Nárůst úvěrů poskytnutých kartou YES o 45 %

Přidáno

05.13.2004

Vzestupný trend zaznamenává, podle našeho očekávání, zejména čerpání úvěru prostřednictvím nákupní úvěrové karty YES,“ říká Ing. Pavel Plachký, generální ředitel Home Credit Finance a. s. „Přesto nás příjemně překvapil zájem našich klientů, který trvá již od prvních měsíců letošního roku. Češi se naučili průběžně využívat výhod, které jim tento moderní úvěrový nástroj přináší. To dokládá nejenom 280 000 aktivně využívaných karet YES, ale i celková poskytnutá jistina ve výši 678 miliónů a 320 tisíc transakcí uskutečněných právě s touto nákupní úvěrovou kartou,“ vysvětluje dále Pavel Plachký.

U revolvingového typu úvěru se průměrná částka jednoho čerpání pohybuje okolo 2 000 Kč. Kartu YES její držitelé využívají k opakovanému nákupu na splátky nebo k výběru hotovosti v bankomatech, a to doma i na cestách do zahraničí, protože je na českém trhu ojedinělá svou mezinárodní platností.

Home Credit Finance a. s. zaznamenal nárůst ve výši poskytnuté jistiny i nově uzavřených smluv již v prvním čtvrtletí roku 2004, což je změna oproti předchozím letům, kdy byl významný nárůst objemu obchodu spojován především s předvánočním obdobím. Mezi prvním čtvrtletím roku 2002 a 2003 byl nárůst jen o 8 %. Celková poskytnutá jistina za rok 2003 dosáhla výše 5,2 miliardy korun, významný podíl na této částce však nesly poslední měsíce roku. Nákupy na splátky se tedy v českých domácnostech zabydlely, Češi stále častěji využívají výhodných akčních nabídek a možností, které přinášejí drobné spotřebitelské úvěry. Přitom například u akčních produktů získává klient zboží již s 0 % RPSN.

Výhody nákupu na splátky využívají obyvatelé všech regionů České republiky. Nejvyšší objem poskytnuté jistiny se v prvním čtvrtletí vázal ke Středočeskému kraji, kde bylo prostřednictvím Home Credit profinancováno 188 milionů korun. Nákupy na splátky jsou však oblíbené také v Moravskoslezském kraji, kde lidé nakupovali na úvěr za 142 milióny korun. Pomyslnou třetí příčku obsadil kraj Jihomoravský, kde byly profinacovány novoroční a jarní nákupy klientů Home Credit ve výši přes 115 miliónů korun.