Společnost Home Credit přichází s další novinkou v oblasti digitalizace svých produktů, a to s online žádostí o konsolidaci úvěrů. Hlavním přínosem je pro klienta časová úspora a jednoduchost celého procesu při zachování bezpečnosti. Home Credit již delší dobu nabízí online řešení pro své zákazníky, kteří mohou žádat o bezúčelové úvěry online nebo nakupovat na splátky v internetovém prostředí. Samozřejmostí je mobilní aplikace, která ukazuje jednak aktuální přehledy o stavu účtů, úvěrů a karet nebo například umožňuje jednoduše měnit výši splátek. Od roku 2020 nabízí i virtuální platební kartu, dvoufaktorové potvrzování plateb zavedla ještě před zákonnou lhůtou a chystá také další rozvoj v oblasti online služeb.
Za poslední dva roky došlo k významnému posunu do online prostředí. V Home Creditu se poměr online půjček vs. půjček v kamenných prodejnách a po telefonu zcela otočil:
Proces konsolidace úvěrů online je velmi jednoduchý. Klient vyplní na webu Home Creditu formulář a doplní informaci, které ze svých úvěrů chce konsolidovat. „V podstatě se jedná o formu účelového úvěru, kdy peníze jsou použity na splacení klientových závazků. Konsolidujeme klasické hotovostní půjčky, kreditní karty, kontokorenty od bankovních a nebankovních společností. Celý proces jsme si před zavedením vyzkoušeli pomocí zákaznických testů, na základě kterých se zohlednily případné připomínky, což také velmi přispělo k tomu, že celý proces klienti zvládají bez problémů,“ uvádí Milan Cáder, ředitel divize Produkty a Marketing společnosti Home Credit ČR a SR.
Pokud je klient bonitní, má také možnost vzít si v rámci konsolidace neúčelovou hotovost. Online probíhá i podpis smlouvy, a to pomocí sms. Klient má veškerou smluvní dokumentaci k dispozici předem v online prostředí. Po uzavření smlouvy pošle Home Credit peníze klientovi na účet a jeho úkolem je, aby pak uhradil závazky vyplývající z úvěrové dokumentace, k čemuž se zavázal ve smlouvě. „Klientovi aktivně připomínáme, aby úvěry splatil a doložil nám potvrzení o ukončení úvěrů,“ dodává Milan Cáder z Home Creditu.
Zatímco v roce 2020 bylo vyřízeno v Home Creditu 18 % půjček online, v roce 2021 se tento poměr změnil na 71 % ve prospěch online úvěrů a 29 % na pobočce, či po telefonu. A čísla z ještě nedokončeného letošního roku tento trend potvrzují. „Jedná se o enormní nárůst poptávky po této službě za poměrně krátkou dobu, což je jasný signál, že online je pro spotřebitele stále více komfortní prostředí. Rozhodující ale je, že se jedná o bezpečnou službu s ohledem na množící se kyberútoky, ale zároveň co nejjednodušší,“ vysvětluje Milan Cáder.
V současné době nabízí Home Credit online nákup na splátky a bezúčelový úvěr. Nákup na splátky online probíhá pomocí Šikovného účtu, kdy si při nákupu na e-shopech klient vybere možnost platby na splátky a pokud je již klientem Home Creditu, tak vyřízení jeho žádosti je do 1 minuty, pokud nakupuje na splátky online poprvé, vyplňuje více údajů a celý proces zabere maximálně 10 minut.
Bezúčelový úvěr je nabízen online jako Flexibilní úvěr. A opět po vyplnění údajů a zjištění, zda se jedná o stávajícího klienta nebo nového trvá celý proces od 1 minuty do 10 minut.
Home Credit plánuje další rozvoj v oblasti přesunu svých služeb do online prostředí. Nabídne například pojištění schopnosti splácet online, chystá zprovoznit také OCR službu, což je optické rozpoznání znaků tištěného dokumentu, v tomto případě občanského průkazu. Zavézt chce také identifikaci klienta pomocí BankID, kterou již nabízí u své malé půjčky Kamali.