542 100 100

Pracovní dny od 8 do 18 hod.

Číslo 840 155 155 nahrazujeme pevnou linkou. Můžete volat výhodněji, podle běžné sazby svého operátora.

727 618 618

Pracovní dny od 8 do 18 hod.

Chcete volat na mobilní číslo? Na této lince můžete využít své volné minuty.

Pokud neradi voláte, napište nám email!

10 pravidel jak bezpečně používat nejen Správce financí

Muži si za volantem užívají, ženy chtějí praktického pomocníka

Brno 31. říjen 2011 – Muži si své auto užívají, ženy ho používají. To je základní rozdíl v tom, jak obě pohlaví osobní auto využívají. Muži chtějí sednout za volant, užívat si zvuk motoru a být pány silnic, naopak ženy dávají přednost slabšímu spolehlivému vozu s jednoduchou obsluhou, kam se vejde nákup a děti. Vyplývá to z profilu klientů společnosti Home Credit, kteří si u ní pořídili auto na splátky.

Věk typického klienta autobazaru je téměř 38 roků, třicátníků je bezmála třetina. A zatímco věk zákazníků se zvýšil, stáří auta se naopak snižuje. Před dvěma lety lidé kupovali na úvěr průměrně 7,5 roku staré auto, v první polovině letošního roku byla auta v průměru o rok mladší. Obě pohlaví v bazarech nejčastěji volí česká auta, každé třetí auto na splátky od Home Creditu je Škodovka. Oblíbené jsou i Fordy a koncernové Volkswageny.

Auto z bazaru pořizované na splátky stojí muže průměrně 166 tisíc korun, ženu o 16 tisíc méně. Výběr typu a jeho cena závisí hlavně na tom, k čemu bude sloužit. Auto si buď kupují muži pro sebe – v takovém případě si plní sny – nebo pořizují prostorný rodinný vůz s bohatší výbavou. Ženy většinou požadují druhé auto do rodiny, které jim zajistí rychlý a bezpečný přesun na nákupy nebo pro děti do školy,“   upřesňuje Michal Kozub, analytik Home Creditu.

Ženy přemýšlejí ekonomičtěji, a proto volí malá dieselová auta s nižší spotřebou. Muž se potřebuje svým autem nejen přesunovat z místa na místo, ale také pochlubit kamarádům a jízdu si vychutnat. „Málokterá žena si v autě odpočine. Pro muže je řízení koníček, u kterého si například po práci vyčistí hlavu a po náročném dni odpočine,“   uvádí Karolína Topolová, viceprezidentka AAA AUTO.

Z bazarů si lidé už několik let odvážejí hlavně neutrální šedé nebo stříbrné auto. Za první pololetí 2011 bylo 38 % vozů financovaných Home Creditem právě v těchto barvách. Zákazníci se také přestali obávat černé: její podíl se zvýšil z 9 % v roce 2009 na letošních 15 %. „Dřív se zákazníci černé vyhýbali, protože dokáže v létě auto neuvěřitelně rozpálit. S tím, jak se klimatizace stává naprostou samozřejmostí, tento problém odpadá,“   komentuje posun Luboš Ondrůj, šéf sekce Auto společnosti Home Credit.

Volba černé barvy padla i u nejdražšího auta, na které poskytl Home Credit úvěr v prvním pololetí tohoto roku. Bylo to velké Audi Q7 s naftovým třílitrovým motorem a automatickou převodovkou. Auto bylo vyrobeno v roce 2007 a koupil si ho 33letý muž za 874 tisíc korun.


Poznámky pro editory:

Společnost Home Credit a.s., založená v roce 1997, je jedním z předních poskytovatelů spotřebitelského financování v České republice. Společnost nabízí širokou škálu úvěrových produktů: půjčky v místě prodeje, úvěry na automobily, hotovostní půjčky, kreditní a úvěrové karty. V první polovině roku 2011 společnost poskytla úvěry v celkové výši 4,2 miliardy Kč. Společnost Home Credit a.s. je členem skupiny Home Credit.

Další informace jsou k dispozici na www.homecredit.cz.

Skupina Home Credit (Home Credit B.V. a její dceřiné společnosti) je jedním z předních poskytovatelů spotřebitelského financování v Evropě a své služby nabízí 4,5 milionu aktivních klientů (k 30. 6. 2011 včetně Kazachstánu). Ve vybraných zemích úspěšně nabízí a rozvíjí také služby retailového bankovnictví. Skupina působí v České republice (od roku 1997), na Slovensku (od roku 1999), Ruské federaci (od roku 2002) a v Bělorusku (od roku 2007). Značka Home Credit je od roku 2005 navíc přítomna v Kazachstánu, kde společnost Home Credit B. V. drží minoritní podíl v AO Home Credit Bank.

Další informace jsou k dispozici na www.homecredit.net.

Skupinu Home Credit plně vlastní PPF Group N. V. („PPF“), která je jednou z největších investičních a finančních skupin ve střední a východní Evropě. Aktuálně vlastní aktiva ve výši zhruba 12,4 miliard EUR (k 31. 12. 2010), zahrnující různorodé aktivity od bankovnictví a pojišťovnictví přes nemovitosti, oblast energetiky a těžbu nerostů či zemědělství až po největší ruský obchodní řetězec se spotřební elektronikou. Působnost PPF sahá ze střední a východní Evropy přes Rusko až do Asie.
Na základě úspěchu Home Creditu v Evropě PPF rozvíjí spotřebitelské financování pod značkou Home Credit také v Asii, konkrétně v Číně (od roku 2007) a ve Vietnamu (od roku 2009), a zkoumá příležitosti pro vstup na další rozvíjející se trhy v tomto regionu.

Další informace jsou k dispozici na www.ppf.eu.

Přihlášení k odběru nových tiskových zpráv

Ochrana osobních údajů