Brno 26. prosinec 2011 – Ačkoli ještě v polovině listopadu nevypadaly letošní vyhlídky majitelů obchodů nijak růžově, v prosinci zákazníci konečně zaplnili obchody. Podle prvních výsledků lze usuzovat, že chybějící tržby se v posledních předvánočních dnech podařilo alespoň částečně dohnat.
V kurzu jsou nákupy na splátky i kreditky
Lidé i letos financovali nákupy vánočních dárků spotřebitelskými úvěry. „Podle statistik společnosti Home Credit v polovině prosince vzrostl počet nákupů na splátky téměř o čtvrtinu oproti listopadu. I ve srovnání s předchozím rokem bylo úvěrů o 5 % více,“ uvedl analytik Home Creditu Michal Kozub.
Kromě nákupů na splátky lidé letos pro financování svých útrat mnohem více používali kreditní karty, které ještě před pár lety nebyly tak obvyklé jako dnes. „Kreditní karty získávají na popularitě z několika důvodů – jejich použití je rychlé a pohodlné, obrovskou výhodu přináší jejich bezúročné období. Často jsou navíc vázány na síť obchodních partnerů – pokud zákazníci kreditními kartami platí, získávají celou řadu bonusů, třeba ve formě nejrůznějších slev či poukázek,“ vysvětluje ředitel karetního oddělení Home Creditu Vít Růžička.Mezi hity letošních Vánoc letos opět patřily mobilní telefony, počítače a IT příslušenství a fotoaparáty, kterých se v prosinci prodalo na úvěr o 12 % více než loni. Na popularitě získaly i tablety či elektronické čtečky knih. Na splátky nakupovali lidé hlavně domácí spotřebiče – vysavače, kávovary, kuchyňské roboty, nábytek nebo předměty pro osobní péči.
První vlna slev hned po svátcích
Obchodníci se už teď chystají na další nápor zákazníků. Hned po svátcích totiž startují povánoční výprodeje, které potrvají až do konce ledna. Prodejci se budou zbavovat hlavně sezónního zboží, ve výprodejích tak lidé mohou objevit oblečení, vybavení pro zimní sporty, ale i nábytek či elektroniku. S výhodnými nabídkami přicházejí i poskytovatelé úvěrů. Home Credit až do konce ledna prodlužuje akci Bezva Vánoce pro zákazníky, kteří nakoupí na splátky. Pokud klient bude úvěr řádně a včas splácet, dostane po zaplacení poslední splátky zpět všechny úroky na kreditní kartu. „Lidé tak vlastně mohou ušetřit dvakrát. V obchodě výhodně nakoupí zlevněné zboží, a pokud navíc budou dobře splácet, nezaplatí na úrocích ani korunu," přibližuje výhody akce obchodní ředitel Home Creditu Vojtěch Ščevík.Vrácené úroky lze pak z kreditní karty jednorázově bez poplatku vybrat z bankomatu nebo s ní zaplatit v obchodě či na internetu. K financování vybraného zboží mohou lidé využít úvěr se splatností jeden rok, který nevyžaduje platbu předem. Minimální výše úvěru je tři tisíce korun, horní hranice pak bez omezení. Zvýhodněný úvěr je k dispozici ve více než tisícovce prodejen po celé republice a dvou stech e-shopech .
Poznámky pro editory:
Společnost Home Credit a.s., založená v roce 1997, je jedním z předních poskytovatelů spotřebitelského financování v České republice. Společnost nabízí širokou škálu úvěrových produktů: půjčky v místě prodeje, úvěry na automobily, hotovostní půjčky, kreditní a úvěrové karty. V první polovině roku 2011 společnost poskytla úvěry v celkové výši 4,2 miliardy Kč. Společnost Home Credit a.s. je členem skupiny Home Credit.
Další informace jsou k dispozici na www.homecredit.cz.
Skupina Home Credit (Home Credit B.V. a její dceřiné společnosti) je jedním z předních poskytovatelů spotřebitelského financování v Evropě a své služby nabízí 4,5 milionu aktivních klientů (k 30. 6. 2011 včetně Kazachstánu). Ve vybraných zemích úspěšně nabízí a rozvíjí také služby retailového bankovnictví. Skupina působí v České republice (od roku 1997), na Slovensku (od roku 1999), Ruské federaci (od roku 2002) a v Bělorusku (od roku 2007). Značka Home Credit je od roku 2005 navíc přítomna v Kazachstánu, kde společnost Home Credit B. V. drží minoritní podíl v AO Home Credit Bank.
Další informace jsou k dispozici na www.homecredit.net.
Skupinu Home Credit plně vlastní PPF Group N. V. („PPF“), která je jednou z největších investičních a finančních skupin ve střední a východní Evropě. Aktuálně vlastní aktiva ve výši zhruba 12,4 miliard EUR (k 31. 12. 2010), zahrnující různorodé aktivity od bankovnictví a pojišťovnictví přes nemovitosti, oblast energetiky a těžbu nerostů či zemědělství až po největší ruský obchodní řetězec se spotřební elektronikou. Působnost PPF sahá ze střední a východní Evropy přes Rusko až do Asie. Na základě úspěchu Home Creditu v Evropě PPF rozvíjí spotřebitelské financování pod značkou Home Credit také v Asii, konkrétně v Číně (od roku 2007) a ve Vietnamu (od roku 2009), a zkoumá příležitosti pro vstup na další rozvíjející se trhy v tomto regionu.
Další informace jsou k dispozici na www.ppf.eu.