Co mám dělat, když nemůžu splácet půjčku se splátkovým kalendářem?

Pokud se dostanete do neočekávané finanční situace, která vám znemožní plnit řádně a včas závazky vůči naší společnosti, neváhejte a informujte nás o tom co nejdříve. Nejlépe ještě předtím, než se dostanete do prodlení se svou splátkou. Můžete se tak mj. vyhnout postihům, které se pojí s nezaplacením splátky v řádném termínu.

Jaké máte možnosti, když nemůžete splácet

Posunutí data splatnosti

Chodí vám výplata později, než máte nastavené datum splátky? U půjčky se splátkovým kalendářem si můžete sami určit, ke kterému dni v měsíci chcete splátku platit. Ve většině případů je toto datum automaticky nastaveno na 15. den v měsíci, ale není problém ho posunout na pozdější termín, abyste stihli splátku zaplatit včas. Zavolejte nám na linku 542 100 100, nebo napište e-mail na info@homecredit.cz a poradíme vám.

Změnu data splatnosti vám nastavíme zdarma.

Odklad splátky

Řešíte dočasný výpadek příjmu, nebo nečekané jednorázové výdaje a pomůže vám jednu splátku vynechat? V takovém případě si můžete požádat o odklad měsíční splátky. Tím se vám celý splátkový kalendář posune o měsíc dopředu. Za odklad splátky se někdy účtuje poplatek podle toho, jak jsme se dohodli při uzavření smlouvy a musí být splněny podmínky pro jeho využití (podrobnosti najdete v úvěrových podmínkách). O odklad nás můžete požádat na lince 542 100 100 nebo na e-mailu info@homecredit.cz.

Snížení splátky

Snížily se vaše příjmy, nebo naopak zvýšily výdaje a nemáte tak dost peněz na měsíční splátku? V takovém případě nás kontaktujte a podíváme se, jestli by u vaší půjčky šla splátka snížit. Počítejte ale s tím, že snížením splátky se prodlouží splátkový kalendář a budete splácet déle, než jsme se původně domluvili.

Za snížení splátky se někdy účtuje poplatek podle toho, jak jsme se dohodli při uzavření smlouvy a musí být splněny podmínky pro její využití (podrobnosti najdete v úvěrových podmínkách). O snížení splátky nás můžete požádat na lince 542 100 100 nebo na e-mailu info@homecredit.cz.

Pojištění schopnosti splácet

Jste dlouhodobě na pracovní neschopnosti, přišli jste o zaměstnání, nebo jste například v nemocnici? Pokud máte sjednané některé z našich pojištění, které vás proti těmto událostem chrání, kontaktujte pojišťovnu a v případě, že splňujete podmínky (které najdete v Rámcové pojistné smlouvě), pojišťovna vám bude splátky platit.

Jste pojištění u pojišťovny MAXIMA? Volejte na 542 527 528, nebo napište e-mail na hc@maxima-as.cz.

Jste pojištění u Generali České pojišťovny? Volejte na 241 114 114, nebo napište na Generali Česká pojišťovna a.s. P.O. Box 305, Brno 659 05.

Konsolidace půjček

Máte kromě půjčky u nás i úvěry u jiných společností? Zkuste podat na lince 542 100 100 žádost o konsolidaci neboli sloučení všech vašich půjček do jedné. Z konsolidace se stávající půjčky doplatí a budete tak splácet jen jednu měsíční splátku, v takové výši, na které se dohodneme.

Individuální řešení

Nepomohlo vám ani jedno z výše uvedených řešení? V takovém případě nám napište na e-mail info@homecredit.cz, nebo poštou na adresu Home Credit a.s., Nové sady 996/25, Brno 602 00 žádost o individuální řešení vzniklé situace.

Do žádosti nezapomeňte uvést zejména:

Popis životní situace, ve které se nacházíte a kvůli které nemůžete splácet svou půjčku (např. úmrtí blízké osoby, závažná zdravotní situace, nedobrovolná ztráta zaměstnání apod.)

Tuto situaci je vždy nutné doložit např. pomocí:
- lékařské zprávy,
- evidencí na Úřadu práce,
- dohodou o skončení pracovního poměru,
- potvrzením o snížení příjmu apod.

Návrh řešení vaší situace

Doložení vašich příjmů a výdajů (např. výpisy z bankovního účtu, faktury apod.)

Jakmile žádost obdržíme, uděláme vše, co je v našich silách, abychom vám v tíživé situaci pomohli alespoň se splácením vaší půjčky. Vyčkejte na náš kontakt, sami se vám ozveme.