542 100 100

Pracovní dny od 8 do 18 hod.

Číslo 840 155 155 nahrazujeme pevnou linkou. Můžete volat výhodněji, podle běžné sazby svého operátora.

727 618 618

Pracovní dny od 8 do 18 hod.

Chcete volat na mobilní číslo? Na této lince můžete využít své volné minuty.

Pokud neradi voláte, napište nám email!

10 pravidel jak bezpečně používat nejen Správce financí

Home Credit vloni půjčil na nákup výpočetní techniky 350 milionů

Brno 12. 3. 2008 – Spotřebitelská poptávka po výpočetní technice stále roste. V roce 2007 půjčil Home Credit na nákup počítačů a příslušenství přes 350 milionů korun. Boom se týkal zejména prodeje notebooků na splátky. Specializovaní prodejci výpočetní techniky, které Home Credit oslovil, se shodují, že poptávka po výpočetní technice poroste i v roce 2008. Pokračovat bude také růst prodeje notebooků, ovšem s nižší dynamikou než vloni.

Zatímco před lety byl březen připomínán výhradně jako měsíc knihy, poslední roky je známější jako měsíc internetu. Masivnímu rozšíření počítačů v českých domácnostech odpovídají i statistiky Home Creditu. „Boom nákupu výpočetní techniky na splátky zaznamenáváme zejména od roku 2005. Jen vloni přesáhl celkový objem úvěrů v tomto segmentu částku 350 milionů korun. Největší podíl na dynamice růstu mají notebooky, jejichž počet v roce 2007 vzrostl meziročně o 80 %. Rostoucí obliba laptopů souvisí především s výrazným poklesem jejich ceny,“ uvádí Zbyněk Rychtář, ředitel divize obchodní sítě společnosti Home Credit a. s.

Zatímco v roce 2004 si notebook na splátky odneslo jen 140 klientů, vloni už jich bylo 40krát víc. Průměrná výše úvěru na nákup přenosného počítače se mezitím v souvislosti s klesající cenou snížila o 8 000 Kč na dnešních 18 500 Kč.

V roce 2008 utratí Češi za výpočetní techniku ještě o pětinu víc

Odborní prodejci výpočetní techniky předpokládají, že trh poroste i v roce 2008, a to zhruba o 20 %. Rozšíření počítačů v České republice je totiž stále nižší než v jiných zemích západní Evropy. „Celkový růst trhu výpočetní techniky v segmentu koncový zákazník až střední firma dosáhne podle našich odhadů 15 až 30 %,“ uvádí Jiří Pikrt, obchodní ředitel firmy Mironet.

Vzestupný trend bude pokračovat také v případě notebooků, i když s nižší dynamikou než vloni. „Prodej notebooků poroste i v roce 2008 výrazněji než u klasických počítačů, nicméně meziroční nárůst již nebude tak velký jako vloni, kdy přesáhl 55 %. Pohybovat se bude v rozmezí 35 až 40 %,“ odhaduje například Pavel Kunert, vedoucí marketingu společnosti Czech Computer. Podle něj už nyní zákazníci nakupují o 30 % více přenosných než klasických stolních počítačů.

Meziroční zvýšení prodeje výpočetní techniky očekávají i nezávislí čeští elektroprodejci sdružení v alianci Hele. „Prudký nárůst z let 2006/2007 podle našich odhadů v roce 2008 zpomalí ze 60 na 30 %, strměji poroste křivka prodeje notebooků,“ potvrdil Miloslav Zapletal, ředitel odboru obchodu aliance Hele.

Počítač na splátky s Home Creditem lze získat u více než 2000 prodejců po celé České republice a také na internetu. „Je zřejmé, že spolu s penetrací výpočetní techniky v českých domácnostech objem obchodů uzavřených po internetu poroste. Tento trend naznačuje už rok 2007, kdy se počet úvěrových smluv na koupi zboží z e-shopů zvýšil o 150 % oproti předešlému roku,“ dodává Zbyněk Rychtář. Průměrný úvěr na nákup výpočetní techniky činí 14 800 Kč. Klienti jej splatí v průměru za 21 měsíců.

Statistiky Home Creditu jasně ukazují, že výpočetní technika je stále převážně mužskou záležitostí. Muži tvoří dvě třetiny všech zákazníků, kteří si počítač nebo příslušenství k němu na splátky pořídili. 77 % všech klientů je mladších 50 let s tím, že nejvíce jsou zastoupeni třicátníci.

Poznámka pro editory:

Společnost Home Credit a. s. patří k lídrům trhu spotřebitelského financování v České republice. Poskytuje účelové a bezúčelové financování prostřednictvím spotřebitelských a revolvingových úvěrů, produktové portfolio doplňují hotovostní půjčky. Za rok 2007 profinancovala nákupy svých klientů v hodnotě 8,3 miliardy Kč.

Společnosti skupiny Home Credit působí na trzích spotřebitelského financování ve střední a východní Evropě, ve střední Asii a na Dálném východě. V roce 2006 společně poskytly úvěry v celkovém objemu 2,7 miliardy USD. Skupina Home Credit zastává přední pozice na trzích v České republice (Home Credit, od roku 1997), na Slovensku (Home Credit Slovakia, od roku 1999), v Ruské federaci (Home Credit & Finance Bank, od roku 2002) a v Kazachstánu (Home Credit Kazachstán, od prosince 2005). V roce 2006 vstoupila na trhy v Bělorusku (OAO Home Credit Bank) a na Ukrajině (CJSC Home Credit Bank, Home Credit Finance), od prosince 2007 působí také v Číně (Home Credit Asia).

Home Credit Group je součástí skupiny PPF, založené v roce 1991, která se zabývá pojišťovnictvím, spotřebitelským financováním a poskytuje komplexní služby v oblasti správy aktiv. Za 17 let podnikání se PPF Group stala důležitou mezinárodní finanční a investiční společností, která k 30. červnu 2007 spravovala aktiva přesahující hodnotu 8,7 miliardy eur.

Přihlášení k odběru nových tiskových zpráv

Ochrana osobních údajů