542 100 100

Pracovní dny od 8 do 18 hod.

Číslo 840 155 155 nahrazujeme pevnou linkou. Můžete volat výhodněji, podle běžné sazby svého operátora.

727 618 618

Pracovní dny od 8 do 18 hod.

Chcete volat na mobilní číslo? Na této lince můžete využít své volné minuty.

Pokud neradi voláte, napište nám email!

10 pravidel jak bezpečně používat nejen Správce financí

Lidé by rádi šetřili, ale kvůli vysokým výdajům nemohou

Brno 5. duben 2011 – Polovina domácností bedlivě sleduje, za co utrácí a snaží se šetřit. 38 % ale přiznává, že neušetří ani korunu, dalších 16 % nemá o svém hospodaření s penězi přehled. Vyplývá to z telefonického průzkumu, který mezi svými klienty provedla úvěrová společnost Home Credit.

Průzkum společnosti Home Credit zjišťoval, jak české domácnosti hospodaří s penězi. Výsledky ukázaly na dvě protichůdné tendence: Víc než polovina lidí obrací v ruce každou korunu, snaží se uskromnit a neutrácet za zbytečnosti, téměř dvěma pětinám se ani přesto nedaří nic naspořit. „Lidé nejčastěji uvádějí, že musí své peníze hlídat a dávat si pozor, za co utrácejí. Jsou připraveni šetřit, ale kvůli vysokým cenám, bydlení, energií, potravin a oblečení i přesto vydají veškeré své příjmy,“  komentuje výsledky analytik Home Creditu Michal Kozub.

Šestina oslovených lidí svoje výdaje nesleduje a utrácí bez rozmyslu. „Přitom právě uvážlivý přístup k penězům a jasný přehled o tom, kolik má člověk měsíčně k dispozici, je předpokladem zdárného hospodaření s rodinným rozpočtem,“  doplňuje Kozub s tím, že na Slovensku je tento podíl ještě o pět procent vyšší.

V případě že české domácnosti ušetří, nebývá to žádná závratná suma. Téměř 14 % zvládne dát na stranu měsíčně do 2 500 Kč. Naopak nad 7 500 korun uspoří pouze něco málo přes 7 % lidí. V průměru odloží česká domácnost 2600 korun měsíčně, což je přibližně stejná částka jako na Slovensku, kde uspoří zhruba 100 eur.

Osm procent respondentů prohlašuje, že své výdaje hlídat nemusí, protože nepřesahují výšku příjmu. U našich východních sousedů je podíl „finančně bezstarostných“ o něco nižší – pět procent.

Kolik peněz ušetří české domácnosti?

Měsíční úspora Podíl
Nic 38 %
Nevím 16 %
do 2 500 Kč 14 %
2 500 – 5 000 Kč 9 %
5 000 – 7 500 Kč 12 %
7 500 Kč a víc 7 %
Odmítlo odpovědět 4 %


Telefonický průzkum realizovaný v únoru 2011 na vzorku 304 klientů Home Credit a.s. 316 klientů Home Credit Slovakia a.s.

Poznámky pro editory:

 Společnost Home Credit a.s., založená v roce 1997, je jedním z předních poskytovatelů spotřebitelského financování v České republice. Společnost nabízí širokou škálu úvěrových produktů: půjčky v místě prodeje, úvěry na automobily, hotovostní půjčky, kreditní a úvěrové karty. V roce 2010 společnost poskytla úvěry v celkové výši 8,4 miliardy Kč. Společnost Home Credit a.s. je členem skupiny Home Credit.

Další informace jsou k dispozici na www.homecredit.cz.

Skupina Home Credit („skupina“) je jedním z předních poskytovatelů spotřebitelského financování ve střední a východní Evropě a Asii. Ve vybraných zemích úspěšně nabízí a rozvíjí také služby retailového bankovnictví. Skupina zaměstnává 19 300 lidí a poskytla služby již 25,5 milionu klientů (údaj k 31. 12. 2010). Skupina působí v České republice (od roku 1997), Slovensku (od roku 1999), Ruská federaci (od roku 2002), v Bělorusku (od roku 2007), v Číně (od roku 2007) a ve Vietnamu (od roku 2009). Značka Home Credit je od roku 2005 navíc přítomna v Kazachstánu, kde holdingová společnost Home Credit B.V. drží minoritní podíl v AO Home Credit Bank. Skupina rovněž zkoumá příležitosti pro vstup na další rozvíjející se trhy na Blízkém východě a v jihovýchodní Asii.

Další informace jsou k dispozici na www.homecredit.net.

Skupinu Home Credit plně vlastní PPF Group N.V. („PPF“), která je jednou z největších investičních a finančních skupin ve střední a východní Evropě. PPF vlastní aktiva ve výši zhruba 12 miliard EUR (údaj k 30. 6. 2010), zahrnující různorodé aktivity od bankovnictví a pojišťovnictví přes nemovitosti, oblast energetiky a těžbu nerostů až po největší ruský obchodní řetězec se spotřební elektronikou. Působnost PPF sahá ze střední a východní Evropy přes Rusko až do Asie.

Další informace jsou k dispozici na www.ppf.cz.

Přihlášení k odběru nových tiskových zpráv

Ochrana osobních údajů