Dvouciferný nárůst poptávky po ojetých automobilech potvrzuje společnost Home Credit, která se zabývá poskytováním úvěrů na financování ojetých vozů. Ve třetím čtvrtletí letošního roku vzrostl jak objem celkového financování, tak průměrná cena vozu financovaného úvěrem.
„Ve třetím čtvrtletí letošního roku jsme půjčili na nákup ojetých automobilů o 12 % více než ve stejném období loňského roku. Zaznamenali jsme také nárůst průměrné nákupní ceny financované úvěrem, meziročně o 18 %,“ uvádí ředitel divize Auto business společnosti Home Credit, Luboš Ondrůj.
Výrazný zájem o ojetá vozidla potvrzuje i jeden z partnerů společnosti Home Credit, Auto Esa. „Ve třetím čtvrtletí jsme meziročně zaznamenali 40% nárůst poptávky, a to napříč všemi kategoriemi. Největší zájem je o SUV vozidla v cenové relaci nad 600 000 Kč. Zajímavostí určitě je výrazný přesun nákupů ojetých aut do online prostředí. Přes webové stránky letos vybíralo vozy o 55 % zákazníků více než v roce 2020, což se promítlo do celkového nárůstu webových poptávek o 33 %,“ uvádí Filip Kučera z Auto Esa.
Luboš Ondrůj potvrzuje trend, že lidé berou autobazary útokem a dodává: „Vzhledem k tomu, že nejsou nová auta, přirozeně se tak přibrzdil přesun vozů do autobazarů. Důvodů je hned několik, firmy jednak neuvolňují své flotily pro bazary, lidé ale také nepostupují bazarům své starší vozy, protože je nenahrazují novými a zbrzdil se rovněž přísun aut z operativních leasingů. Nejvíce jdou na odbyt zánovní vozy, to znamená stáří automobilu je do dvou let a pohybují se ve vyšší cenové relaci.“
Nastupující zájem o elektromobilitu se v bazarech zatím významně neprojevuje. „V bazarech je nabídka elektromobilů sice vyšší než dřív, ale poptávka tomu neodpovídá. Tyto vozy jsou příliš drahé a zákazníci vnímají nevýhodu v podobě nedostatku dobíjecích stanic na trhu, lidé tedy preferují při nákupu ojetin benzínové a naftové vozy,“ uzavírá Ondrůj.