Home Credit | Pro lepší příběhy
Produktymenu-arrow-down
Poradnamenu-arrow-down
Ostatnímenu-arrow-down

Nejčastější dotazy

Informace o konsolidaci půjček

Jak s vámi podepíšu smlouvu?
Konsolidaci půjček si můžete sjednat po telefonu nebo online. Pokud si zvolíte výplatu na běžný účet nebo poštovní poukázkou, pak můžete smlouvu podepsat ve Správci financí, případně si můžete nechat zaslat 2 vyhotovení smlouvy poštou. Dle instrukcí v přiloženém dopise nám zašlete zpět vámi podepsané smlouvy společně s dalšími potřebnými dokumenty. Pokud si zvolíte výplatu v hotovosti, pak kvůli podpisu navštívíte vybranou pobočku České pošty. Vezmete si s sebou 2 vyhotovení smlouvy a doklady, které budou uvedené v přiloženém dopise. Peníze vám poté vyplatíme.
Kolik půjček si můžu celkem sloučit?
Počet půjček není nijak omezený. Jejich celková hodnota ale musí být mezi 30 000 a 600 000 Kč.
Jaké půjčky si můžu sloučit?
Nezáleží na tom, u jaké bankovní či nebankovní společnosti máte úvěry sjednané. Sloučíme vám jakékoliv spotřebitelské či hotovostní půjčky, kreditní karty, kontokorentní úvěry a leasingy.
Můžu ke konsolidaci půjček požádat i o peníze navíc?
Ano. Pokud to umožní vaše finanční situace, nic nebrání tomu, abychom vám půjčili peníze navíc.
Jaké budu potřebovat doklady?
Připravte si prosím dva doklady totožnosti. Jste-li občanem ČR, musí být jedním z těchto dokladů platný občanský průkaz. Dalším dokladem pak může být například řidičský průkaz, cestovní pas, rodný list nebo zbrojní průkaz. Jestliže jste zaměstnaný nebo OSVČ, připravte si údaje o firmě – přesný název, adresu, telefon a IČO. Pokud budeme potřebovat ověřit, jestli půjčka nezatíží váš rodinný rozpočet, můžeme také požadovat výpisy z účtů nebo specifické doklady v případě zaměstnaneckého poměru (výplatní pásky, pracovní smlouvu, potvrzení o výši příjmů), příjmů z podnikání (daňové přiznání, rozvaha / výsledovka), případně jiné (důchodový výměr, výměr výsluhového příspěvku, doklad o přiznání mateřské/rodičovské, rozhodnutí o přiznání odměny pěstouna). V některých případech pak ověřujeme obdobným způsobem situace vašeho partnera.
Jaké jsou podmínky pro získání konsolidace půjček?
Pro získání konsolidace půjček musíte být zletilá osoba, mít stálý zdroj příjmu a splňovat podmínky Home Credit a.s.., zejména nesmíte být s žádnou z vašich půjček již v prodlení se splácením.
Potřebuji ručitele?
Ne, pro získání konsolidace půjček ručitele nevyžadujeme.
Musím při žádosti o úvěr dokládat potvrzení o příjmu?
Výši příjmu uvádíte v žádosti o konsolidaci, potvrzení o příjmu ale primárně nevyžadujeme. Pokud budeme potřebovat ověřit, jestli půjčka příliš nezatíží váš rodinný rozpočet, ozveme se vám. V tom případě můžeme také požadovat výpisy z účtů nebo specifické doklady v případě zaměstnaneckého poměru (výplatní pásky, pracovní smlouvu, potvrzení o výši příjmů), příjmů z podnikání (daňové přiznání, rozvaha / výsledovka), případně jiné (důchodový výměr, výměr výsluhového příspěvku, doklad o přiznání mateřské/rodičovské, rozhodnutí o přiznání odměny pěstouna). V některých případech pak ověřujeme obdobným způsobem situace vašeho partnera.
Jaké jsou u konsolidace půjček poplatky?
Sjednání i vedení konsolidace půjček jsou zdarma. Stejně tak mimořádné splátky. Poplatky si bereme v případě prodlení ve splácení.
Má smysl žádat o konsolidaci půjček, pokud jsem v důchodu?
Kritériem pro poskytnutí úvěru není věk žadatele. Vyšší věk tedy neznamená, že byste automaticky úvěr nedostal/a. Důležité je mít stálý příjem, z něhož budete schopen/na pravidelně splácet, a splnění dalších podmínek při prověřování Vaší schopnosti splácet.
Jak si mohu ověřit, že nejsem vedený v registru dlužníků?
Pokud máte pochybnosti o svém splácení v minulosti, doporučujeme si před podáním žádosti o konsolidaci ověřit, jaké informace jsou o vás vedeny v Registru FO sdružení SOLUS. Můžete k tomu využít aplikaci určenou pro mobilní telefony s operačním systéme Android "SOLUS – SMS výpis". Aktuální a spolehlivé informace získáte přímo na svůj mobilní telefon odkudkoli během pár chvil.
Kam mi pošlete peníze?
Peníze na konsolidaci půjček neposíláme přímo vám, ale jakmile vypovíte všechny své úvěry, doplatíme za vás všechny dlužné částky. Pokud jste si ke konsolidaci sjednal i peníze navíc, vyplatíme vám je způsobem, jaký si vyberete - na účet, složenkou, nebo v hotovosti na vybrané terminály České Pošty.
Když podepíšu úvěrovou smlouvu a dostanu peníze, můžu smlouvu ještě zrušit? V jaké lhůtě?
Pokud vám podmínky konoslidace půjček z nějakého důvodu nebudou vyhovovat, můžete od smlouvy do 14 dnů od jejího uzavření odstoupit. Pokud již došlo k vyplacení peněz, musíte nám je vrátit do jednoho měsíce ode dne odeslání odstoupení.
Jak proběhne splacení všech mých konsolidovaných půjček?
akmile spolu podepíšeme smlouvu, pošleme vám předpřipravené výpovědi všech vašich úvěrů. Vy je podepíšete a odešlete do jednotlivých společností. My za vás následně doplatíme veškeré úvěry, aby bylo vše vypořádané. Od té chvíle budete peníze splácet pouze nám. O nic dalšího se nemusíte starat.
Nechci vypovídat všechny úvěry, které chci splácet konsolidovaně. Rád bych si ponechal svoji kreditní kartu, kdybych ji někdy potřeboval. Je to možné?
Tento postup bohužel není možný. Pokud chcete využít konsolidaci půjček, je třeba všechny úvěry, které chcete konsolidovat, ukončit výpovědí.
Jak poznám, že jste za mne skutečně vyrovnali všechny úvěry?
Až budou všechny úvěry, které konsolidujete, doplacené, budeme vás o tom informovat pomocí SMS.

Jak splácet konsolidaci

Kdy mám poslat první splátku konsolidace?
Termín splatnosti první splátky je přesně za měsíc od data uzavření konsolidace. Tedy od chvíle, kdy spolu podepíšeme smlouvu.
Jakým způsobem můžu konsolidované půjčky splácet?
Splátky můžete platit jednorázovým nebo trvalým příkazem ze svého účtu, složenkami, které vám pošleme, nebo přes terminál Sazky.
Můžu změnit způsob úhrady splátek v průběhu splácení?
Jak nám pošlete splátku, je vždy jen na vás. Peníze je vždy pouze nutné odeslat na správný bankovní účet a se správným variabilním symbolem. Tyto údaje najdete ve své úvěrové smlouvě.
Stačí, když peníze pošlu v den splatnosti splátky?
Ne, splátky je nutné hradit tak, aby platba byla na našem účtu vždy k datu splatnosti. Při úhradě bankovním převodem proto doporučujeme platbu provést alespoň 3 pracovní dny před datem splatnosti, u poštovní poukázky pak alespoň 5 pracovních dnů před datem splatnosti).
Můžu změnit termín svých splátek?
Pokud vám nevyhovuje termín splátky, vyplňte žádost, kterou naleznete ZDE. Vyplněnou žádost odešlete na adresu: Home Credit a.s. Nové sady 996/25 602 00 Brno
Můžu konsolidaci půjček splatit předčasně? Za jakých podmínek?
Samozřejmě, konsolidované půjčky můžete kdykoli splatit předčasně. A je to zcela zdarma. Jen nám o tom dejte předem vědět, abychom vám řekli, kolik přesně zbývá doplatit, a nastavili ukončení vašeho úvěru.
Můžu změnit výši měsíční splátky?
Ano, je to možné. Pokud máte u nás předem sjednanou službu Změna výše a počtu splátek, stačí zavolat na naše Klientské centrum na tel. číslo 542 100 100, kde s našimi operátory doladíte detaily. Pokud nemáte službu předem sjednanou, můžete si výši splátky jednorázově také upravit, bude vás to ale stát 199 Kč. Vše domluvíte na lince 542 100 100.
Můžu měnit účet, ze kterého posílám splátky?
Ano, nezáleží na tom, z jakého účtu nám splátka přijde. Důležité je, aby přišla se správným variabilním symbolem.
Kde zjistím číslo účtu, kam mám splátku posílat, a variabilní symbol?
Splátky konsolidace půjček posílejte na účet 201101000/6000. Variabilní symbol je číslo vaší úvěrové smlouvy. Kromě smlouvy ho najdete také ve Správci financí.
Je možné splátku nějak odložit, nebo zmrazit?
Ano, pokud jste si v minulosti sjednal službu Odklad splátek. Potom stačí jen zavolat našim operátorům na 542 100 100 a domluvit se na podrobnostech. Pokud tuto službu nemáte sjednanou, můžete si splátku odložit jednorázově, ale za poplatek 199 Kč. Zavolejte kvůli tomu na 542 100 100.
Jak poznám, že jsem už konsolidované půjčky skutečně doplatil?
Potvrzení o doplacení konsolidace najdete ve svém účtu ve Správci financí. Zároveň vám ho pošleme poštou, abyste měli potvrzení černé na bílém.

Problémy se splácením

Co mám dělat, když nemám dostatek prostředků na zaplacení splátky?
Pokud jste si předem sjednal službu Odklad splátek, využijte ji. Měsíční odklad vám pomůže získat dostatek prostředků. Nesjednal jste si tuto službu předem? Existuje varianta jednorázového odkladu. Zavolejte na 542 100 100, naši operátoři vám pomohou vše vyřešit. Rozhodně se nám ozvěte dřív, než uplyne termín splatnosti splátky. Vždy existuje nějaké řešení a uděláme maximum pro to, abychom vám pomohli, pokud s námi budete aktivně komunikovat.
Spletl jsem se a omylem poslal splátku za tento měsíc dvakrát. Co s tím?
Nic se neděje. Tímto jste si předplatil splátku na další měsíc. Příští měsíc tedy peníze nemusíte posílat.

Pojištění konsolidace půjček

Konsolidaci už mám sjednanou, ale chtěl bych si k ní sjednat i pojištění. Jak na to?
To není vůbec problém. Prostě zavolejte na 542 100 100. Naši operátoři s vámi pojištění dodatečně sjednají.
Přišel jsem o práci, ale zaměstnanecký poměr jsme uzavřeli dohodou. Můžu i tak využít pojištění Pomoc?
Ano. Pokud vám pojišťovna neuzná nárok na pojistné plnění, my vám splátky odložíme. Důležité je, abyste předložil potvrzení z úřadu práce, že jste skutečně bez zaměstnání.
Kdy začne mé pojištění platit?
Pojištění platí ode dne, ke kterému jste si ho sjednal. Pokud by pojišťovna v počátku pojištění neuznala váš nárok na pojistné plnění, my vám splátky odložíme až na 12 měsíců.
Komu vyplatí pojišťovna peníze v případě pojistné události?
Peníze z pojistného plnění pošle pojišťovna na váš účet, který jí uvedete. V případě úmrtí pojistné plnění vyplatí tomu, kdo na to má právo - manželovi či manželce, případně dalším rodinným příslušníkům.
Musím peníze od pojišťovny použít na splacení splátek?
Ačkoliv je účelem pojištění umožnit vám splácet, i když se vaše příjmy zmenší, není vaší povinností peníze od pojišťovny použít na zaplacení splátek.
Jak platím za pojištění?
Pojištění platíte společně se splátkami své půjčky. Cena pojištění navýší celkovou částku, kterou nám měsíčně posíláte.
© 2017 Home Credit a.s., Nové sady 996/25, 602 00 Brno
Webdesign & development by SiteOne