Brno 21. únor 2012 – Od začátku roku lámou ceny pohonných hmot v Česku rekordy. V uplynulých týdnech se ceny benzínu a nafty přiblížily psychologické hranici 40 korun. Spousta řidičů proto ze svých aut přesedá do prostředků hromadné dopravy. Mnozí se ale bez vlastního auta neobejdou, a tak hledají jakoukoli cestu jak ušetřit. Řešením může být třeba i platba kreditkou.
Plánujete li v posledních dnech tankovat plnou, budete nejspíš od pumpy odcházet s protaženým obličejem a vysátou peněženkou. „Rekordní ceny benzínu nutí řidiče hledat co nejlevnější varianty, u šetřit se snaží všemi možnými způsoby. Někteří tankují na nejlevnějších benzinových stanicích v bývalých JZD, další hledají jiná, bezpečnější řešení, jak natankovat levnější, ale kvalitní palivo,“ říká analytik Home Creditu Michal Kozub. Mnozí motoristé tak začínají objevovat výhody nejrůznějších věrnostních programů a slev, které mohou tankování zlevnit i o několik desítek korun.
Jedním z jednoduchých způsobů, jak natankovat levněji, je platba kreditní kartou. Výhodnou nabídku připravila ke kartě Premia společnost Home Credit. Klienti, kteří si o vydání karty požádají prostřednictvím sms, získají při každém tankování v síti čerpacích stanic Eurooil slevu 5%. „Pokud řidič natankuje benzín třeba za dva tisíce, sto korun dostane zpátky prostřednictvím poukázky Premia. Tu pak může použít při dalším tankování. Akce platí šest měsíců, maximální sleva, kterou zákazník může celkem získat, je 500 korun,“ vysvětluje manažerka sítě Premia Jana Lorencová. Ani po skončení akce ale zákazníci nepřijdou zkrátka. Při každém tankování zaplaceném Premia Kartou bude společnost dál poskytovat slevu 2,5 %.
Podle Aleny Kaňákové, vedoucí oddělení karetního prodeje ze společnosti ČEPRO, a.s., která provozuje síť EuroOil, platí na čerpacích stanicích platební nebo kreditní kartou celá polovina zákazníků. „Dřív na nákup benzínu či nafty stačilo mít v peněžence běžnou finanční rezervu. S rostoucími cenami pohonných hmot se ale situace změnila. Ne každý má vždy v peněžence třeba dva tisíce navíc, a platba kartou se tak stává pohodlným a praktickým řešením,“ vysvětluje Kaňáková a dodává, že pokud tak navíc zákazníci mohou jednoduše získat slevu, rádi kartu použijí.
Držitelé karty Premia mohou kromě výhodného čerpání pohonných hmot využít celé řady dalších výhod a slev. Mezi ty nejoblíbenější patří slevy přímo u obchodních partnerů a také odměny za platbu kartou Premia. „Při každém nákupu získávají držitelé karty tzv. prémiové koruny až do výše 10% utracené částky. Vždy po nasbírání sta prémiových korun pošleme zákazníkovi poštou poukázku na sto skutečných korun. Tu pak může jako slevu uplatnit ve více než 1 100 partnerských prodejnách po celé České republice. Poukázky se mohou i sčítat,“ popisuje princip Lorencová a dodává, že pokud by zákazníci poukázky nevyužili, mohou je věnovat na charitativní účely. Novým partnerem sítě Premia je totiž Fond ohrožených dětí Klokánek.
Poznámky pro editory:
Společnost Home Credit a.s., založená v roce 1997, je jedním z předních poskytovatelů spotřebitelského financování v České republice. Společnost nabízí širokou škálu úvěrových produktů: půjčky v místě prodeje, úvěry na automobily, hotovostní půjčky, kreditní a úvěrové karty. V roce 2011 společnost poskytla úvěry v celkové výši 8,75 miliardy Kč. Společnost Home Credit a.s. je členem skupiny Home Credit.
Další informace jsou k dispozici na www.homecredit.cz .
Skupina Home Credit (Home Credit B.V. a její dceřiné společnosti) je jedním z předních poskytovatelů spotřebitelského financování v Evropě a své služby nabízí 4,5 milionu aktivních klientů (k 30. 6. 2011 včetně Kazachstánu). Ve vybraných zemích úspěšně nabízí a rozvíjí také služby retailového bankovnictví. Skupina působí v České republice (od roku 1997), na Slovensku (od roku 1999), Ruské federaci (od roku 2002) a v Bělorusku (od roku 2007). Značka Home Credit je od roku 2005 navíc přítomna v Kazachstánu, kde společnost Home Credit B. V. drží minoritní podíl v AO Home Credit Bank.
Další informace jsou k dispozici na www.homecredit.net .
Skupinu Home Credit plně vlastní PPF Group N. V. („PPF“), která je jednou z největších investičních a finančních skupin ve střední a východní Evropě. Aktuálně vlastní aktiva ve výši zhruba 12,4 miliard EUR (k 31. 12. 2010), zahrnující různorodé aktivity od bankovnictví a pojišťovnictví přes nemovitosti, oblast energetiky a těžbu nerostů či zemědělství až po největší ruský obchodní řetězec se spotřební elektronikou. Působnost PPF sahá ze střední a východní Evropy přes Rusko až do Asie. Na základě úspěchu Home Creditu v Evropě PPF rozvíjí spotřebitelské financování pod značkou Home Credit také v Asii, konkrétně v Číně (od roku 2007) a ve Vietnamu (od roku 2009), a zkoumá příležitosti pro vstup na další rozvíjející se trhy v tomto regionu.
Další informace jsou k dispozici na www.ppf.eu .