Privacy policy • Home Credit a.s.

INFORMAČNÍ MEMORANDUM
o zpracování osobních údajů platné k 1. 6. 2023

Jako přední česká úvěrová společnost, na kterou dohlíží i Česká národní banka, bereme ochranu osobních údajů vážně a všechny informace, které od Vás získáváme, zpracováváme v souladu s platnými právními předpisy. Při zpracování Vašich osobních údajů se řídíme zejména zákonem č. 110/2019 Sb. o zpracování osobních údajů a dále obecným nařízením Evropského Parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679, o ochraně osobních údajů (tzv. GDPR). Můžete si být jistí, že Vaše osobní údaje chráníme v maximální možné míře, která odpovídá technické úrovni dostupných prostředků.

Chceme k Vám být féroví a transparentním způsobem Vám popsat, jak je v naší společnosti nakládáno s Vašimi osobními údaji, kde tyto údaje získáváme, k jakým účelům je využíváme, jak dlouho Vaše osobní údaje zpracováváme, jaká práva Vám v souvislosti se zpracováním osobních údajů náleží a kam se případně můžete obrátit, pokud máte pocit, že zpracování Vašich osobních údajů neprobíhá, tak jak by mělo.
Níže naleznete všechny důležité informace o zpracování osobních údajů s tím, že tyto informace budeme průběžně aktualizovat.

Obsah informačního memoranda:

1. Obecné informace a zásady zpracování osobních ÚDAJŮ

2. Jaké osobní ÚDAJE zpracováváme?

3. Jakým způsobem zpracováváme osobní ÚDAJE?

4. Z jakých zdrojů máme Vaše osobní ÚDAJE?

5. Jste povinni nám osobní ÚDAJE předávat?

6. Proč a jak zpracováváme Vaše osobní ÚDAJE?

6.1 Účely zpracování

6.2 Profilování a automatizované rozhodování

6.3 Registry klientských informací

6.3.1 Zájmové sdružení právnických osob SOLUS

6.3.2 Nebankovní registr klientských informací (NRKI) a Bankovní registr klientských informací (BRKI)

6.4 Souhlas s ověřením bonity prostřednictvím služby TelcoScore

6.4.1 Informace od poskytovatelů mobilní služby Telcoscore

7. Jak dlouho uchováváme Vaše osobní ÚDAJE?

8. Jak se staráme o bezpečnost Vašich osobních ÚDAJŮ?

9. Komu Vaše osobní ÚDAJE můžeme předávat?

10. Předání osobních ÚDAJŮ do zahraničí

11. Jaká práva máte v souvislosti se zpracováním osobních ÚDAJŮ?

12. V jakých případech můžete podat námitku proti zpracování, nezbytném pro ochranu našeho opráv- něného zájmu?

13. Slovníček pojmů

14. Účinnost Informačního memoranda



1. Obecné informace a zásady zpracování osobních údajů

Naše společnost má celou řadu zákonných povinností, pro jejichž plnění je nezbytné zpracovávat osobní ÚDAJE stávajících a bývalých klientů, a také žadatelů o náš produkt. Pokud bychom tak nečinili, dopustili bychom se porušení zákona, proto v takových případech není možné zpracování Vašich osobních ÚDAJŮ z Vaší strany jakkoliv ovlivnit. Může se jednat zejména o zpracování osobních ÚDAJŮ pro ÚČely Vaší iden- tifikace a kontroly, která má sloužit k zabránění zneužívání finančního systému k legalizaci výnosů z trestné činnosti, pro ÚČely ověření Vaší ÚVěruschopnosti a platební morálky a v neposlední řadě také pro ÚČely povinné archivace některých dokumentů. Vaše osobní ÚDAJE zpracováváme také pro ÚČely plnění povinností vyplývajících ze smlouvy, kterou jsme s Vámi uzavřeli, a také pro ochranu našich oprávněných zájmů. Kromě toho zpracováváme osobní ÚDAJE, k jejichž zpracování jste nám dali souhlas.

Pokud s naší společností sjednáváte ÚVěr bez ÚRoku a jakékoli jiné ÚPLAty, výše uvedené zákonné po- vinnosti se na náš smluvní vztah v zásadě nevztahují. Přesto je však ověřování Vaší ÚVěruschopnosti a platební morálky naším oprávněným zájmem.

Při zpracování Vašich osobních ÚDAJŮ ctíme a respektujeme nejvyšší standardy ochrany osobních ÚDAJŮ a dodržujeme zejména následující zásady:

a) Vaše osobní ÚDAJE vždy zpracováváme pro jasně a srozumitelně stanovený ÚČel, stanovenými prostředky a stanoveným způsobem, a pouze pro dobu, která je nezbytná vzhledem k Účelům jejich zpracování; zpracováváme pouze přesné osobní ÚDAJE a máme zajištěno, že jejich zpracování odpovídá stanoveným ÚČelům a je nezbytné pro naplnění těchto ÚČelů;

b) Vaše osobní Údaje chráníme a zpracováváme způsobem, který zajišťuje nejvyšší možnou bez- pečnost těchto ÚDAJŮ a který zabraňuje jakémukoliv neoprávněnému nebo nahodilému přístupu k osobním ÚDAJŮM klientů, k jejich změně, zničení, ztrátě, neoprávněným přenosům, neoprávně- nému zpracování, jakož i k jinému zneužití;

c) Vždy Vás srozumitelně informujeme o zpracování Vašich osobních ÚDAJŮ a o Vašich nárocích na přesné a ÚPLNÉ informace o okolnostech tohoto zpracování, jakož i o Vašich dalších souvisejících právech;

d) Dodržujeme odpovídající technická a organizační opatření k zajištění dostatečné Úrovně zabez- pečení odpovídající všem možným rizikům; veškeré osoby, které přicházejí do styku s Vašimi osobními ÚDAJI, mají povinnost dodržovat mlčenlivost o informacích získaných v souvislosti se zpracováním osobních ÚDAJŮ.

Naše společnost vystupuje při zpracování Vašich osobních ÚDAJŮ, které od Vás získala, k naplnění jednoho nebo více ÚČelů, jako tzv. správce osobních ÚDAJŮ. Naše kontaktní ÚDAJE jsou:


Home Credit a. s.

IČO: 269 78 636

Sídlem v Brně, Nové Sady 996/25, PSČ: 602 00 e-mail: homecredit@homecredit.cz

Kontakt na pověřence pro ochranu osobních ÚDAJŮ:
dpo@homecredit.cz


2. Jaké osobní údaje zpracováváme?

Identifikační údaje – osobní ÚDAJE sloužící k Vaší jednoznačné a nezaměnitelné identifikaci, zejména jméno, příjmení, rodné číslo, trvalý pobyt, podpis. Dále to mohou být např. datum narození, číslo a kopie průkazu totožnosti atd.

Kontaktní údaje – osobní Údaje umožňující nám kontakt s Vámi, zejména Vámi uvedená kontaktní adresa, číslo telefonu, e-mailová adresa a jiné obdobné informace.

Produktové údaje – osobní ÚDAJE o využívání našich služeb, například výška ÚVěru, číslo platební karty, ÚRoková sazba, RPSN, ÚDAJE týkající se financovaného zboží, číslo bankovního ÚČtu, ÚDAJE o příjmech a výdajích, ÚDAJE o splátkách a jejich splácení, číslo smlouvy, částka čerpání.

Komunikační údaje – komunikace s Vámi vytváří celou řadu osobních ÚDAJŮ, například informace o našem vzájemném kontaktu a obsahu komunikace, záznamy hovorů a e-mailových zpráv, ÚDAJE z po- užívání našich internetových stránek a aplikací, Vaše připomínky, žádosti a přání. Současně Vás informu- jeme o tom, že telefonní hovory zaznamenáváme z důvodu prokázání obsahu hovoru a také za ÚČelem zkvalitnění našich postupů. Pokud si nepřejete, aby byl Váš hovor nahráván, můžete využít jiný způsob komunikace s námi. Kontaktní ÚDAJe naleznete na našich webových stránkách nebo Vám tyto ÚDAJe předáme na vyžádání.

Profilové údaje – jsou ÚDAJE vypovídající o klientovi, například sociálně-demografické charakteristiky (věk, pohlaví, rodinný stav, adresa zaměstnavatele, počet dětí, informace o bydlení a domácnosti, příjmy a výdaje, pracovní zařazení a zkušenosti, vzdělání), data vypovídající oVaší bonitě a důvěryhodnosti (pla- tební morálka, ÚVěrová historie, výpisy z ÚČtu, ÚVěrový rating). Sbíráme také informace o tom, z jakých zařízení k našim službám přistupujete elektronickou cestou. To nám pomáhá ke zlepšení našich služeb a Vašeho uživatelského komfortu, stejně jako ke zvyšování bezpečnosti. Mezi tyto ÚDAJE patří IP adresa, informace o prohlížeči a hardwaru zařízení. Zároveň v tomto ohledu dochází k ukládání tzv. cookies do Vašeho zařízení. Podrobnější informace o jednotlivých typech cookies a o možnostech jejich nastavení najdete na www.homecredit.cz/cookies. U některých produktů nemusí docházet ke sběru všech výše uvedených ÚDAJŮ.

Kromě Vašich ÚDAJŮ můžeme také zpracovávat ÚDAJE dalších osob (např. Vašich zástupců, spoludluž- níků, ÚČastníků dědického řízení, pojištěných osob). Činíme tak v nezbytném rozsahu podle povahy dané situace.



3. Jakým způsobem zpracováváme osobní údaje?

Způsob, kterým naše společnost zpracovává Vaše osobní Údaje, zahrnuje manuální i automatizované zpracování v našich informačních systémech. Jedním ze způsobů zpracování osobních ÚDAJŮ naší společ- ností je též automatizované vyhodnocování (profilování) osobních ÚDAJŮ, při kterém dochází k vytváření odvozených osobních ÚDAJŮ (více v části 6.2 tohoto dokumentu). Tuto činnost provádíme zejména pro ÚČely spojené s dodržováním našich právních povinností a pro ÚČely ochrany našich práv a právem chrá- něných zájmů.

Vaše osobní ÚDAJE zpracovávají především zaměstnanci naší společnosti a v potřebném rozsahu také třetí osoby, se kterými máme uzavřenou písemnou smlouvu obsahující stejné záruky pro zpracování osobních ÚDAJŮ, jaké dodržuje i naše společnost.



4. Z jakých zdrojů máme Vaše osobní údaje?

Vaše osobní ÚDAJE získáváme z různých zdrojů, vždy pouze tehdy, pokud k tomu máme oprávnění. Zá- kladním zdrojem ÚDAJŮ o Vás jste samozřejmě Vy osobně. Mezi ÚDAJE pocházející od Vás řadíme např. ty, které jste nám sdělili např. v rámci jednání o uzavření smlouvy, při servisní komunikaci, při vyřizování Vašich požadavků. V některých situacích (např. při ověřování ÚVěruschopnosti) nám ÚDAJE od Vás nestačí a musíme je zjišťovat i z jiných zdrojů, kterými jsou veřejné zdroje a třetí osoby. Údaje o Vás také získává- me vlastní činností, a to zpracováním a vyhodnocováním Vašich osobních ÚDAJŮ.

Veřejné zdroje – jedná se o ÚDAJE z veřejně přístupných rejstříků, seznamů a evidencí (např. obchodní rejstřík, živnostenský rejstřík, katastr nemovitostí, insolvenční rejstřík - ISIR, databáze Ministerstva vnitra České republiky obsahující seznam neplatných dokladů, Centrální evidence exekucí, databáze Bisnode Arachné, telefonní seznam apod.) a z dalších veřejných zdrojů.

Interní zdroje – Vaše osobní ÚDAJE mohou vznikat přímo v naší společnosti, a to jak používáním našich služeb, tak naší interní činností (např. rating klienta).

Třetí osoby – je naší zákonnou povinností (případně naším oprávněným zájmem) ověřovat Vaší bonitu, platební disciplínu a důvěryhodnost. Abychom to udělali co nejlépe, využíváme k tomu např:

– ÚDAJE z ÚVěrových registrů, jako je zájmové sdružení právnických osob – SOLUS (dále jen „SOLUS“), Nebankovní registr klientských informací (dále jen jako „NRKI“) a Bankovní registr klientských infor- mací (dále jen„BRKI“).

– informace od Vašeho zaměstnavatele, za ÚČelem ověření informací týkajících se Vašeho zaměstnání.

– informace od členů skupiny PPF - je naším oprávněným zájmem sdílet určité ÚDAJE kvůli řízení rizik a plnění povinnosti odpovědného půjčování v rámci skupiny PPF. Seznam společností patřících do sku- piny PPF naleznete na webové stránce www.homecredit.cz v záložce„Ochrana osobních ÚDAJŮ“. Zde se také dozvíte, se kterými společnostmi aktuálně spolupracujeme.



Partneři affiliate sítě – v případě, že požádáte některého z našich partnerských webových zprostřed- kovatelů ÚVěru o srovnání spotřebitelských ÚVěrů, příp. o nabídku naší společnosti, může nám tento partner poskytnout Vaše ÚDAJE, které jste mu předal. Více informací naleznete přímo na webu partnera.



5. Jste povinni nám osobní údaje předávat?

Údaje, o které Vás žádáme, opravdu nezbytně potřebujeme, protože nám sběr těchto ÚDAJŮ může uklá- dat zákon (např. rodné číslo pro ÚČely identifikace) nebo jsou potřebné pro plnění smlouvy (např. Vaše kontaktní ÚDAJE) či ochranu našich oprávněných zájmů (např. některé informace o Vaší bonitě a důvěry- hodnosti). Pokud nám takové Údaje neposkytnete, nemůžeme Vám příslušný produkt, službu nebo jiné plnění, při kterém od Vás osobní ÚDAJ vyžadujeme, poskytnout. V některých případech od Vás můžeme žádat udělení souhlasu se zpracováním ÚDAJŮ k určitému ÚČelu zpracování. Takový souhlas je vždy dob- rovolný a jeho neposkytnutí nijak neomezuje přístup k naší službě nebo produktu. Udělený souhlas je možné kdykoliv odvolat.



6. Proč a jak zpracováváme Vaše osobní údaje?

6.1. Účely zpracování

Vaše osobní ÚDAJE zpracováváme z mnoha důvodů. Každé zpracování přitom musí mít svůj právní základ. To znamená, že musí být založené na Vašem souhlasu nebo musí být nezbytné pro

1. jednání o uzavření smlouvy nebo pro plnění smlouvy nebo

2. splnění právní povinnosti (např. archivační povinnost, nebo povinnost hodnotit ÚVěruschopnost) nebo

3. ochranu našeho oprávněného zájmu.

Dále vám ukážeme, za jakými ÚČely zpracováváme Vaše osobní ÚDAJE a co je právním základem pro ta- ková zpracování:

Uzavření a plnění smlouvy

Pro uzavření smlouvy, resp. pro plnění ÚVěrové smlouvy, kterou jsme s Vámi uzavřeli, je nezbytné zpraco- vávat některé Vaše osobní ÚDAJE, např. identifikační ÚDAJE, kontaktní ÚDAJE. Osobní ÚDAJE jsou potřebné zejména k tomu, aby bylo možno obchod uskutečnit bez nepřiměřených právních rizik, včetně jednání o uzavření nebo změně smlouvy s Vámi. V případě, že s námi uzavřete některou ze smluv o online apli- kaci, Vaše osobní ÚDAJE zpracováváme i pro uzavření a plnění této smlouvy. V případě, že s námi uzavřete smlouvu o revolvingovém ÚVěru, může tento být spojený s poskytováním věrnostního programu. V tako- vém případě zpracováváme při plnění smlouvy Vaše osobní ÚDAJE také pro potřeby zajištění poskytování výhod z programu plynoucích. Pro funkčnost věrnostního programu může být nezbytné sdílení Vašich ÚDAJŮ mezi naší společností a našimi partnery zapojenými do věrnostní sítě, případně našimi cobrando- vými partnery věrnostního programu. Kompletní seznam partnerů a cobrandových partnerů zapojených do věrnostní sítě, naleznete na webové stránce www.homecredit.cz v záložce„Ochrana osobních ÚDAJŮ“. Abychom Vás informovali o nejnovějších nabídkách souvisejících s čerpáním ÚVěru a využíváním věrnost- ní sítě, můžeme Vám zasílat informace o nabídkách produktů těchto společností.

Ověřování Vaší bonity

Z důvodu plnění povinností plynoucích nám ze zákona jsme povinni před poskytnutím ÚVěru i v průběhu trvání smluvního vztahu řádně prověřovat Vaši bonitu. Za tímto ÚČelem spolupracujeme s registry kli- entských informací SOLUS, NRKI a BRKI.

I v případě, kdy povinnost ověřit Vaši bonitu neplyne přímo ze zákona, je naším oprávněným zájmem po- skytovat ÚVěrové produkty pouze bonitním a důvěryhodným klientům. Podrobné informace o zpracování v ÚVěrových registrech naleznete v části 6.3. tohoto dokumentu.

Naším oprávněným zájmem je také ověřovat Vaše ÚDAJE v dalších registrech, které jsou veřejně dostupné, a příslušné Údaje kvůli řízení rizik a plnění povinnosti odpovědného půjčování v rámci skupiny PPF.

V případě, že nám udělíte souhlas podle bodu 6.4. tohoto dokumentu, můžeme Vaši schopnost a ochotu plnit svoje závazky posoudit prostřednictvím služby TelcoScore. Bližší informace naleznete v bodě 6.4.1. tohoto dokumentu.

Zhodnocení úvěrového rizika

Naším oprávněným zájmem jsou činnosti potřebné ke zhodnocení ÚVěrového rizika společnosti, např. ověření žadatele vůči informacím v interních záznamech společnosti, vedení seznamu odcizených ob- čanských průkazů, detekce a vyšetřování podvodů včetně ověřování důvěryhodnosti Vašich dat, detekce podvodných znaků v kopiích identifikačních dokladů.

V rámci této činnosti může docházet také k ověření Vašich ÚDAJŮ ve veřejně přístupných registrech.

V případě, že k našim službám přistupujete online formou, berete na vědomí, že pro posouzení ÚVěrového rizika můžeme zpracovávat některé online ÚDAJE týkající se Vašeho chování na našich webových strán- kách, příp. informace o tom, z jakých zařízení k našim službám přistupujete elektronickou cestou. Mezi tyto ÚDAJE patří IP adresa, informace o prohlížeči a hardwaru zařízení.

Klientská administrativa

Naším cílem je Váš dobrý pocit a pohodlí při využívaní našich služeb a komunikaci s námi. Pro vyřízení Vašeho požadavku nebo stížnosti a poskytování servisních informací je naším oprávněným zájmem, příp. naší povinností zpracovávat takové Vaše osobní ÚDAJE, které jsou k tomu nezbytné.

Ochrana práv a právem chráněných zájmů

Naším oprávněným zájmem je po nezbytnou dobu uchovávat ÚDAJE, které mohou být v budoucnosti použité s cílem prokázání našich nároků v soudních a jiných řízeních nebo v řízení před dozorovým or- gánem. Tyto ÚDAJE držíme jen po nezbytnou dobu, která končí uplynutím příslušných promlčecích dob. V případě, že nebudete hradit řádně a včas předepsané splátky ÚVěru, můžeme Vaše ÚDAJE poskytnout

advokátní kanceláři nebo inkasní agentuře za ÚČelem vymožení naší pohledávky za Vámi.

Naším oprávněným zájmem je postupovat pohledávky na třetí osoby nebo realizovat jiné formy jejich převodu nebo přechodu. V rámci těchto aktivit dochází ke zpracování Vašich osobních ÚDAJŮ a jejich sdí- lení s třetími osobami.



Analýza dat

Naším oprávněným zájmem je zpracování analýz, statistik, reportů a uskutečňování výzkumů s cílem vyhodnocovat a rozvíjet naše služby. K tomu je někdy nutné použít Vaše osobní ÚDaje. S tímto cílem uskutečňujeme také průzkumy Vaší spokojenosti s našimi službami nebo testování integrity našich sys- témů a odolnosti vůči neoprávněným zásahům. V případě, že navštívíte naše webové stránky a udělíte příslušný souhlas pro zpracování cookies, můžeme Vaše chování v online prostředí vyhodnocovat za ÚČelem analýzy a statistiky.

Opatření proti praní špinavých peněz

Zákon nám ukládá před poskytnutím většiny našich služeb provést identifikaci, případně kontrolu, kli- enta. V průběhu smluvního vztahu jsme potom povinni kontrolovat platnost a ÚPLNOST takto získaných informací a provádět další kontrolu.

Marketingové oslovování

Naším oprávněným zájmem je nabízet našim stávajícím klientům naše vlastní produkty a služby. Za tímto Účelem Vám můžeme zasílat e-mailové zprávy, dopisy, SMS, newslettery, stejně jako Vám telefonovat s nabídkami našich produktů a služeb. V případě, že náš smluvní vztah skončí, můžeme Vás takto oslovovat ještě po dobu 1,5 roku po skončení smlouvy. Abychom Vám ušili nabídku na míru a neobtěžovali Vás nabídkami, které pro Vás pravděpodobně nebudou zajímavé, zpracováváme při vy- tvoření nabídky také ÚDAJE o Vaší bonitě. V rámci marketingového oslovování provádíme marketingové výzkumy, analýzy, klientské soutěže, průzkumy spokojenosti a podobné aktivity, ze kterých vyplývá Váš názor na naše služby.

Pokud si nepřejete být jakkoliv oslovováni nebo Vám vadí určitá forma komunikace, dejte nám prosím vědět a nabídky nebudete nadále dostávat.

Archivní správa

Naší zákonnou povinností (například v oblasti daní a ÚČetnictví) je vést listinný stejně jako elektronický archiv dokumentů.

Pojištění

V případě, že využijete možnosti stát se pojištěným na základě rámcové pojistné smlouvy uzavřené mezi námi a některou pojišťovnou, Vaše osobní ÚDAJE zpracovává jak naše společnost, tak příslušná pojišťovna i pro plnění práv a povinností, které s tímto souvisí. Detailní informace o zpracování Vašich osobních ÚDAJŮ jsou uvedeny v příslušné rámcové smlouvě, kterou naleznete na www.homecredit.cz.



6.2. Profilování a automatizované rozhodování

Profilováním se rozumí automatizované zpracování osobních ÚDAJŮ sloužících k posouzení vlastností či preferencí fyzické osoby.

Profilování pro posouzení úvěrového rizika – naším oprávněným zájmem je rozhodování na zá- kladě profilování při řízení rizik vztahujících se k našim produktům. Vaše profilové ÚDAJE využíváme k vytvoření individuálního profilu a posouzení rizika, např. zda budete schopni splatit Úvěr. Abychom Vám mohli poskytnout naše služby, musíme postupovat obezřetně, a proto hodnotíme rizikovost ÚVěru i s pomocí Vašich ÚDAJŮ a využíváme ÚVěrové registry NRKI, BRKI a SOLUS, externí zdroje (např. insolvenč- ní rejstřík, obchodní rejstřík) a interní databáze, obsahující i negativní informace důležité pro předcházení a minimalizaci ÚVěrových rizik.

Profilování pro předcházení a odhalování podvodného jednání – Vaše identifikační ÚDAJE, ÚDAJE o produktech a službách, profilové ÚDAJE a další ÚDAJE analyzujeme na základě našeho oprávněného zájmu, abychom zabraňovali podvodným jednáním prováděným fyzicky i digitálně. Na základě informací vytváříme profilové ukazatele nebo jiné informace relevantní pro indikaci možných podvodů (např. in- formace o ukradeném občanskému průkazu nebo informace o obvyklé zemi pro přístup do webové nebo mobilní aplikace). Právním základem je jak plnění právní povinnosti, tak ochrana oprávněných zájmů naší společnosti a zájmů a majetku našich klientů.

Automatizované rozhodování při schvalování žádostí o úvěr – abychom zlepšili komfort a rychlost při využívání našich služeb, může při ověření, zda splňujete požadavky pro poskytnutí ÚVěru docházet k automatizovanému zpracování ÚDAJŮ zcela bez lidského zásahu. Pokud s výsledkem takového posouzení nesouhlasíte, máte právo nás požádat o tzv.„lidský přezkum“, což v praxi znamená, že Vaši žádost přezkou- má některý z našich pracovníků, a dále máte právo vyjádřit svůj názor případně napadnout rozhodnutí. Více informací o Vašich právech najdete v části 12. tohoto dokumentu.



6.3. Registry klientských informací

6.3.1. Zájmové sdružení právnických osob SOLUS:

Informujeme Vás, že podle § 20z a § 20za zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů, mohou být Vaše osobní ÚDAJE vedeny v databázích (dále též jen „registr“), slouží- cích k vzájemnému informování o identifikačních ÚDAJÍCH spotřebitelů a o záležitostech, které vypovídají o bonitě, platební morálce a důvěryhodnosti spotřebitelů. K tomuto informování není třeba Váš souhlas a vztahuje se i na vztahy vzniklé v rámci podnikání nebo jiné samostatné výdělečné činnosti spotřebitele. Naše společnost se ÚČASTNÍ registrů SOLUS, zájmového sdružení právnických osob. Podrobnější informace jsou obsaženy v dokumentu„POUČENÍ o registrech Sdružení SOLUS“, jehož obsahem je:

(i) vysvětlení pojmu informační soubor, a to zvlášť pro Pozitivní registr, Registr FO a Registr IČ,

(ii) definice dalších mých osobních ÚDAJŮ, které mohou vzniknout při zpracování,

(iii) popis fungování Pozitivního registru, Registru FO a Registru IČ,

(iv) identifikace subjektů či osob, které mohou mít přístup kVašim osobním ÚDAJŮM při jejich zpracování a

(v) poučení o Vašich právech (podle nařízení 2016/679, právo na přístup k Údajům: čl. 15, právo na opravu: čl. 16, právo na výmaz: čl. 17, právo na dočasné omezení zpracování: čl. 18, právo na námitku: čl. 21) v souvislosti se zpracováním Vašich ÚDAJŮ v rámci registrů SOLUS.

Aktuální znění Poučení můžete kdykoli získat na našich webových stránkách www.homecredit.cz v zá- ložce„Ochrana osobních ÚDAJŮ“ a na informační lince sdružení SOLUS 840 140 120 a na www.solus.cz. V případě, že registr eviduje záznamy o závazcích spotřebitelů, u kterých nedošlo k prodlení, a o potenciál- ních závazcích spotřebitelů (například Pozitivní registr SOLUS), můžeme do něj stejně jako další uživatelé

nahlížet jen s Vaším souhlasem a vy máte právo vůči provozovateli, který registr vede (v případě Pozitivního



registru SOLUS sdružení SOLUS), písemně vyjádřit nesouhlas s evidencí ÚDAJŮ o své osobě v registru, který eviduje záznamy o závazcích spotřebitelů, u kterých nedošlo k prodlení, a o potenciálních závazcích spotře- bitelů. Provozovatel v takovém případě bez zbytečného odkladu odstraní z registru všechny záznamy, které se Vás týkají, aučiní opatření směřující k tomu, aby další záznamy týkající se Vaší osoby nemohly být zapsány.

SOLUS jmenoval pověřence ochrany ÚDAJŮ, kterého lze kontaktovat na adrese poverenec@solus.cz.



6.3.2. Nebankovní registr klientských informací (NRKI) a Bankovní registr klientských informací (BRKI):

V souvislosti se zajištěním efektivního plnění povinností vyplývajících zejména z právních předpi- sů směřujících k ochraně spotřebitele při poskytování spotřebitelských Úvěrů, a za Účelem ochrany našeho zájmu na poskytování Úvěrových produktů pouze důvěryhodným a bonitním klientům, kdy zjišťujeme a zpracováváme Údaje o osobách potřebné k tomu, aby bylo možné posoudit Úvěru- schopnost, jsme uživatelem Nebankovního registru klientských informací („NRKI“), který provozuje CNCB – Czech Non-Banking Credit Bureau, z.s.p.o.

V rámci NRKI jsou zpracovávány informace, které si nebankovní věřitelské subjekty vzájemně poskytují o smluvních (Úvěrových) vztazích mezi těmito subjekty a jejich klienty a které jednotlivě nebo ve svém souhrnu vypovídají o bonitě a důvěryhodnosti, resp. Úvěruschopnosti, klientů nebankovních věřitelských subjektů.

V souvislosti s naší Účastí na NRKI o Vás zpracováváme, do NRKI poskytujeme a z NRKI získáváme tyto Vaše osobní Údaje:

• identifikační osobní Údaje včetně rodného čísla pro předcházení záměny Vaší osoby s jiným klientem;

• Údaje vypovídající o tom, zda mezi Vámi a námi došlo k uzavření, případně neuzavření, smluvního vztahu;

• Údaje vypovídající o Vašich finančních závazcích a o plnění těchto závazků z Vaší strany;

• Údaje vypovídající o zajištění Vašich závazků;

• Údaje vypovídající o tom, zda ohledně Vás došlo k postoupení pohledávky;

• Údaje vypovídající o Vaší bonitě, důvěryhodnosti (či platební morálce), resp. Úvěruschopnosti, které jste nám sdělili, nebo které jsme o Vás získali v souvislosti s plněním, případně neplněním příslušného smluvního vztahu.

Tyto Údaje mohou být rovněž poskytnuty uživatelům Bankovního registru klientských informací („BRKI“), který provozuje společnost CBCB – Czech Banking Credit Bureau, a.s., v rámci vzájemného informování uživatelů NRKI a BRKI o bonitě, důvěryhodnosti a platební morálce, resp. Úvěruschopnos- ti, klientů, a umožnění (a to i opakovaného) posuzování bonity, důvěryhodnosti a platební morálky, resp. Úvěruschopnosti, v souvislosti se smluvními vztahy mezi Vámi a uživateli NRKI a/nebo BRKI.

Právním základem pro zpracování osobních Údajů klientů v NRKI je:

(a) plnění právních povinností v případě, kdy je fyzické osobě poskytován spotřebitelský Úvěr,

(b) oprávněné zájmy věřitelských subjektů, zejména zájem na poskytování Úvěrových produktů pou- ze bonitním a důvěryhodným klientům,

(c) souhlas se zpracováním osobních Údajů v případě osob zastupujících klienty či majitele klientů. Právním základem pro zpracování informací (osobních Údajů) v rámci vzájemného informování uživatelů NRKI a BRKI o bonitě, důvěryhodnosti a platební morálce, resp. Úvěruschopnosti, klientů je:

(a) plnění právních povinností bank a věřitelských subjektů v případě, kdy je fyzické osobě poskyto- ván spotřebitelský Úvěr,

(b) oprávněné zájmy bank a věřitelských subjektů, a

(c) souhlas se zpracováním osobních Údajů v případě osob zastupujících klienty (právnické osoby) či majitelů klientů (právnických osob).

Veškeré informace týkající se NRKI, Účasti věřitelských subjektů na NRKI, zpracování osobních Údajů klientů věřitelských subjektů v NRKI, vzájemného informování uživatelů NRKI a BRKI, jakož i poučení o všech právech klientů věřitelských subjektů v souvislosti s NRKI či vzájemným informováním uživa- telů NRKI a BRKI, jsou uvedeny v Informačním memorandu Nebankovního registru klientských infor- mací dostupném na webových stránkách www.homecredit.cz v záložce „Ochrana osobních Údajů“ a www.cncb.cz.



6.4. Souhlas s ověřením bonity prostřednictvím služby TelcoScore

Pokud nám udělíte souhlas s ověřením bonity prostřednictvím služby TelcoScore, souhlasíte s tím,

(a) abychom v souvislosti s Vaší žádostí o uzavření smlouvy předali Vaše telefonní číslo a/nebo rodné číslo operátorům: O2 Czech Republic a.s., IČO: 601 93 336, a virtuálnímu operátorovi O2 Family, s.r.o., IČO: 242 15 554 (100% dceřiná společnost O2 Czech Republic a.s.), T-Mobile Czech Republic, a.s., IČO: 649 49 681 a Vodafone Czech Republic a.s., IČO: 257 88 001;

(b) aby operátoři jednotlivě zpracovali Vaše telefonní a/nebo rodné číslo za ÚČelem vytvoření agregované informace vypočtené z ÚDAJŮ o způsobu využití služeb elektronických komunikací (platbách, druhu, množství, místě) vedených na Vaši osobu nebo z ÚDAJŮ o způsobu využití služeb elektronických komunikací poskytovaných na telefonním čísle, jehož jste uživatelem, a předali tuto agregovanou informaci spolu s typem služby naší společnosti za ÚČelem posouzení Vaší schopnosti a ochoty plnit své závazky. Prohlašujete, že telefonní číslo uvedené v žádosti je ve Vašem výlučném osobním užívání.

Tento souhlas udělujete na dobu 3 měsíců ode dne jeho udělení.



6.4.1. Informace od poskytovatelů mobilní služby Telcoscore

Službu TelcoScore veřejně nabízí a poskytuje společnost Společnost pro informační databáze, a.s. (dále jen „SID“), IČO: 26118513 se sídlem Antala Staška 510/38, 140 00 Praha 4 – Krč, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 6169. Služba TelcoScore spočívá v poskytnutí informace o bonitě a důvěryhodnosti uživatelů služeb elektronických komunikací, tedy jedná se o vytvoření určité matice, která může indikovat Vaši platební morálku, a to z pohledu toho, jak využíváte služby elektronických komunikací (viz informace níže o tom, jaká data mohou být použita pro výpočet agregované informace). Operátorem se rozumí poskytovatel služeb elektronických komunikací, který zpracovává osobní ÚDAJE o svých zákaznících a uživatelích služeb elektronických komunikací či



jiných služeb, včetně ÚDajů vznikajících v rámci poskytování služeb elektronických komunikací. Operátoři poskytující informace o platební schopnosti jsou: T-Mobile Czech Republic a.s., IČO: 64949681 se sídlem Tomíčkova 2144/1, 14800 Praha 4, O2 Czech Republic a.s., IČO: 60193336 se sídlem Za Brumlovkou 266/2, 140 22 Praha 4, a virtuální operátor O2 Family, s.r.o., IČO: 24215554 se sídlem Za Brumlovkou 266/2, 140 00 Praha 4 (100% dceřiná společnost O2 Czech Republic a.s.), Vodafone Czech Republic a.s., IČO: 25788001 se sídlem náměstí Junkových 2, 155 00 Praha 5 (dále jen„Operátoři“).

Vznést dotaz na Vaši bonitu a důvěryhodnost mohou pouze subjekty, které uzavřely se SID smlouvu o poskytování služby TelcoScore (dále jen„Dotazující společnost“). Jedná se zejména o společnosti, které poskytují ÚVěry či jiná opakující se plnění.

Dotazující společnost je oprávněna získat od Operátora/Operátorů informaci o Vaší bonitě a důvěryhod- nosti (formou agregované informace) z ÚDAJŮ zpracovávaných Operátorem/Operátory pouze na zákla- dě Vámi uděleného souhlasu s předáním Vašeho telefonního čísla a/nebo rodného čísla Operátorovi/ Operátorům.

Způsob výpočtu agregované informace závisí na tom, zda u Operátora využíváte předplacené služby, za služby platíte zpětně jako spotřebitel (včetně rodinných tarifů) nebo využíváte služby pro podnikatele (včetně firemních čísel). Tento ÚDaj, který nazýváme typ služby, doplňuje výslednou hodnotu TelcoScore. Agregovaná informace vyjadřuje míru Vaší bonity a důvěryhodnosti a je pouze jedním z faktorů urču-

jících, zda s Vámi Dotazující společnost uzavře smlouvu. Sama o sobě tato agregovaná informace není určující pro rozhodnutí o uzavření či neuzavření smlouvy s Vámi.

Pro výpočet agregované informace, kterou Dotazující společnost od Operátora obdrží, mohou být použita následující data:

(a) data související s druhem a způsobem užití poskytovaných služeb (např. druh tarifu, jak často voláte),

(b) množství poskytovaných služeb (např. průměrně provolané minuty, počet SMS zpráv),

(c) výše zakoupeného kreditu v případě předplacených služeb.

Koeficient může rovněž zohlednit ÚDAJE o výši plateb za paušální služby, platební morálce a případně informaci o délce prodlení a neuhrazené částce. Údaje využívané pro výpočet koeficientů jsou ÚDAJE zpracovávané Operátorem za posledních nejvýše 12 měsíců před dnem podání dotazu Dotazující spo- lečnosti Operátorovi/Operátorům.

 JAK TO FUNGUJE

Nemáte zatím žádnou kreditní historii u banky (předchozí ÚVěr, kreditní karta)? Ale aktivně užíváte mo- derní telekomunikační služby a platíte za ně včas? Nebo Vám třeba zaměstnavatel svěřil služební mobil? To může být pro poskytovatele ÚVěru jedno z kritérií, které může pomoci k rychlejšímu posouzení Vaší bonity a důvěryhodnosti a Vám usnadnit přístup k ÚVěru. Využití může být ale i třeba v případě, pokud si

chcete pronajmout byt a nechcete dokládat své příjmy.

SID je z pohledu nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních ÚDAJŮ a o volném pohybu těchto ÚDAJŮ a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních ÚDAJŮ) (dále jen„GDPR“), v pozici zpracovatele ve smyslu čl. 4 odst. 8 a každý z jednotlivých Operátorů je v pozici správce ve smyslu ustanovení čl. 4 odst. 7.

Právo na informace o zpracovávaných osobních údajích

Každý subjekt ÚDAJŮ má ve smyslu čl. 15 GDPR nárok na přístup ke svým osobním ÚDAJŮM a informa- cím. Můžete se nás tedy dotázat, jaké osobní ÚDAje o Vás evidujeme. Plnění povinností vyplývajících ze zákona ve vztahu ke službě TelcoScore plní ve vztahu k jednotlivým subjektům ÚDAJŮ zpracovatel, tedy společnost SID, kterou můžete kontaktovat na info@sid.cz. SID však zpracovává jen ÚDAJE o uskutečně- ných dotazech. Nemůže Vám tedy poskytnout Vaše TelcoScore, které dosud nebylo předmětem dotazu.

Vedle toho máte možnost kontaktovat i jednotlivé Operátory – více informací naleznete na webových stránkách Operátorů.

Pokud máte podezření, že na naší straně došlo k porušení některé z povinností stanovené v zákoně, mů- žete se na nás obrátit, abychom Vám záležitost vysvětlili, odstranili nepatřičný stav provedením opravy, doplněním nebo likvidací ÚDAJŮ. Odstranění nebo opravu provedeme v přiměřené lhůtě, která odpovídá technickým a administrativním možnostem. V případě, že Vám naše řešení nebude postačovat, můžete se obrátit na Úřad pro ochranu osobních ÚDAJŮ (www.uoou.cz) s žádostí o zajištění opatření k nápravě.



7. Jak dlouho uchováváme Vaše osobní údaje?

Vaše osobní ÚDAJE zpracováváme pouze po dobu, která je nezbytná vzhledem k ÚČelům jejich zpracování. Máme nastavená přísná pravidla archivace, která zajišťují, že ÚDAJE nezpracováváme déle, než je nezbytné. Pokud zjistíme, že již nejsou osobní ÚDAJE potřebné pro žádný ze stanovených ÚČelů, pak je vymažeme. Vaše osobní ÚDAJE zpracováváme po celou dobu, po kterou Vám poskytujeme naše služby. Po skončení

smlouvy nebo zamítnutí/stornování žádosti sice významně omezíme jejich použití, zcela je však nevyma- žeme. Zůstávají některé důvody, pro které musíme Vaše osobní ÚDAJE zpracovávat i nadále:

• z důvodu archivační povinnosti podle zákona o spotřebitelském ÚVěru zpracováváme osobní ÚDAJE po dobu 5 let po ukončení smlouvy nebo 1 rok od zamítnutí žádosti;

• z důvodu plnění archivační povinnosti dle zákona proti praní špinavých peněz a financování terori- smu zpracováváme osobní ÚDAJE po dobu 10 let od prvního dne kalendářního měsíce následujícího po ukončení smlouvy;

• z důvodu plnění archivační povinnosti dle zákona o ÚČetnictví zpracováváme osobní ÚDAJE po dobu 5 let a dle daňových předpisů 10 let od konce ÚČetního období, kterého se ÚČetní doklad týká;

• z důvodu ochrany našich práv a právem chráněných zájmů zpracováváme Vaše osobní ÚDAJE po dobu 10 let od prvního dne následujícího kalendárního roku po ukončení smlouvy nebo vypořádání vzá- jemných závazků (podle toho, který okamžik nastane později) nebo 3 roky od zamítnutí/stornování žádosti.

V případě zpracování prováděných v našem oprávněném zájmu jsme interně nastavili dobu zpracování tak, aby odpovídala danému ÚČelu. Údaje, které zpracováváme sVaším souhlasem, uchováváme po dobu, na kterou byl souhlas platně udělen, případně do doby jeho odvolání. Vzhledem ke spolupráci s ně- kterými registry klientských informací jsme dále povinni dodržovat lhůty pro zpracování dle podmínek stanovených jednotlivými provozovateli registrů.



8. Jak se staráme o bezpečnost Vašich osobních údajů?

Bezpečnost Vašich osobních ÚDAJŮ je naší prioritou. Osobní ÚDAJE jsou pod stálou fyzickou, elektronickou i procedurální kontrolou a naše společnost disponuje moderními kontrolními, technickými a bezpečnost- ními mechanismy zajišťujícími maximální možnou ochranu zpracovávaných ÚDAJŮ před neoprávněným přístupem nebo přenosem, před jejich ztrátou nebo zničením, jakož i před jiným možným zneužitím.

Veškeré osoby, které s osobními ÚDAJI klientů přicházejí do styku v rámci plnění svých pracovních či smluvně převzatých povinností, jsou vázány smluvní povinností mlčenlivosti. Používáme nejmodernější dostupné zabezpečovací technologie a přísně řídíme přístup oprávněných osob k Vašim ÚDAJŮM. Spolu- pracujeme jen s partnery, kteří nám zajistí stejnou míru ochrany Vašich dat, jakou jsme si nastavili my sami. Dodržování všech pravidel je pod stálou kontrolou Pověřence pro ochranu osobních ÚDAJŮ a inter- ního auditu naší společnosti.



9. Komu Vaše osobní údaje můžeme předávat?

Vaše osobní ÚDAJE zásadně zpracováváme v rámci naší společnosti. V některých případech však mohou být Vaše osobní ÚDAJE zpracovávány i mimo naši společnosti. Vaše osobní ÚDAJE předáváme zejména našim smluvním partnerům. Nemusíte obavy, spolupracujeme pouze s takovými subjekty, které splňují přísné požadavky, pokud jde o ochranu Vašich osobních ÚDAJŮ. Se smluvními partnery máme uzavře- nou dohodu o mlčenlivosti, abychom předešli zneužití či jinému neoprávněnému nakládání s Vašimi osobními ÚDAJI. K předávání Vašich osobních ÚDAJŮ dochází pouze v rozsahu stanoveném zákonem nebo nezbytném pro naplnění ÚČelu smlouvy s naším partnerem. Můžete si přitom být jisti, že v žádném pří- padě s Vašimi ÚDAJI neobchodujeme. Vaše osobní ÚDAJE předáváme následujícím kategoriím subjektů:

Společnostem skupiny PPF – můžeme předávat vybrané ÚDAJE, pokud je to nezbytné pro řízení ÚVě- rových rizik ve skupině (např. informace o případné negativní ÚVěrové historii žadatele o půjčku v dané společnosti), pro administrativní ÚČely nebo v rámci dodavatelských vztahů. Seznam společností pat- řících do skupiny PPF naleznete na webové stránce www.homecredit.cz v záložce „Ochrana osobních ÚDAJŮ“. Zde se také dozvíte, se kterými společnostmi aktuálně spolupracujeme.

Dodavatelům – subjektům, které jsme pověřili zajišťováním některých provozních ale i jiných činnos- tí, předáváme osobní ÚDaje jen tehdy, pokud je zpracování osobních Údajů nezbytné pro výkon dané činnosti. Takové subjekty označujeme za tzv. zpracovatele. Spolupracujeme pouze se zpracovateli, kteří jsou důvěryhodní, kvalitní a kteří s námi uzavřeli smlouvu, ve které se zavazují dodržovat přísná pravidla ochrany osobních ÚDAJŮ včetně technických a organizačních opatření. Pokud využíváme cloudových ulo- žišť, jsou zásadně umístěna v rámci EU a vždy je zajištěn vysoký stupeň zabezpečení ÚDAJŮ.

Mezi naše dodavatele patří:

• poskytovatelé IT služeb, včetně cloudových uložišť

• společnosti ze skupiny PPF

• marketingové agentury

• poskytovatelé tiskových a poštovních služeb, včetně kurýrů

• poskytovatelé platebních služeb (např. ThePay)

• bankovní instituce

• auditorské společnosti

• ÚČetní, daňoví poradci

• poskytovatelé archivačních služeb,

• subjekty vymáhající naše pohledávky

Distributorům – pro distribuci našich služeb můžeme využívat tzv. zprostředkovatele. Máme s nimi uzavřenou smlouvu upravující pravidla ochrany osobních ÚDAJŮ našich klientů. V případě, že ÚVěr je poskytován k ÚHRadě kupní ceny zboží nebo služby, může docházet k nezbytnému sdílení Vašich ÚDAJŮ mezi naší společností a těmito našimi partnery tak, aby byla zohledněna provázanost kupní a ÚVěrové smlouvy.

Úvěrovým registrům – za ÚČelem plnění našich právních povinností jsme ve vztahu k ÚVěrovým re- gistrům povinni předávat jim Vaše osobní ÚDAJE. Bližší informace najdete v části 6.3. tohoto dokumentu. Státním a regulatorním institucím – komunikaci s těmito institucemi nám ukládá zákon. Jedná se zejména o orgány státní správy, soudy, orgány činné v trestním řízení, orgány dohledu, exekutory,

notáře – soudní komisaře, insolvenční správce, Českou národní banku.

Pojišťovnám – V případě, že se rozhodnete využít možnosti stát se pojištěným z pojistné smlouvy uzavřené mezi naší společností a některou pojišťovnou, budou Vaše osobní ÚDAJE v nezbytném rozsahu předmětem zpracování naší společností a příslušnou pojišťovnou a předmětem vzájemné komunikace mezi námi a příslušnou pojišťovnou.

Držitelům majetkové podstaty pohledávky – pro zajištění finančních zdrojů naší společnosti se může pohledávka z ÚVěrové smlouvy stát předmětem tzv. participace (získání majetkové ÚČASTI na pohledávce). V takovém případě jsou ÚDAJE o pohledávce včetně nezbytných osobních ÚDAJŮ (např. číslo smlouvy) předány společnosti AB 4 B.V., reg. číslo: 34186049, sídlem v Nizozemském království, Strawinskylaan 933, 1077XX, Amsterdam.

Advokátům – vymáháním našich pohledávek může pověřit naše společnost advokátní kanceláře. Společnosti Mastercard International Inc. provozující karetní schéma, a společnostem Apple Inc. a Google LLC provozujícím mobilní peněženky – zajištění fungování platební karty

a poskytování souvisejících služeb vyžaduje, abychom předávali uvedeným společnostem ke zpracování zejména následující osobní ÚDaje: jméno a příjmení, číslo platební karty (PAN), platnost platební karty (exspirace), CVC platební karty a historii platebních transakcí.

Global Payments Europe, s.r.o. – pro správu a personalizaci platebních karet a zpracování karetních transakcí předáváme společnosti Global Payments Europe, s.r.o. tyto osobní ÚDAJE: jméno a příjmení, číslo platební karty (PAN), platnost platební karty (exspirace), CVC kód platební karty, historii platebních transakcí, výše nastavených limitů pro platební transakce, disponibilní zůstatek, Vaše korespondenční adresa, kontaktní email a kontaktní telefonní číslo, a dále informaci, zda máte/nemáte mobilní aplikaci.



10. Předání osobních údajů do zahraničí

Vaše osobní ÚDAJE jsou zpracovávány na ÚZemí České republiky a na ÚZemí dalších států Evropské unie, které sdílejí stejné standardy ochrany osobních ÚDAJŮ jako Česká republika.



Vaše osobní ÚDaje zásadně nepředáváme mimo ÚZemí Evropské Unie a stejně tak dohlížíme na to, aby tak činily i subjekty, se kterými spolupracujeme, a které se podílejí na zpracování Vašich osobních ÚDAJŮ.



11. Jaká práva máte v souvislosti se zpracováním osobních údajů?

K získání přehledu a kontroly nad ÚDAJI, které o Vás zpracováváme, můžete využít zákonem garantovaná práva. Uplatnit je můžete u naší společnosti, přičemž naše kontaktní ÚDAJE naleznete v části 1 tohoto dokumentu.

Právo na přístup ke svým údajům – abyste si mohli ověřit, jaké ÚDAJE o Vás zpracováváme, máte právo na přístup ke svým osobním Údajům a další související informace (např. Účel, kategorie osobních ÚDAJŮ, kategorie příjemců, doba uchování, zdroj). Máte právo požadovat i kopii zpracovávaných osobních ÚDAJŮ. Za její opakované poskytnutí však můžeme ÚČtovat poplatek odpovídající nákladům na zpracování a poskytnutí informace.

Právo na přenositelnost údajů – budete-li to potřebovat, například pro usnadnění komunikace s ji- ným poskytovatelem služeb, máte právo získat osobní ÚDAJE, které se Vás týkají a které jste nám poskytli, a tyto ÚDAJE převést dalšímu správci. Toto právo můžete uplatnit pouze pro ÚDAJE, které zpracováváme na základě Vašeho souhlasu nebo je jejich zpracování nezbytné za ÚČelem plnění smlouvy.

Právo na revizi rozhodnutí založeného výhradně na automatizovaném zpracování – snažíme se neustále zvyšovat komfort a rychlost při využívání našich služeb. V rámci těchto snah jsme zavedli například automatizované hodnocení a schvalování žádostí o ÚVěr. V případě, že nesouhlasíte s výsled- kem takového posouzení Vaší žádosti, máte možnost napadnout toto rozhodnutí, vyjádřit se k němu a požádat nás o tzv.„lidský přezkum“.

Právo na opravu osobních údajů – V případě, že jsou Vaše ÚDAJE nesprávné či nepřesné, pak je samo- zřejmě opravíme a chybějící ÚDAJE doplníme.

Právo na výmaz osobních údajů – Vaše osobní ÚDAJE mažeme automaticky neprodleně po skončení všech ÚČelů jejich zpracování, dále v případě odvolání Vašeho souhlasu a při neexistenci žádného další- ho právního důvodu zpracování i v případě ÚČINNÉHO vznesení námitky proti zpracování, prováděnému z důvodu našeho oprávněného zájmu. Výmaz Vašich osobních ÚDAJŮ je samozřejmostí i v případě, že to bude nutné ke splnění právní povinnosti, nebo pokud vyjde najevo, že osobní ÚDAJE byly zpracovávány protiprávně.

Právo na námitku – pokud si nepřejete, abychom pokračovali ve zpracování Vašich osobních ÚDAJŮ, které provádíme na základě ochrany našeho oprávněného zájmu, můžete uplatnit tzv. námitku (více v části 12. tohoto dokumentu). Při podání takové námitky jsme povinni posoudit, zda Váš zájem na ochraně Vašich osobních ÚDAJŮ převažuje nad naším oprávněným zájmem, pro který Vaše osobní ÚDAJE zpracováváme. V případě, že dospějeme k závěru, že Váš zájem na ochraně Vašich osobních Údajů je větší, než ten náš, přestaneme Vaše osobní ÚDAJE pro tento ÚČel zpracovávat. Výsledek tohoto posouzení Vám samozřejmě včas sdělíme.

Právo na omezení zpracování osobních údajů – v zákonem stanovených případech omezíme zpra- cování Vašich osobních ÚDAJŮ. Jedná se o případ, kdy

• popíráte přesnost osobních ÚDAJŮ, a to na dobu potřebnou k ověření přesnosti ÚDAJŮ,

• zpracování osobních ÚDAJŮ je protiprávní a Vy přesto odmítnete jejich výmaz,

• sice nepotřebujeme osobní ÚDAJE pro naše ÚČely zpracování, ale Vy je přesto budete požadovat, pro určení, výkon nebo obhajobu Vašich právních nároků,

• vznesete námitku proti zpracování prováděnému v našem oprávněném zájmu, a to až do rozhodnutí o námitce.

Právo na odvolání souhlasu – pokud jste nám udělili souhlas se zpracováním osobních ÚDAJŮ, máte právo jej kdykoliv odvolat. Po odvolání souhlasu ukončíme zpracování Vašich osobních ÚDAJŮ, k jejichž zpracování nemáme jiný právní titul.

Právo podat stížnost ÚOOÚ – pokud by se Vám něco ohledně zpracování Vašich osobních ÚDAJŮ ne- líbilo, budeme rádi, když nám to dáte vědět. Vynasnažíme se vše vyřešit k Vaší spokojenosti. Vždy však máte právo obrátit se se stížností na Úřad pro ochranu osobních Údajů (Pplk. Sochora 27, 170 00 Praha 7).



12. V jakých případech můžete podat námitku proti zpracování, nezbytném pro ochranu našeho oprávněného zájmu?

Ochrana oprávněného zájmu naší společnosti je jedním z právních základů pro zpracování osobních ÚDAJŮ. Můžeme jej použít jen u těch zpracování, která můžete očekávat, a u kterých nedojde k nepoměr- nému zásahu do Vašeho soukromí či práv. V případě zpracování prováděného z důvodu ochrany našich oprávněných zájmů máte právo podat tzv. námitku, a to z důvodů týkajících se Vaší konkrétní situace. Námitce proti přímému marketingu musíme vyhovět okamžitě, přičemž námitky proti ostatním Úče- lům zpracování budeme posuzovat s ohledem na důvody jejich podání. Ukončení zpracování osobních ÚDAJŮ na základě podané námitky přitom nemusí nutně znamenat likvidaci ÚDAJŮ. Vaše osobní ÚDAJE totiž můžeme zpracovávat ještě pro jiné ÚČely a na jiném právním základě.

Pro přehlednost uvádíme seznam ÚČelů zpracování prováděných na základě našeho oprávněného zájmu:

• Zhodnocení ÚVěrového rizika

• Ověření Vaší bonity (tam, kde to není přímo právní povinností, např. v důsledku nulové ÚRokové sazby)

• Klientská administrativa

• Ochrana práv a právem chráněných zájmů

• Analýza dat

• Marketingové oslovování

Podat námitku je možné několika způsoby:

• Přímo v našich obchodních sděleních je včleněna možnost zrušení jejich zasílání daným komuni- kačním kanálem;

• pokud již nechcete, abychom Vám telefonovali, v rámci hovoru nám to prosím sdělte;

• Vaši námitku nám můžete zaslat na naše kontakty (viz část 1 tohoto dokumentu).



13. Slovníček pojmů

osobní údaj Jakékoliv informace vztahující se ke konkrétnímu identifikovatelnému člověku (např. jméno, věk, příjem, IP adresa).

cookies Krátký textový soubor, který navštívená webová stránka odešle do prohlížeče. Umožňuje webu zaznamenat informace o Vaší návštěvě, například preferovaný jazyk a další nastavení.

oprávněný zájem Zájem naší společnosti na zpracování osobních Údajů, které můžete legitimně oče- kávat a které nezasahuje nadmíru do Vašeho soukromí a práva na ochranu osob- ních ÚDAJŮ (např. zájem na přiměřenou obchodní komunikaci s klienty nebo náš zájem na ochraně našich práv a právem chráněných zájmů v případném soudním či jiném řízení).

profilování Automatizované zpracování Vašich Údajů, spočívající v jejich použití k hodnocení některých osobních aspektů, sloužící například k analýze či předpovědi Vaše- ho chování v osobním i profesním životě, Vaší ekonomické situace a osobních preferencí.

správce Osoba, která určuje ÚČel a prostředky zpracování osobních ÚDAJŮ; zpracováním může správce pověřit zpracovatele.

zpracovatel Osoba, která byla správcem – tedy námi – pověřena určitou činností, pro jejíž vý- kon je nezbytné zpracovávat osobní ÚDAJE, např. dodavatel IT služeb.

subjekt údajů Osoba, k níž se osobní ÚDAJE vztahují, typicky náš klient.

účel Důvod zpracování, ke kterému využíváme Vaše osobní ÚDAJE.

zpracování Jakákoliv operace, kterou správce nebo zpracovatel provádějí s osobními ÚDAJI.

Zpracováním je i pouhé uchování osobních ÚDAJŮ.



14. Účinnost Informačního memoranda

Toto informační memorandum je platné a ÚČINNÉ ke dni 1. 6. 2023. Aktuální znění Informačního memo- randa je uveřejněno na webových stránkách naší společnosti www.homecredit.cz.