Praha 2. 5. 2006 – Společnost Home Credit a.s. 20. dubna 2006 aktivovala půlmiliontou nákupní úvěrovou kartu. Majitelé karty od Home Creditu v loňském roce realizovali doma i v zahraničí celkem 1,7 milionu transakcí v celkovém objemu 3,6 miliardy korun. Rostoucí trend byl zaznamenán u využívání karty k úhradě nákupů přímo v obchodech a v zahraničí.
Nákupní úvěrovou kartu od Home Creditu aktivovalo od jejího uvedení na trh do 20. dubna 2006 již 500 tisíc klientů. Majitelkou půl milionté aktivované karty od Home Creditu se stala sedmatřicetiletá klientka z Příbrami, která bude moci po dobu 12 měsíců čerpat hotovost z karty bez jakýchkoli úroků.
Stříbrnou kartu Home Credit i stříbrnou ČP Úvěrovou kartu (co-brandovaná karta Home Credit pro klienty skupiny České pojišťovny) lze využít u všech bankomatů a ve všech obchodech akceptujících karty Maestro na celém světě. Majitelé těchto karet v loňském roce realizovali doma i v zahraničí celkem 1,7 milionu transakcí v celkovém objemu 3,6 miliardy korun.
Majitelé karty mění své zvyklosti a více využívají výhod, které jim stříbrná karta při platbě v obchodě nabízí. V loňském roce narostl v meziročním srovnání celkový počet bezhotovostních úhrad nákupů prostřednictvím karet od Home Creditu v tuzemsku i zahraničí o 41 %, počet výběrů z bankomatů o 11 %. Průměrná výše jednoho nákupu v obchodě byla loni 2.700 korun, během prosince se zvýšila na 3.500 korun. Ještě o něco více než před Vánoci ji lidé využívali k úhradě nákupů před létem. V květnu totiž průměrná výše jedné transakce překročila 3.700 korun. „To dokládá trend, který sledujeme několik let. Lidé ve zvýšené míře nakupují nejen před Vánoci, ale i na jaře, kdy nakupují výbavu pro příjemnější část roku,“ říká Miloš Stibor, předseda představenstva a generální ředitel Home Credit a.s.
Většina transakcí realizovaných stříbrnými kartami Home Credit v počtu i objemu připadá stále na Českou republiku, ale výrazně rostoucí trend vykazují i transakce v zahraničí. Počet nákupů a výběrů z bankomatů realizovaných kartami od Home Creditu v zahraničí v loňském roce vzrostl o 34 % ve srovnání s rokem 2004. Klienti Home Creditu využívají karty k zahraničním platbám nejčastěji během letních měsíců. Průměrný měsíční počet těchto transakcí se zvýšil více než dvojnásobně na 860 v červenci a na 770 v srpnu. „Těší nás, že i při cestách do zahraničí naši klienti stále častěji využívají stříbrné karty Home Credit jako druhé peněženky, kterou mají neustále v rezervě,“ uvádí Miloš Stibor. Průměrná výše jedné transakce v zahraničí - ať už v obchodě nebo u bankomatu - představovala 1.500 korun.
Na podzim 2005 Home Credit uskutečnil ve spolupráci s agenturou Confess Research kvalitativní výzkum mezi uživateli stříbrné karty Home Credit. Jedním z témat bylo i posuzování výhodnosti karet. Respondenti na kartě oceňovali zejména možnost splatit úvěr rychleji nebo jej zcela doplatit bez penále, čímž si dle svých možností regulují úrokové navýšení. Dále klienti ocenili jednoduchost používání karty, kterou zařadili mezi nejjednodušší nástroje financování. Průzkum potvrdil i výše uvedený trend, že lidé dávají přednost užití karet v obchodech před výběrem hotovosti z bankomatů.
V listopadu roku 2000 Home Credit uvedl na trh novinku - nákupní úvěrovou kartou YES. Bylo to v České republice poprvé, kdy společnost zabývající se splátkovým prodejem nabízela svým zákazníkům úvěrovou kartu, která měla všechny atributy mezinárodní platební karty. Netradiční formou co-brandované karty je ČP Úvěrová karta, která vznikla na jaře roku 2001. Home Credit jejím prostřednictvím dává výhodnou nabídku klientům partnerské společnosti. Partner, v tomto případě Česká pojišťovna, tak může svým klientům mimo své standardní služby nabídnout finanční služby i mimo oblast pojišťovnictví (jako je např. bezúročné období nebo přístup k hotovosti). Od října 2004 je vydávána stříbrná karta Home Credit a stříbrná ČP Úvěrová karta, které v novém designu nahrazují kartu YES a ČP Úvěrovou kartu YES.
Společnost Home Credit a.s. patří k lídrům českého trhu spotřebního financování, za rok 2005 profinancovala nákupy svých klientů v hodnotě 6,7 miliardy Kč. Celá skupina Home Credit působící v České republice, Slovenské republice a Ruské federaci a od prosince roku 2005 i v Kazachstánu profinancovala za celý rok 2005 nákupy v celkové hodnotě přesahující 49,4 miliardy Kč. Mezinárodní skupina Home Credit ve střední Evropě a Rusku za dobu svého působení na trhu od roku 1997 obsloužila více než 7,7 milionu klientů. Skupina Home Credit patří do mezinárodní finanční skupiny PPF.