Brno 24. dubna 2007 – Rostoucí zájem Čechů o praktické formy spotřebitelského financování se potvrdil i na počátku roku 2007. Během jeho prvních tří měsíců financovala společnost Home Credit a. s. svým klientům v České republice nákupy v celkové hodnotě 1,697 miliardy korun, což představuje 34% nárůst ve srovnání se stejným obdobím minulého roku. Úspěšné výsledky prvního čtvrtletí jsou mimo jiné dány i zvýšeným zájmem o loňské novinky – hotovostní Telefonní půjčku a kreditní kartu Home Credit. Meziroční nárůst 31 % však zaznamenal i stále oblíbený nákup na splátky.
V roce 2006 uvedl Home Credit na trh dva moderní a progresivní produkty – Telefonní půjčku a kreditní kartu. Zájem oně se projevil i v prvním čtvrtletí roku 2007.
Úspěch Telefonní půjčky, jednoduše dostupného spotřebitelského úvěru, se významně zasloužil o nárůst celkového objemu poskytnutých hotovostních úvěrů, který se v meziročním srovnání téměř zčtyřnásobil. Jen v březnu 2007 zaznamenala bezplatná linka pro Telefonní půjčku celkem 21 097 příchozích volání. Do března spadá i rekordní den celého čtvrtletí, a to 12. březen s počtem 1 121 hovorů. Průměrná výška půjčky přes telefon dosáhla v prvním kvartálu 19 425 korun.
Vedle jednorázových úvěrů však Češi využívají stále častěji také revolvingové úvěry, jejichž nositelem jsou úvěrové a kreditní karty. Kreditní kartu nabízí Home Credit svým klientům od listopadu minulého roku. „Do konce prvního čtvrtletí 2007 jsme vydali už téměř 250 tisíc kreditních karet,“ uvádí Erich Čomor, předseda představenstva a generální ředitel Home Credit, a. s., a dodává: „Kreditní karta je moderní platební nástroj, který klientovi poskytuje velkou flexibilitu. Finanční prostředky má vždy k dispozici a může se sám rozhodovat, kolik peněz ze své karetní „peněženky“ použije. Mimo jiné v závislosti na tom, kolik může anebo chce splácet.“ Průměrná výše jednoho čerpání prostřednictvím kreditní karty Home Credit představovala v prvním čtvrtletí částku 2 968 korun.
Velký boom notebooků, jaro prodávalo zahradní techniku
Splátkovému prodeji, kde Home Credit poskytl klientům o 31 % vyšší jistinu než v loňském prvním čtvrtletí, dominovala již tradičně černá technika a bílé zboží. Na dalších příčkách se umístily domácí potřeby, výpočetní technika a nábytek. Ve všech zmíněných segmentech zaznamenal Home Credit zřetelný nárůst zájmu spotřebitelů. Nejvýrazněji se projevil u notebooků, kterých se prodalo na splátky více než třikrát tolik oproti stejnému období loňského roku. Blížící se jaro se podepsalo na zvýšeném nákupu zahradní techniky (+ 38 % v objemu poskytnuté jistiny), sportovních potřeb (+ 26 %) a bazénů (+ 21 %). Průměrná výše účelového spotřebitelského úvěru v prvním kvartálu činila 11 217 korun. V poměru k počtu obyvatel jednotlivých krajů* s Home Creditem nejvíce nakupovali zákazníci z Karlovarského, následně Moravskoslezského a Ústeckého kraje. Nejméně nákupu na splátky využili Pražané.
* Podle údajů Českého statistického úřadu
Nejsilnějším měsícem z hlediska využití spotřebitelského financování byl březen. Nejúspěšnějším dnem se stalo pondělí 19. března, kdy Home Credit svým klientům poskytl úvěry v celkové hodnotě přes 30 milionů korun.
Poznámka pro editory:
Společnost Home Credit a. s. patří k lídrům trhu spotřebitelského financování v České republice. Poskytuje účelové a bezúčelové financování prostřednictvím spotřebitelských a revolvingových úvěrů, produktové portfolio doplňují hotovostní půjčky. Za rok 2006 profinancovala nákupy svých klientů v hodnotě 7,1 miliardy Kč.
Společnosti skupiny Home Credit, působící na trzích střední a východní Evropy a Střední Asie, poskytly v roce 2006 úvěry v celkovém objemu 2,7 miliardy USD. Skupina Home Credit je součástí mezinárodní finanční skupiny PPF.