Společnost Home Credit Finance a.s. financovala ve druhém čtvrtletí roku 2003 nákupy svých klientů ve výši 1,35 miliard korun. Ve srovnání se stejným obdobím loňského roku to znamená nárůst objemu obchodu o více jak 70 %.
Na rekordním nárůstu obchodu se nejvíce podílelo čerpání prostřednictvím nákupní úvěrové karty YES. O atraktivnosti této karty pro klienty svědčí i počet nově aktivovaných úvěrových karet YES v období duben až červen, který se oproti stejnému období loňskému roku více jak zdvojnásobil. Aktuální počet aktivních karet je téměř 280 000 a jen v letošním roce jich bylo vydáno 55 000. Karty jsou využívány jak pro nákupy v obchodech tak i pro výběr z bankomatů. Zejména druhá alternativa je klienty velmi žádaná. Postupně začínají klienti kartu YES využívat k výběru na svých dovolených v zahraničí a to jak k nákupům tak i k výběrům zahraniční měny.
Hlavní příčiny úspěchu vysvětlil generální ředitel Home Credit Finance a.s., Ing. Pavel Plachký: „Tohoto významného objemu poskytnuté jistiny i počtu smluv Home Credit dosáhl otevřením nových distribučních kanálů a cíleným marketingem zaměřeným na stávající klientské portfolio." Mezi nové distribuční kanály patří i Česká pošta, na jejíchž přepážkách lze získat hotovostní půjčku od společnosti Home Credit. „Červen 2003 se stal vůbec nejúspěšnějším měsícem v celé historii Home Credit z hlediska objemu poskytnuté jistiny,“ dodal Pavel Plachký.
V červnu se, vedle tradičního sortimentu elektroniky a nábytku, zvýšil zájem zejména o zahradní techniku, sportovní vybavení a financování dovolených.
Meziroční nárůst v objemu obchodu i v počtu uzavřených smluv zaznamenala i dceřiná společnost Home Credit Slovakia, a.s. působící na Slovensku. Jejích služeb využilo již přes 300 tisíc klientů a uzavřela více jak 500 tisíc smluv. Home Credit & Finance Bank, poskytující spotřebitelské úvěry v Ruské federaci, prošla od počátku roku velmi dynamickým rozvojem. Objem poskytnutých úvěrů se v tomto období dokonce zněkolikanásobil a stále roste i počet uzavíraných smluv. V současné době nabízí Home Credit své služby v 7 městech Ruské federace, kterým dominuje Moskva a Moskevská oblast.
Vzhledem k tomu, že hlavní sezónou nákupů na splátky je tradičně předvánoční období, lze při zachování současného trendu očekávat významný nárůst objemu obchodu i v tomto období. Lidé si zvykají žít na dluh, protože přišli na to, že tradiční spoření se jim v dnešní době nevyplácí a při nákupu na splátky mohou využít mnoha výhodných akčních nabídek.
Společnost Home Credit Finance a.s. je součástí silné skupiny České pojišťovny a je jedna z vedoucích společností splátkového prodeje v České republice.
V Praze dne 6. 8. 2003