Brno 3. července 2007 – Nabídku úvěrových produktů společnosti Home Credit využilo už milion a půl klientů. Půl milionu z nich se přitom na Home Credit obrátilo opakovaně. V uplynulých pěti letech se celkový počet klientů společnosti zvyšoval v průměru o 30 % ročně. O něco více klientů má Home Credit mezi muži, nejpočetnější věkovou skupinou jsou lidé od 30 do 50 let.
Během desetileté existence společnosti Home Credit v České republice využilo některý z jejích úvěrových produktů už milion a půl klientů. Jen během šesti měsíců letošního roku Home Creditu přibylo téměř 80 tisíc nových zákazníků, kteří si jeho služby vybrali úplně poprvé. Většina z nich si pořídila zboží na splátky. „Noví klienti si vedle tradiční elektroniky nebo domácích spotřebičů stále častěji pořizují na splátky i méně obvyklé zboží, například dovolenou nebo nadstandardní zdravotní péči,“ uvádí Erich Čomor, předseda představenstva a generální ředitel Home Credit a. s., a dodává: „Velmi nás těší, že třetina všech klientů se na Home Credit obrací opakovaně, i proto je celkový počet uzavřených smluv výrazně vyšší než počet zákazníků. Služby stávajícím klientům chceme nadále rozšiřovat, například formou co-brandových kreditních karet, které by propojily výhody nákupu na úvěr s výhodami, jež nabízejí jednotliví obchodníci svým pravidelným zákazníkům.“
K nejloajálnějším klientům Home Creditu patří čtyřiašedesátiletý muž z Havířova, který s ním uzavřel už 20 úvěrových smluv a všechny své úvěry řádně splatil nebo splácí. Na spotřebitelský úvěr si vybavil celou domácnost – pětkrát si koupil černou techniku, dvakrát bílé zboží, devětkrát nábytek, dále kuchyňskou linku a počítač. Využil také hotovostní úvěr a revolvingovou úvěrovou kartu.
Mezi klienty Home Creditu jsou zastoupeni lidé všech věkových skupin – pod 20 i nad 80 let. Téměř polovina z nich spadá do věkové skupiny 30 až 50 let, Home Credit však obsloužil i 72 000 klientů nad 70 let. 54 % všech dosavadních klientů tvoří muži, žen bylo o zhruba 100 tisíc méně. Navzdory tomu se stala milionapůltým klientem Home Creditu žena, která si v severních Čechách pořídila na splátky mobilní telefon.
Za svou desetiletou existenci se společnost Home Credit zařadila mezi přední nebankovní finanční společnosti na českém trhu. Podle výzkumu společnosti TNS AISA z podzimu 2006 zná značku Home Credit 93 % české populace.
Poznámka pro editory:
Společnost Home Credit a. s. patří k lídrům trhu spotřebitelského financování v České republice. Poskytuje účelové a bezúčelové financování prostřednictvím spotřebitelských a revolvingových úvěrů, produktové portfolio doplňují hotovostní půjčky. Za rok 2006 profinancovala nákupy svých klientů v hodnotě 7,1 miliardy Kč.
Společnosti skupiny Home Credit, působící na trzích střední a východní Evropy a Střední Asie, poskytly v roce 2006 úvěry v celkovém objemu 2,7 miliardy USD. Skupina Home Credit je součástí mezinárodní finanční skupiny PPF.