Brno 13. 5. 2008 – Obyvatelům Jihomoravského kraje poskytl Home Credit v prvním čtvrtletí roku 2008 úvěry v celkovém objemu 240 milionů korun. Je to o 30 % více než ve stejném období loňského roku. Největší růst poptávky zaznamenaly hotovostní úvěry, jejichž objem se meziročně více než zdvojnásobil. Přesto jsou Jihomoravané k úvěrům spíše opatrní.
V prvních třech měsících roku dosáhl celkový objem poskytnutých úvěrů v Jihomoravském kraji částky 240 milionů korun, což představuje 30% meziroční nárůst. Enormní zájem měli lidé z jižní Moravy o hotovostní úvěry bez účelu použití. Tímto způsobem si půjčili o 110 % více peněz než vloni a hotovostní půjčky tak poprvé na jižní Moravě co do objemu překonaly tradičnější nákup na splátky. Průměrný hotovostní úvěr dosáhl 41 000 Kč, což je o 500 korun více než celorepublikový průměr.
Přesto jsou Jihomoravané ve srovnání s obyvateli ostatních regionů České republiky k úvěrům spíše opatrní – v poměru k počtu obyvatel stojí až na 10. místě žebříčku krajů. „Lidé na jižní Moravě přistupují k úvěrům s větším uvážením. Na druhou stranu i zde se velmi rychle prosazují moderní úvěrové nástroje, jako jsou například kreditní karty. Objem peněz, které Jihomoravané v prvním čtvrtletí utratili prostřednictvím úvěrových a kreditních karet, meziročně stoupl o 26 %,“ uvádí Erich Čomor, generální ředitel společnosti Home Credit, a. s.
Podle statistik Home Creditu projevili v prvních měsících roku nejvyšší chuť k úvěrům obyvatelé Karlovarského, Ústeckého a Moravskoslezského kraje. Na opačném konci žebříčku s nejmenším objemem úvěrů na obyvatele stojí Pražané, lidé z Vysočiny a Zlínského kraje.
Home Credit, významný zaměstnavatel v Brně
Značka Home Credit i stejnojmenná společnost vznikla v Brně v roce 1997 a v metropoli jižní Moravy také od počátku sídlí. Dnes patří k lídrům trhu spotřebitelského financování v České republice a je jedničkou na českém trhu splátkového prodeje. Obchodní model Home Credit byl úspěšně přenesen i do dalších zemí střední a východní Evropy, střední Asie a Dálného východu.
Home Credit a. s. (tj. společnost pracující na českém trhu) v Brně zaměstnává více než čtyři stovky lidí. Další desítky vysoce kvalifikovaných odborníků pracují pro ústředí mezinárodní Skupiny Home Credit („Home Credit International, a.s.“) v brněnském vývojovém a provozním středisku informačních a komunikačních technologií. IT Centrum mj. vyvíjí a aktualizuje vlastní software HomeR „na míru“ firmám Skupiny Home Credit v jednotlivých zemích a zpracovává úvěrové žádosti přicházející od tamějších klientů.
Poznámka pro editory:
Společnost Home Credit a. s. patří k lídrům trhu spotřebitelského financování v České republice. Poskytuje účelové a bezúčelové financování prostřednictvím spotřebitelských a revolvingových úvěrů, produktové portfolio doplňují hotovostní půjčky. Za rok 2007 profinancovala nákupy svých klientů v hodnotě 8,3 miliardy Kč.
Společnosti skupiny Home Credit působí na trzích spotřebitelského financování ve střední a východní Evropě, ve střední Asii a na Dálném východě. V roce 2006 společně poskytly úvěry v celkovém objemu 3,3 miliardy eur. Skupina Home Credit zastává přední pozice na trzích v České republice (Home Credit, od roku 1997), na Slovensku (Home Credit Slovakia, od roku 1999), v Ruské federaci (Home Credit & Finance Bank, od roku 2002) a v Kazachstánu (Home Credit Kazachstán, od prosince 2005). V roce 2006 vstoupila na trhy v Bělorusku (OAO Home Credit Bank) a na Ukrajině (CJSC Home Credit Bank, Home Credit Finance), od prosince 2007 působí také v Číně (Home Credit Asia).
Skupina Home Credit Group je součástí mezinárodní finanční skupiny PPF, která se zabývá pojišťovnictvím, spotřebitelským financováním a poskytuje komplexní služby v oblasti správy majetku. Za 17 let své existence se skupina PPF stala jedním z předních mezinárodních finančních investorů a ke konci roku 2007 spravovala aktiva v hodnotě přesahující 10,1 miliardy eur.