Krize nutí Čechy šetřit: více kutí a sami opravují byt nebo dům •…

Krize nutí Čechy šetřit: více kutí a sami opravují byt nebo dům

19. 05. 2009

Brno 19. 5. 2009 – Češi si v době krize umějí pomoci a přizpůsobit se situaci – nákup nových věcí odkládají na lepší časy a raději opravují ty starší, které ještě mohou dobře sloužit. Ukazují to statistiky úvěrové společnosti Home Credit za první tři měsíce letošního roku. Na splátky si lidé mnohem více začali pořizovat nářadí pro kutily, zahradnické nástroje a stavebniny. Celkový objem peněz, které společnost od ledna do března českým spotřebitelům v tomto segmentu poskytla, se ve srovnání se stejným obdobím roku 2008 zvýšil o 272 %.

„Znovu začíná platit: Co Čech, to kutil; lidé vědí, kde se dá ušetřit. Ve větší míře teď začali sami opravovat své byty a domy, zvelebují zahradu. Prodej domácího a zahradnického nářadí, zahradnických nástrojů a zboží pro drobné stavební práce v interiérech, které poskytujeme českým spotřebitelům na splátky, překonal naše očekávání.“ uvádí Vojtěch Ščevík, obchodní ředitel společnosti Home Credit a.s.

Kvůli krizi se teď lidé mnohem častěji spoléhají při drobných opravách domu či bytu pouze na sebe, k čemuž potřebují náležité vybavení a příslušenství. Vrtačky, svářečky, obklady, šroubováky, stavebniny, pily – tyto výrobky teď nejčastěji zákazníci vyhledávají v regálech obchodů pro kutily a řemeslníky. Průměrná výše jednoho nákupu na splátky zůstala ve srovnání s prvním čtvrtletím loňského roku na úrovni 13 tisíc korun.

V případě, že se Češi rozhodnou investovat do zvelebování bydlení více peněz, pořizují si častěji než jindy krbová kamna a pece. K nim nakupují štípače dřeva, což svědčí o snaze ušetřit peníze na energiích za topení. Hitem letošního jara na českých zahradách jsou turbo grily a křovinovače. Důležitá je pro české spotřebitele i ochrana majetku – prodej zabezpečovacích zařízení, bezpečnostních zámků a alarmů vzrostl oproti prvnímu čtvrtletí roku 2008 o více než 15 %.

Kutilové se probudili i na Slovensku, kde je situace obdobná. Prodej na splátky s Home Creditem se tam rovněž nejvíce zvýšil v segmentu nářadí a stavebnictví. Oproti Čechům ale naši východní sousedi mnohem více investují do úspory topení nákupem plynových kotlů, nahrazují staré podlahy novými laminátovými a obkládají koupelny. 

 

Poznámka pro editory

Společnost Home Credit, a. s., patří k lídrům trhu spotřebitelského financování v České republice. Poskytuje účelové a bezúčelové financování prostřednictvím spotřebitelských a revolvingových úvěrů, produktové portfolio doplňují hotovostní půjčky. Za rok 2008 profinancovala nákupy svých klientů v hodnotě 9,6 miliardy Kč.

Společnosti skupiny Home Credit působí na trzích spotřebitelského financování ve střední a východní Evropě, ve střední Asii a na Dálném východě. V roce 2007 společně poskytly úvěry v celkovém objemu 3,3 miliardy eur. Skupina Home Credit zastává přední pozice na trzích v České republice (Home Credit, od roku 1997), na Slovensku (Home Credit Slovakia, od roku 1999), v Ruské federaci (Home Credit & Finance Bank, od roku 2002) a v Kazachstánu (od prosince 2005). V roce 2006 vstoupila na trhy v Bělorusku (Home Credit Bank) a na Ukrajině (Home Credit Bank, Home Credit Finance), od prosince 2007 působí také v Číně a od dubna 2009 ve Vietnamu.

Skupina Home Credit Group je součástí mezinárodní finanční skupiny PPF, která se zaměřuje především na spotřebitelské financování a retailové bankovnictví. Skupina dále aktivně vyhledává investiční příležitosti a realizuje strategické investice na rostoucích trzích střední a východní Evropy a Asie. Prostřednictvím podílu v Generali PPF Holdingu je skupina PPF účastníkem trhu pojišťovnictví ve střední a východní Evropě. Za 18 let své existence se skupina PPF stala jedním z předních mezinárodních finančních investorů s hodnotou spravovaných aktiv převyšující 8 mld.euro.