Home Credit v roce 2015 půjčil lidem v Česku 10,3 miliardy korun, to je o 19 % více než v předchozím roce. Díky oživené ekonomice rostl zájem prakticky ve všech segmentech spotřebitelského financování. Počet nově uzavřených smluv vzrostl o jednu desetinu.
Výsledky roku 2015 odrážely celkový ekonomický vývoj v Česku. „Česká ekonomika rostla na výbornou. Rostoucí maloobchodní tržby a chuť lidí nakupovat se pozitivně projevily na našich obchodních výsledcích,“ říká David Bystrzycki, generální ředitel Home Creditu.
Finanční výsledky jsou podpořené zásadní změnou, která se v Home Creditu už delší dobu odehrává a stále více se s ní setkávají sami zákazníci. „Již několik let pracujeme na zlepšení zákaznické zkušenosti. V posledním roce jsme ale tyto změny zintenzivnili, a věřím, že letos budou pro naše klienty opravdu viditelné. Zákaznickou zkušenost měříme pomocí NPS, definujeme hodnotu tzv. promotérů a detraktorů, odstraňujeme momenty, které by klienta mohly zlobit a hledáme ty, ve kterých ho naopak budeme moci nad očekávání nadchnout. Jde o řadu větších či menších úprav naši procesů tak, abychom klientům zjednodušovali život s našimi produkty,“ vysvětluje David Bystrzycki.Příkladem může být možnost nechat si operátorem zavolat zpět ve chvíli, kdy je na klientské lince velký počet hovorů a klient by musel dlouho čekat. Bystrzycki dodává, že cílem je mít natolik spokojené zákazníky, aby pro ně byl Home Credit i v budoucnu volbou číslo jedna.
Největší zájem v loňském roce zaznamenaly kreditní karty. Home Credit nabízí tři klíčové kreditní karty: Home Credit Premia kreditní kartu, TESCO Clubcard kreditní karta Premium, a O2 Extra karta. Druhé dvě jmenované jsou poskytované jako co-brandové karty s klíčovými obchodními partnery. Rozvoj této spolupráce je také základem úspěchu s rostoucí poptávky po kreditních kartách. Každá z karet v portfoliu nabízí jiné benefity a je určená jiným typům zákazníků. Kreditní karty přitom jsou a zůstanou stěžejním produktem. Virtualizace peněz pokračuje, a lidé stále více transakcí provádějí bezhotovostně. V poslední době jsou to i drobné transakce, které se ke kartám dostaly díky bezkontaktní technologii. Tu podporují také všechny nově vydávané karty Home Creditu.
Dalším dlouhodobým pilířem jsou hotovostní neúčelové úvěry. Poskytnuté půjčky skrze tento produkt rostly v roce 2015 o šest procent. Koncept vracení úroků zpět, který Home Credit přinesl na český trh jako první, firma neustále rozvíjí. V loňském roce připravila projekt „Až 21 splátek zpátky“, kdy klienti za řádné splacení své půjčky dostávají vrácené splátky.
V roce 2016 bude pokračovat orientace na zákaznickou zkušenost. Home Credit čeká velký repositioning, jehož cílem je zlepšit vnímání značky právě prostřednictvím perfektní zákaznické zkušenosti a také inovací. Rozvíjet se nadále bude peer to peer platforma Zonky, projekt Autotým nebo služba Kup Najisto pro nákupy na internetu. Některé z těchto inovací čeká intergrace do struktury Home Creditu, kde budou fungovat buď přímo jako součást klíčových byznysů, nebo pod hlavičkou inovativní laboratoře Home Creditu. Cílem je přinášet neustále další a další novinky na český finanční trh, a to ve všech oblastech. Na jedné straně to je úprava současných produktů, jejich vylepšování, ale zároveň s tím i vytváření produktů zcela nových. K tomu se přidává i silná orientace na online prostředí, ať už ve formě nákupu na splátky přes internet na „pár kliknutí“, nebo rozvoj samostatné internetové aplikace Správce financí.