží do jednoho z partnerských e-shopů jako je mall.cz, TSBohemia.cz či czc.cz a dalších. Během několika málo týdnu se tímto způsobem Home Creditu podařilo zprostředkovat svým obchodním partnerům tisíce úspěšných a pro klienty výhodných nákupů v řádů desítek milionů korun.