Každý třetí zájezd na splátky si lidé kupují přes internet • Home…

Každý třetí zájezd na splátky si lidé kupují přes internet

26. 05. 2008

Brno 26. 5. 2008 – Více než třetinu zájezdů na splátky si lidé pořizují přes internetové cestovní kanceláře. Vyplývá to ze statistik Home Creditu, předního českého poskytovatele úvěrů na financování dovolených. Při on-line nákupu si Češi vybírají levnější zájezdy, takže utratí o 15 % méně než v kamenných pobočkách. Celkový objem úvěrů, které Home Credit v roce 2007 v segmentu cestovních kanceláří a agentur poskytl, meziročně stoupl o 65 %.

Z celkového počtu zájezdů financovaných na splátky tvoří více než třetinu ty, které lidé vyřizují prostřednictvím internetu. „Internetovou síť si Češi oblíbili hlavně pro nákup last-minute zájezdů, kterých je zde k dispozici velké množství. Výběrem na on-line portálech šetří potřebný čas, ale jak je vidět z našich statistik, tak také peníze. Průměrný úvěr poskytnutý na nákup dovolené přes internet činí necelých 20 000 korun, což je o 3 400 Kč méně než u úvěrů z kamenných poboček. Na druhou stranu úvěry z kamenných cestovních kanceláří splatí klienti o dva měsíce rychleji, v průměru už za 8 měsíců,“ uvádí Vojtěch Ščevík, obchodní ředitel společnosti Home Credit a. s.

O tom, že jsou internetové obchody vyhledávané pro nákup zájezdů na poslední chvíli, svědčí i fakt, že přes 50 % všech „on-line dovolených“ na splátky se prodá v hlavní sezóně od června do srpna. U kamenných cestovních kanceláří je zájem klientů o nákup zájezdů rozprostřen do delšího časového období, které začíná už v únoru.

Dovolenou přes internet si překvapivě kupují zejména ženy, ty tvoří 56 % všech našich klientů. Většině zákazníků je mezi 20 a 40 lety a jsou nejčastěji středoškolského vzdělání,“ říká Michal Tůma, marketingový ředitel cestovní agentury Invia.cz, která je největším on-line prodejcem zájezdů v České republice. „V letošní sezoně neočekáváme velké změny v pořadí popularity zemí, které si lidé vybírají pro svou dovolenou. Celoročně velmi dobře prodávané jsou zájezdy do Egypta a Tunisu, v létě se na přední příčky vyhoupnou Řecko, Itálie, Turecko, Španělsko a Bulharsko,“ dodává.

S téměř 240 obchodními místy, na nichž je dovolená na splátky k dispozici, patří Home Credit k největším poskytovatelům úvěrů v segmentu cestovních kanceláří a agentur na českém trhu. Vloni byl o tento typ spotřebitelského financování rekordní zájem. Objem úvěrů poskytnutý tímto způsobem vzrostl o 65 % oproti předchozímu roku, průměrně financovaná částka přesáhla 22 000 korun.

Vyřízení úvěru na nákup dovolené je jednoduché a rychlé. Klient si vybere zájezd z nabídky cestovní kanceláře a smlouvu o poskytnutí úvěru uzavře přímo v její pobočce. Při nákupu přes internet stačí zaškrtnout tuto možnost v objednávce a vyplnit elektronickou žádost. Klienti si mohou vybrat od 4 do 12 měsíčních splátek, úvěr tedy splatí do další sezóny. Například ve spolupráci s cestovní kanceláří Sunny Days letos Home Credit nabízí dovolenou na splátky s nulovým navýšením.

 

Poznámka pro editory:

Společnost Home Credit a. s. patří k lídrům trhu spotřebitelského financování v České republice. Poskytuje účelové a bezúčelové financování prostřednictvím spotřebitelských a revolvingových úvěrů, produktové portfolio doplňují hotovostní půjčky. Za rok 2007 profinancovala nákupy svých klientů v hodnotě 8,3 miliardy Kč.

Společnosti skupiny Home Credit působí na trzích spotřebitelského financování ve střední a východní Evropě, ve střední Asii a na Dálném východě. V roce 2007 společně poskytly úvěry v celkovém objemu 3,3 miliardy eur. Skupina Home Credit zastává přední pozice na trzích v České republice (Home Credit, od roku 1997), na Slovensku (Home Credit Slovakia, od roku 1999), v Ruské federaci (Home Credit & Finance Bank, od roku 2002) a v Kazachstánu (Home Credit Kazachstán, od prosince 2005). V roce 2006 vstoupila na trhy v Bělorusku (OAO Home Credit Bank) a na Ukrajině (CJSC Home Credit Bank, Home Credit Finance), od prosince 2007 působí také v Číně (Home Credit Asia).

Skupina Home Credit Group je součástí mezinárodní finanční skupiny PPF, která se zabývá pojišťovnictvím, spotřebitelským financováním a poskytuje komplexní služby v oblasti správy majetku. Za 17 let své existence se skupina PPF stala jedním z předních mezinárodních finančních investorů a ke konci roku 2007 spravovala aktiva v hodnotě přesahující 10,1 miliardy eur.