Brno 20. dubna 2011 - Ačkoliv mistrovství světa v hokeji ještě nezačalo, Slováci už se na něj začali připravovat. Síť elektro obchodů Euronics zaznamenává v posledních dnech nárůst prodeje televizí, který se podle očekávání zvýší až na 15 % podle toho, jak se bude dařit slovenským hokejistům. Touha sledovat hokejové zápasy na novém kvalitním LCD nebo plazmovém televizoru je tak silná, že pro něj slovenští zákazníci přicházejí i bez hotovosti a vyřizují si na jeho pořízení úvěr bez navýšení od Home Creditu. Počet televizí pořízených na splátky vzrostl v dubnu 2011 meziročně zatím o 60 %. Lidé vyhledávají zejména přístroje s velkou úhlopříčkou, aby si hokejové přenosy mohli co nejlépe vychutnat a neunikl jim žádný gól.
Zápasy světového šampionátu v hokeji se na Slovensku naposledy odehrávaly v roce 1992. A protože zájem o vstupenky na utkání je nevídaný, většina Slováků bude mistrovství sledovat u televizní obrazovky. Týden před startem akce se zejména muži vydávají do obchodů, aby koupili novou televizi a šampionát tak mohli sledovat na kvalitním přístroji. „Pryč je čas, kdy měli doma všichni televizi s úhlopříčkou kolem 21 palců. Dnes prodáváme nejčastěji širokoúhlé modely s úhlopříčkou 42 palců,“ říká Miroslav Hrdina z Euronicsu. Dodává, že náročnější zákazníci pořizují LCD televizory, cenově dostupnější jsou pak plazmy.
Domácností bez televize už je dnes poskrovnu. Před hokejovým svátkem však zejména muži nenechávají nic náhodě a raději koupí do domácnosti další televizi, aby nepropásli žádný zápas. „Zákazníci se občas svěří, že se nákupem nové televize chtějí vyhnout případným hádkám, kdo bude co sledovat,“ doplňuje Hrdina. Někteří Slováci přidávají do nákupního košíku i DVD rekordér se zabudovaným pevným diskem, kam budou zápasy nahrávat, aby si sportovní okamžiky mohli pustit znovu.
Díky hokejovému šampionátu registruje slovenský Home Credit zvýšený zájem o nákup televizí na splátky. „Oproti loňskému březnu byl nárůst počtu prodaných televizí na úvěr vyšší o 34 %. V dubnu je to zatím 60 %, ale toto číslo bude ještě vyšší, protože měsíc ještě neskončil,“ hodnotí prodeje Miloš Drančák, ředitel obchodní sítě slovenského Home Creditu.
Na mistrovství se připravují i restaurace a bary. Řada Slováků totiž bude chtít sledovat hokejové boje s přáteli, a tak majitelé své podniky rychle vybavují televizory a větší prostory také projektory. Tyto přístroje se lépe prodávají i díky postupnému vypínání analogového vysílání v souvislosti s přechodem na vysílání digitální.
Poznámky pro editory:
Společnost Home Credit a.s., založená v roce 1997, je jedním z předních poskytovatelů spotřebitelského financování v České republice. Společnost nabízí širokou škálu úvěrových produktů: půjčky v místě prodeje, úvěry na automobily, hotovostní půjčky, kreditní a úvěrové karty. V roce 2010 společnost poskytla úvěry v celkové výši 8,4 miliardy Kč. Společnost Home Credit a.s. je členem skupiny Home Credit.
Další informace jsou k dispozici na www.homecredit.cz.
Skupina Home Credit („skupina“) je jedním z předních poskytovatelů spotřebitelského financování ve střední a východní Evropě a Asii. Ve vybraných zemích úspěšně nabízí a rozvíjí také služby retailového bankovnictví. Skupina zaměstnává 19 300 lidí a poskytla služby již 25,5 milionu klientů (údaj k 31. 12. 2010). Skupina působí v České republice (od roku 1997), Slovensku (od roku 1999), Ruská federaci (od roku 2002), v Bělorusku (od roku 2007), v Číně (od roku 2007) a ve Vietnamu (od roku 2009). Značka Home Credit je od roku 2005 navíc přítomna v Kazachstánu, kde holdingová společnost Home Credit B.V. drží minoritní podíl v AO Home Credit Bank. Skupina rovněž zkoumá příležitosti pro vstup na další rozvíjející se trhy na Blízkém východě a v jihovýchodní Asii.
Další informace jsou k dispozici na www.homecredit.net.
Skupinu Home Credit plně vlastní PPF Group N.V. („PPF“), která je jednou z největších investičních a finančních skupin ve střední a východní Evropě. PPF vlastní aktiva ve výši zhruba 12 miliard EUR (údaj k 30. 6. 2010), zahrnující různorodé aktivity od bankovnictví a pojišťovnictví přes nemovitosti, oblast energetiky a těžbu nerostů až po největší ruský obchodní řetězec se spotřební elektronikou. Působnost PPF sahá ze střední a východní Evropy přes Rusko až do Asie.
Další informace jsou k dispozici na www.ppf.cz.