542 100 100

Pracovní dny od 8 do 18 hod.

Číslo 840 155 155 nahrazujeme pevnou linkou. Můžete volat výhodněji, podle běžné sazby svého operátora.

727 618 618

Pracovní dny od 8 do 18 hod.

Chcete volat na mobilní číslo? Na této lince můžete využít své volné minuty.

Pokud neradi voláte, napište nám email!

10 pravidel jak bezpečně používat nejen Správce financí

S kreditkou už chodíme častěji do obchodu než k bankomatu

Brno 22. červen – Češi už si na platbu kreditní kartou zvykli. Hradí s ní v obchodech stále častěji i malé nákupy, a klesá tak i průměrná částka, kterou zaplatí. Z analýzy platebních zvyklostí držitelů kreditních karet Home Creditu vyplývá, že průměrná platba kreditkou klesla z 1123 v roce 2008 na loňských 936 korun. Přibývá i platebních terminálů - loni už jich fungovalo 74 tisíc.

Ještě před dvěma roky tvořily výběry z bankomatu skoro dvě třetiny veškerých transakcí. Teď se situace obrátila a poměr 60:40 hovoří ve prospěch plateb u obchodníků. „Lidé pochopili, že vybrat z bankomatu hotovost a zaplatit s ní v obchodě je nesmysl,“   říká Vít Růžička, ředitel karetního oddělení Home Creditu. V minulosti lidé používali karty na nákupy oblečení, elektroniky nebo rodinné nákupy potravin. „Nyní vytahují kartu, i když si jdou koupit svačinu. Je to pro ně pohodlné, nemusí hledat drobné nebo naopak řešit s prodavačem, že nemá zpět na velkou bankovku,“   doplňuje Růžička. Vedle platby za potraviny se platby kreditkou rozšířily i na čerpacích stanicích.

S tím, jak lidé platí kartami stále více, roste i počet platebních terminálů. Dnes se s nimi lidé setkají i v menších obchodech nebo u dopravních policistů. Loni v Česku fungovalo 74 tisíc platebních terminálů, v roce 2009 pouze 67 tisíc. [1] „Očekáváme, že počet terminálů u obchodníků i nadále poroste, a to i v souvislosti se zaváděním nových bezkontaktních technologií. Spolu s tím významně poroste i počet a objem karetních transakcí u internetových obchodníků,“   uvádí Pavel Javorský, obchodní ředitel MasterCard Europe pro Českou republiku. I díky rozšíření míst, kde karty akceptují, klesá částka, kterou klienti Home Creditu kartou zaplatí. V roce 2008 to bylo 1123 korun, v roce 2010 tato suma klesla o téměř dvě stě korun na 936 korun.

V roce 2008 vybrali klienti Home Creditu z bankomatu měsíčně průměrně 2,1krát, v roce 2010 už to bylo jen 1,8krát. A částka, kterou požadují, je také nižší – klesla o necelé tři stovky na 2 568 korun za měsíc. „Je to logické a přirozené – pokud lidé kartou platí, nepotřebují tolik hotovosti v peněžence, a proto ani tolik nevybírají. Zmenšuje se taky skupina lidí, kteří si jednou měsíčně došli k bankomatu, vybrali velkou částku, a tu pak měli doma pod polštářem,“   uvádí Růžička.

I přesto se mezi držiteli kreditních karet Home Credit najdou rekordmani. Například muž středních let ze Šumperska v loňském roce použil kreditní kartu k platbám za více než milion sto tisíc korun. Žena z Ostravy zaplatila nejvyšší částku naráz, a to 130 tisíc.

Jak s kreditní kartou zacházejí klienti Home Creditu

 

Aktivita/rok

  2008  

 2009  

 2010  

Platí nákup v obchodech

36 %

58 %

62 %

Vybírají z bankomatu

64 %

42 %

38 %

Průměrně kartou zaplatí

1123 Kč

981 Kč

936 Kč

  Průměrně vybere z bankomatu  

2833 Kč

2617 Kč

2568 Kč

Měsíčně kartou zaplatí

3,3x

4x

3,8x

Měsíčně vybere z bankomatu

2,1x

2,1x

1,8x

 

Poznámky pro editory:

Společnost Home Credit a.s., založená v roce 1997, je jedním z předních poskytovatelů spotřebitelského financování v České republice. Společnost nabízí širokou škálu úvěrových produktů: půjčky v místě prodeje, úvěry na automobily, hotovostní půjčky, kreditní a úvěrové karty. V roce 2010 společnost poskytla úvěry v celkové výši 8,4 miliardy Kč. Společnost Home Credit a.s. je členem skupiny Home Credit (www.homecredit.net).

Další informace jsou k dispozici na www.homecredit.cz.

Skupinu Home Credit plně vlastní PPF Group N.V. („PPF“), která je jednou z největších investičních a finančních skupin ve střední a východní Evropě. PPF vlastní aktiva ve výši zhruba 12 miliard EUR (údaj k 30. 6. 2010), zahrnující různorodé aktivity od bankovnictví a pojišťovnictví přes nemovitosti, oblast energetiky a těžbu nerostů až po největší ruský obchodní řetězec se spotřební elektronikou. Působnost PPF sahá ze střední a východní Evropy přes Rusko až do Asie.

Další informace jsou k dispozici na www.ppf.eu.

Přihlášení k odběru nových tiskových zpráv

Ochrana osobních údajů