Brno 4. 2. 2008 – Společnost Home Credit, která se řadí k lídrům trhu spotřebitelského financování v České republice, poskytla v roce 2007 úvěry v celkové hodnotě 8,32 miliardy korun. Ve srovnání s předchozím rokem je objem poskytnuté jistiny o 1,2 miliardy vyšší, meziroční nárůst přesahuje 17 %. Nejdynamičtěji rostoucí produktovou řadou se staly hotovostní úvěry s meziročním zvýšením o 60 %.
„Rok 2007 představoval pro Home Credit dosud nejúspěšnější období v jeho historii. Na velmi dobrých výsledcích se růstem objemu podílely všechny tři základní produktové řady – spotřebitelské úvěry v obchodní síti, hotovostní úvěry i karetní produkty. Nejdynamičtější nárůst, a to o 60 %, zaznamenaly hotovostní půjčky,“ uvádí Erich Čomor, generální ředitel a předseda představenstva společnosti Home Credit a. s., a dodává: „Velký potenciál má nadále kreditní karta, v níž už i Češi objevili moderní a flexibilní platební nástroj. To dobře ukázal poslední kvartál roku 2007, kdy se objem profinancovaný prostřednictvím kreditních karet Home Credit oproti předchozímu období zdvojnásobil. Pro rok 2008 připravujeme v tomto segmentu významné novinky.“
Na úspěšných výsledcích roku 2007 se pozitivně podepsalo poslední čtvrtletí. Přispěla k tomu mimo jiné speciální vánoční nabídka v obchodní síti a kampaň na podporu hotovostní Telefonní půjčky bez poplatků. Od 1. října do 31. prosince 2007 Home Credit poskytl formou úvěru klientům 2,9 miliardy korun, což meziročně znamená 34% nárůst.
V roce 2007 se zvyšovala také průměrná výše úvěru. Zatímco u splátkového prodeje se zvedla zhruba o tisícikorunu na 11 632 Kč, u hotovostní půjčky vzrostla o víc než 12 000 korun a dosáhla 34 446 Kč. Průměrná částka na jednu transakci kreditní kartou Home Credit činila 2 687 Kč, což potvrzuje, že jde o úvěrový nástroj používaný i pro běžné, drobnější nákupy.
Nejúspěšnějším dnem roku se stalo pondělí 19. listopadu. Během tohoto jediného dne Home Credit financoval svým klientům nákupy za 67 milionů korun. „Předvánoční horečka letos vypukla dříve, než bylo obvyklé v předchozích letech, kdy lidé nechávali své nákupy až na prosinec. Nejsilnějším měsícem co do výše poskytnutých úvěrů se tak stal listopad. V týdnu od 19. do 25. listopadu se objem úvěrů Home Credit vyšplhal na 312 milionů korun,“ doplňuje Erich Čomor.
V oblasti splátkového prodeje měli vloni klienti největší zájem o spotřební elektroniku a výpočetní techniku. Na čelních příčkách se tradičně umístilo také bílé zboží a sortiment nábytku. Výrazný nárůst o 65 % v objemu poskytnuté jistiny se projevil u financování dovolených. Pokračovala rovněž zvyšující se obliba nákupů po internetu – na koupi zboží z e-shopů uzavřel Home Credit o 150 % více úvěrových smluv než v předešlém roce.
Ze srovnání jednotlivých krajů České republiky vyplývá, že o spotřebitelské a hotovostní úvěry mají v přepočtu na obyvatele největší zájem lidé z Karlovarského, Moravskoslezského a Ústeckého kraje. Naopak nejméně tuto formu financování svých nákupů využívají Pražané.
Poznámka pro editory
Společnost Home Credit a. s. patří k lídrům trhu spotřebitelského financování v České republice. Poskytuje účelové a bezúčelové financování prostřednictvím spotřebitelských a revolvingových úvěrů, produktové portfolio doplňují hotovostní půjčky. Za rok 2007 profinancovala nákupy svých klientů v hodnotě 8,3 miliardy Kč.
Společnosti skupiny Home Credit, působící na trzích střední a východní Evropy a Střední Asie, poskytly v roce 2006 úvěry v celkovém objemu 2,7 miliardy USD. Skupina Home Credit je součástí mezinárodní finanční skupiny PPF.