Muži si za volantem užívají, ženy chtějí praktického pomocníka • Home…

Muži si za volantem užívají, ženy chtějí praktického pomocníka

31. 10. 2011

Brno 31. říjen 2011 – Muži si své auto užívají, ženy ho používají. To je základní rozdíl v tom, jak obě pohlaví osobní auto využívají. Muži chtějí sednout za volant, užívat si zvuk motoru a být pány silnic, naopak ženy dávají přednost slabšímu spolehlivému vozu s jednoduchou obsluhou, kam se vejde nákup a děti. Vyplývá to z profilu klientů společnosti Home Credit, kteří si u ní pořídili auto na splátky.

Věk typického klienta autobazaru je téměř 38 roků, třicátníků je bezmála třetina. A zatímco věk zákazníků se zvýšil, stáří auta se naopak snižuje. Před dvěma lety lidé kupovali na úvěr průměrně 7,5 roku staré auto, v první polovině letošního roku byla auta v průměru o rok mladší. Obě pohlaví v bazarech nejčastěji volí česká auta, každé třetí auto na splátky od Home Creditu je Škodovka. Oblíbené jsou i Fordy a koncernové Volkswageny.

Auto z bazaru pořizované na splátky stojí muže průměrně 166 tisíc korun, ženu o 16 tisíc méně. Výběr typu a jeho cena závisí hlavně na tom, k čemu bude sloužit. Auto si buď kupují muži pro sebe – v takovém případě si plní sny – nebo pořizují prostorný rodinný vůz s bohatší výbavou. Ženy většinou požadují druhé auto do rodiny, které jim zajistí rychlý a bezpečný přesun na nákupy nebo pro děti do školy,“   upřesňuje Michal Kozub, analytik Home Creditu.

Ženy přemýšlejí ekonomičtěji, a proto volí malá dieselová auta s nižší spotřebou. Muž se potřebuje svým autem nejen přesunovat z místa na místo, ale také pochlubit kamarádům a jízdu si vychutnat. „Málokterá žena si v autě odpočine. Pro muže je řízení koníček, u kterého si například po práci vyčistí hlavu a po náročném dni odpočine,“   uvádí Karolína Topolová, viceprezidentka AAA AUTO.

Z bazarů si lidé už několik let odvážejí hlavně neutrální šedé nebo stříbrné auto. Za první pololetí 2011 bylo 38 % vozů financovaných Home Creditem právě v těchto barvách. Zákazníci se také přestali obávat černé: její podíl se zvýšil z 9 % v roce 2009 na letošních 15 %. „Dřív se zákazníci černé vyhýbali, protože dokáže v létě auto neuvěřitelně rozpálit. S tím, jak se klimatizace stává naprostou samozřejmostí, tento problém odpadá,“   komentuje posun Luboš Ondrůj, šéf sekce Auto společnosti Home Credit.

Volba černé barvy padla i u nejdražšího auta, na které poskytl Home Credit úvěr v prvním pololetí tohoto roku. Bylo to velké Audi Q7 s naftovým třílitrovým motorem a automatickou převodovkou. Auto bylo vyrobeno v roce 2007 a koupil si ho 33letý muž za 874 tisíc korun.


Poznámky pro editory:

Společnost Home Credit a.s., založená v roce 1997, je jedním z předních poskytovatelů spotřebitelského financování v České republice. Společnost nabízí širokou škálu úvěrových produktů: půjčky v místě prodeje, úvěry na automobily, hotovostní půjčky, kreditní a úvěrové karty. V první polovině roku 2011 společnost poskytla úvěry v celkové výši 4,2 miliardy Kč. Společnost Home Credit a.s. je členem skupiny Home Credit.

Další informace jsou k dispozici na www.homecredit.cz.

Skupina Home Credit (Home Credit B.V. a její dceřiné společnosti) je jedním z předních poskytovatelů spotřebitelského financování v Evropě a své služby nabízí 4,5 milionu aktivních klientů (k 30. 6. 2011 včetně Kazachstánu). Ve vybraných zemích úspěšně nabízí a rozvíjí také služby retailového bankovnictví. Skupina působí v České republice (od roku 1997), na Slovensku (od roku 1999), Ruské federaci (od roku 2002) a v Bělorusku (od roku 2007). Značka Home Credit je od roku 2005 navíc přítomna v Kazachstánu, kde společnost Home Credit B. V. drží minoritní podíl v AO Home Credit Bank.

Další informace jsou k dispozici na www.homecredit.net.

Skupinu Home Credit plně vlastní PPF Group N. V. („PPF“), která je jednou z největších investičních a finančních skupin ve střední a východní Evropě. Aktuálně vlastní aktiva ve výši zhruba 12,4 miliard EUR (k 31. 12. 2010), zahrnující různorodé aktivity od bankovnictví a pojišťovnictví přes nemovitosti, oblast energetiky a těžbu nerostů či zemědělství až po největší ruský obchodní řetězec se spotřební elektronikou. Působnost PPF sahá ze střední a východní Evropy přes Rusko až do Asie.
Na základě úspěchu Home Creditu v Evropě PPF rozvíjí spotřebitelské financování pod značkou Home Credit také v Asii, konkrétně v Číně (od roku 2007) a ve Vietnamu (od roku 2009), a zkoumá příležitosti pro vstup na další rozvíjející se trhy v tomto regionu.

Další informace jsou k dispozici na www.ppf.eu.