Home Credit | Pro lepší příběhy

Nejčastější dotazy

Informace o konsolidaci půjček

Co je to konsolidace půjček a k čemu je dobrá?

Díky konsolidaci, neboli spojení půjček, ušetříte na splátkách a zjednodušíte si splácení svých stávajících půjček. V rámci konsolidace doplatíme vaše staré nevýhodné půjčky novou půjčkou a vy pak budete splácet jen jednu půjčku s jednou nízkou splátkou. 

 

Jaké jsou podmínky pro získání konsolidace?

Pro získání konsolidace půjček musíte být zletilá osoba, mít stálý zdroj příjmu a splňovat podmínky Home Credit a.s., zejména nesmíte být s žádnou z vašich půjček po splatnosti splátek.

Do jaké výše mi zkonsolidujete moje půjčky?

Konsolidujeme půjčky v rozmezí 30.000 Kč až 600.000 Kč.

Jaké půjčky si můžu u vás zkonsolidovat?

Zkonsolidujeme vám jakékoliv půjčky na spotřební zboží (vč. Auto úvěrů) či hotovostní půjčky, kreditní karty, kontokorentní úvěry a finanční leasingy. Nezáleží na tom, u jaké bankovní či nebankovní společnosti máte úvěry sjednané.

Omezujete počet půjček, které můžu konsolidovat?

Ne, počet půjček omezený nemáme.

Budu potřebovat ručitele?

Ručitele ke konsolidaci nevyžadujeme. U úvěrů nad 300.000 Kč však vyžadujeme souhlas vašeho manžela nebo manželky, pokud je uvádíte do žádosti o konsolidaci.

Můžu si ke konsolidaci půjček požádat i o peníze navíc?

Ano. Pokud to umožní vaše finanční situace/bonita/schopnost splácet, nic nebrání tomu, abychom vám půjčili peníze navíc.

Můžeme si půjčky s manželem nebo manželkou sloučit do jedné smlouvy?

Do konsolidace můžeme zahrnout manželské půjčky – tzn., na smlouvě musíte být uvedeni oba dva jako spoludlužníci. Pokud je na smlouvě uveden pouze váš manžel nebo manželka, jednalo by se o převzetí dluhu na jinou osobu a tuto službu zatím neposkytujeme.

Kolik zaplatím na poplatcích za vyřízení konsolidace?

Sjednání i vedení konsolidace půjček je zdarma.

Jak si o konsolidaci můžu požádat?

Konsolidaci půjček si jednoduše vyřídíte po telefonu. Stačí zavolat na bezplatné telefonní číslo 800 700 093 nebo vyplnit krátký formulář zde a my zavoláme vám.

 

Můžu konsolidaci vyřídit osobně?

Konsolidaci poskytujeme pouze po telefonu. Nemusíte se však ničeho bát, návrh smluv vám pošleme domů, kde si jej můžete v klidu přečíst a podepsat.

Jaké budu ke sjednání konsolidace potřebovat doklady?

Před telefonátem si prosím připravte 2 doklady totožnosti.

-          Jste-li občanem ČR, hlavním dokladem je platný občanský průkaz. Dalším dokladem pak může být řidičský průkaz, cestovní pas, rodný list nebo zbrojní průkaz.

-          Pokud nejste občanem ČR, poslouží vám jako hlavní doklad povolení k trvalému pobytu na území ČR. Dalším dokladem pak může být občanský průkaz, řidičský průkaz nebo cestovní pas.

Dále si prosím připravte číslo svého bankovního účtu a údaje o zaměstnavateli nebo o svém podnikání – přesný název, adresu, telefon a IČ.

 

Jakmile se domluvíme na podmínkách konsolidace, požádáme vás pak ještě o výpis z vašeho běžného účtu, doklad prokazující výši příjmu a případně doklady k půjčkám, které budeme konsolidovat.

Jak bude probíhat podpis smlouvy?

Návrh smlouvy vám pošleme e-mailem nebo poštou, podle toho, jak se domluvíme. Vy si ji v klidu pročtete, podepíšete a pošlete nám ji zpět poštou.

Jak proběhne doplacení smluv, které si u vás zkonsoliduji?

Peníze pošleme přímo na účty společností, u kterých máte vedené konsolidované půjčky, nebo vám je můžeme poslat na váš běžný účet a vy si je doplatíte sám. Případnou hotovost navíc posíláme vždy na běžný účet.

Jak dlouho bude trvat doplacení mých půjček?

Celou konsolidaci včetně proplacení peněz vyřídíme během několika dnů.

Musím platit ještě splátky u ostatních úvěrů, které konsoliduji?

Povinnost platit stávající půjčky vám končí ve chvíli, kdy je buď my, nebo vy na základě nové úvěrové smlouvy splatíte. Výpověď stávajících půjček provádíme ihned po podpisu úvěrové smlouvy, termín jejich ukončení se řídí podmínkami, které u nich máte sjednané. Ukončení stávajících půjček vám oznámíme pomocí SMS.

Informace o splátkách

Jakým způsobem můžu konsolidaci splácet?

Splátky můžete platit jednorázovým nebo trvalým příkazem ze svého běžného účtu, složenkami, které vám pošleme nebo přes terminál Sazky.

Kdy mám poslat první splátku?

Termín splatnosti první splátky je vždy za měsíc od data, kdy jsme proplatili konsolidaci. Po proplacení vaší smlouvy vám pošleme písemné oznámení, že se tak stalo a kdy je datum 1. splátky.

Na jaké číslo účtu mám konsolidaci splácet?

Splátky posílejte na účet 201101000/6000. Jako variabilní symbol uveďte číslo své úvěrové smlouvy, který najdete v jejím pravém horním rohu nebo v internetové aplikaci www.SpravceFinanci.cz.

Stačí, když vám splátku pošlu v den splatnosti splátky?

Pokud ji budete platit přes terminál Sazky, tak ano, protože je platba u nás ještě tentýž den. V ostatních případech ji prosím pošlete s dostatečným předstihem, protože datum splatnosti znamená termín, kdy má být splátka na našem účtu. Bankovní převod doporučujeme provést 3 dny před termínem splatnosti a platbu složenkou 5 dní před datem splatnosti.

Budete si splátku konsolidace strhávat inkasem?

Bohužel zatím ne. Inkaso splátek zatím u konsolidace neumožňujeme. Splátky můžete platit složenkou, bankovním převodem nebo na terminálech Sazky.

Když mi nevyhovuje datum splatnosti, můžu si ho změnit?

Ano. Pokud vám nevyhovuje termín 2. a dalších splátek, zavolejte nám na zákaznickou linku 542 100 100. Termín změníme po telefonu.

Nevyhovuje mi způsob úhrady splátek, můžu si ho změnit?

Ano. Splátky nám můžete posílat bankovním převodem, složenkou nebo přes terminál Sazky.  Je jen na vás, jakým způsobem daný měsíc splátku zaplatíte. Důležité je, aby splátka dorazila pod správným variabilním symbolem na správný bankovní účet. Platební údaje najdete vždy ve své úvěrové smlouvě nebo v internetové aplikaci www.Spravcefinanci.cz.

Nevyhovuje mi výše splátky, můžu si ji změnit?

Ano. Pokud máte ke smlouvě sjednanou službu Změna výše a počtu splátek, stačí jen zavolat našim operátorům na telefonní číslo 542 100 100 a domluvit se na podrobnostech. Pokud tuto službu sjednanou nemáte, můžete si splátku také upravit za poplatek 199 Kč. Opět stačí zavolat našim operátorům na telefonní číslo 542 100 100.

Je možné si splátky odložit?

Ano. Pokud máte ke smlouvě sjednanou službu Odklad splátek, stačí jen zavolat našim operátorům na telefonní číslo 542 100 100 a domluvit se na podrobnostech. Pokud tuto službu sjednanou nemáte, můžete si splátku odložit jednorázově za poplatek 199 Kč. Opět stačí zavolat našim operátorům na telefonní číslo 542 100 100.

Splátka mi odešla bez variabilního symbolu. Co mám dělat?

Nevadí, platbu dohledáme a přiřadíme k vaší smlouvě. Potřebujeme jen vědět, kdy a z jakého čísla účtu platba odešla. Doklad o úhradě nám prosím zašlete na e-mailovou adresu info@homecredit.cz.

Můžu konsolidaci splatit předčasně? Za jakých podmínek?

Konsolidaci můžete u nás kdykoliv předčasně splatit bez jakýchkoliv poplatků. Jen nám o tom dejte předem vědět, abychom vám řekli, kolik přesně zbývá doplatit.

Můžu posílat mimořádné splátky a úvěr si tak dříve doplatit?

Ano, mimořádné splátky můžete posílat kdykoliv. Mimořádnou splátkou si snížíte celkový přeplatek a ušetříte na úrocích.

Nemám na úhradu splátek, co mám dělat?

Pokud k takové situaci dojde, zavolejte nám ještě před termínem splatnosti splátky na klientskou linku 542 100 100. Vždy existuje nějaké řešení a my uděláme maximum pro to, abychom vám pomohli, pokud s námi budete aktivně komunikovat.

Pojištění konsolidace půjček

Poskytujete ke konsolidaci pojištění pro případ, že nebudu moci splácet?

Ano. Naším cílem je bezpečné úvěrování, proto si můžete vybrat z balíčků pojištěné POMOC+ a POMOC.
Více informací najdete zde.

Kdy začne mé pojištění platit?

Pojištění vám platí den poté, co jste si ho sjednal.

Jak můžu platit pojištění?

Pojištění platíte společně se splátkami své půjčky. Cena pojištění navýší celkovou částku, kterou nám měsíčně posíláte.

Konsolidaci už mám sjednanou, ale chtěl/a bych si k ní sjednat i pojištění. Jak na to?

Stačí zavolat na 542 100 100, každý pracovní den od 8.00 – 18.00 a pojištění si můžete kdykoliv k půjčce dosjednat.

Přišel jsem o práci, ale zaměstnanecký poměr jsme uzavřeli dohodou. Můžu i tak využít pojištění Pomoc+?

Ano. Pokud vám nevznikne nárok na pojistné plnění od pojišťovny, my vám splátky odložíme. Důležité je, abyste předložil potvrzení z úřadu práce, že jste skutečně bez zaměstnání.

Sjednal jsem si pojištění pro případ ztráty zaměstnání. Odešel jsem ale do důchodu. Musím pojištění platit dál?

Vámi sjednané pojištění vás ochrání nejen při ztrátě zaměstnání. Proto doporučujeme si pojištění půjčky ponechat, aby byla i nadále bezpečná.

Komu a jak musím nahlásit pojistnou událost?

Pojistnou událost nahlásíte jednoduše na lince 542 527 528 (v pracovní dny 8.00 – 18.00) pod volbou 2.
Postup a formuláře najdete zde.

Komu pojišťovna vyplatí peníze v případě pojistné události?

V případě smrti bude zůstatek dluhu uhrazen přímo nám, jako věřiteli. U ostatních pojistných událostí posílá pojišťovna peníze na účet, který uvedete při hlášení pojistné události.

Můžu si pojištění zrušit?

Ano, je možné jej ukončit prostřednictvím telefonu na čísle 542 100 100. Pojištění vás však chrání v situacích, na které se není možné dopředu připravit, proto doporučujeme tento krok zvážit a pojištění si ponechat.