Z bazaru si Češi nejčastěji odvážejí sedm let staré auto

Přidáno

10.01.2009

„Když se lidé rozhodují, které auto si koupí, pořád je nejdůležitější cena. Nákupem ojetého vozu na úvěr si tak často plní sen o vysněné značce, nový by si z finančních důvodů dovolit nemohli. I z našich  statistik je zřejmé, že si zákazníci nejčastěji pořizují praktické auto, které využijí na delších cestách i v městském provozu. Rozhodují se i podle toho, jestli má značka v ČR dostatečnou síť pozáručních servisů, kde v případě poruchy jednoduše auto nechají opravit,“ vypočítává Luboš Ondrůj, ředitel sekce Auto společnosti Home Credit a. s.

K nejoblíbenějším značkám patří Škoda (21 %), Ford (11 %), Volkswagen (9 %), následuje Renault a Peugeot. U žen pak vedou Škodovky následované Renaulty a Fordy. V regionálním rozdělení si auto na úvěr od Home Creditu kupují lidé nejvíce v Praze a okolí (41 %), s velkým odstupem následuje Brněnsko (10 %) a Plzeň se 7 %. Výše jednoho auto úvěru je průměrně 126 tisíc korun a zákazník ho průměrně splácí 4 roky a 3 měsíce.

Typickým zákazníkem autobazaru zůstává muž. Čtvrtinový podíl žen, které si v bazaru auto na úvěr kupují, ale není nezanedbatelný. „ Mezi ženami a muži jako zákazníky už nevidíme zásadní rozdíl. Snad jen v tom, že ženy jsou praktičtější, více hledí na bezpečnost a provozní náklady, kdežto muži někdy nechají průchod emocím a vybírají podle značky a výkonu,“ vysvětluje Milan Smutný, tiskový mluvčí společnosti AAA Auto.

Škoda Octavia je vůz, který si lidé z bazaru odvážejí nejčastěji. Je jich 11 % ze všech prodaných aut financovaných úvěrem od Home Creditu. Nejdražším autem, které zákazník prostřednictvím úvěru financoval, bylo prozatím BMW řady 6 za 1,95 milionu korun. Radost si jím udělal 28letý muž z jihovýchodní Moravy, který čerpal úvěr 1,33 milionu korun.

Spotřebitelské financování vozidel a auto doplňků nabízí společnost Home Credit od října 2008. Klienti mohou touto formou splácet až 12 let staré auto. Pořídit si auto na úvěr od Home Creditu je možné u zhruba dvou set prodejců po celé České republice.

Relevantní odkazy:

Informace o trhu spotřebitelských úvěrů a leasingu v ČR: http://www.clfa.cz/index.php?textID=64
Seznam českých autobazarů: http://www.auto-bazary.info/
Recenze aut od jejich uživatelů: http://autorecenze.centrum.cz/
Největší česká databáze automobilů: http://www.katalog-automobilu.cz/

Detailnější rozdělení podle značek a oblastí prodeje

Oblast

Podíl uzavřených úvěrů

Praha

41,39 %

Brno

9,94 %

Plzeň

6,31 %

Dobříš

3,56 %

Most

3,48 %

Popovice

2,83 %

Domažlice

2,75 %

Pardubice

1,86 %

Suchá Loz

1,62 %

Chodov

1,13 %

Kladno

1,13 %

Olomouc

1,13 %

 
Značka vozidla Oblíbenost
Škoda Octavia 10,99 %
Škoda Fabia 6,31 %
Renault Mégane 4,45 %
Ford Focus 3,72 %
Volkswagen Passat 3,56 %
Ford Mondeo 3,48 %
Peugeot 307 2,59 %
Volkswagen Golf 2,10 %
Renault Laguna 2,10 %
Peugeot 206 2,02 %

Poznámka pro editory

Společnost Home Credit, a. s., patří k lídrům trhu spotřebitelského financování v České republice. Poskytuje účelové a bezúčelové financování prostřednictvím spotřebitelských a revolvingových úvěrů, produktové portfolio doplňují hotovostní půjčky. Za rok 2008 profinancovala nákupy svých klientů v hodnotě 9,6 miliardy Kč.

Společnosti skupiny Home Credit působí na trzích spotřebitelského financování ve střední a východní Evropě, ve střední Asii a na Dálném východě. V roce 2008 společně poskytly úvěry v celkovém objemu 3,6 miliardy eur. Skupina Home Credit zastává přední pozice na trzích v České republice (Home Credit, od roku 1997), na Slovensku (Home Credit Slovakia, od roku 1999), v Ruské federaci (Home Credit & Finance Bank, od roku 2002) a v Kazachstánu (od prosince 2005). V roce 2006 vstoupila na trhy v Bělorusku (Home Credit Bank) a na Ukrajině (Home Credit Bank, Home Credit Finance), od prosince 2007 působí také v Číně a od roku 2009 ve Vietnamu.

Skupina Home Credit Group je součástí mezinárodní finanční skupiny PPF, která se zaměřuje především na spotřebitelské financování a retailové bankovnictví. Skupina dále aktivně vyhledává investiční příležitosti a realizuje strategické investice na rostoucích trzích střední a východní Evropy a Asie. Prostřednictvím podílu v Generali PPF Holdingu je skupina PPF účastníkem trhu pojišťovnictví ve střední a východní Evropě. Za 18 let své existence se skupina PPF stala jedním z předních mezinárodních finančních investorů s hodnotou spravovaných aktiv převyšující 8 miliard euro.