Brno 23. leden 2012 – Finanční společnost Home Credit v roce 2011 půjčila svým klientům prostřednictvím spotřebitelských úvěrů celkem 8,75 miliardy korun. Znamená to růst o čtyři procenta oproti předchozímu roku. Růst byl výrazný hlavně u kreditních karet, které tak potvrzují roli čím dál tím oblíbenějšího moderního platebního prostředku.
„Trh spotřebitelských úvěrů je vysoce konkurenční a jsme proto rádi, že nám naši zákazníci věří a financují s námi své potřeby i sny. Home Credit dosáhl v loňském roce výborných výsledků v prostředí, které bylo neustále pod tlakem nejasného vývoje v celé Evropě,“ uvedl David Bystrzycki, generální ředitel Home Credit a.s.
Objem úvěrů, které Home Credit poskytl v obchodní síti na nákup zboží na splátky, se loni mírně snížil. Souvisí to s deflací cen na trhu vybavení domácností, kdy je nábytek i elektronika pravidelně rok od roku levnější. Proto byla poskytnutá jistina o necelých 5 % nižší v porovnání s předchozím rokem.
„Stále více klientů totiž využívá kreditní karty i pro drobnější nákupy, které dříve pořizovali na splátky. Je to pro ně jednodušší, protože u levnějšího zboží, jako jsou DVD přehrávače nebo menší televizory, už nemusí vyřizovat konkrétní smlouvu pro každý nákup, ale mohou pohodlně využívat kartu. Celý nákup je tak stejně rychlý jako běžný nákup za hotové,“ vysvětluje trend analytik Home Creditu Michal Kozub.
Kreditní karty v loňském roce rostly o 7 %, a to hlavně díky novým inovacím, které přinesly změnu na celém trhu. Home Credit ve spolupráci s řetězcem Tesco začal vydávat kreditní kartu, se kterou je možné platit přibližně do půl hodiny od podání žádosti. Proces jejího vydání se tak rapidně zkrátil, a kreditní karty se tím zpřístupnily lidem více než kdykoli předtím.
Home Creditu se v minulém roce dařilo i v oblasti úvěrů na automobily. Poptávka po autech se v loňském roce neustále zvyšovala a tržby za jejich prodeje v Česku vzrostly o 5,5 % (Český statistický úřad, údaj za leden až listopad 2011). I díky tomu dosáhl Home Credit rekordních výsledků. Průměrná výše úvěru na auto se přitom mírně zvýšila na 124 tisíc korun.
I přesto, že v prvním až třetím čtvrtletí tohoto roku poklesl nebankovní trh o téměř 12 % (dle statistik České leasingové a finanční asociace), Home Creditu se podařilo udržet svou pozici i v oblasti hotovostních úvěrů, kde objem poklesl jen o 5 %. Na takovém trhu to znamená dobrý výsledek. „Zájem o hotovostní úvěry byl letos o něco nižší, protože lidé tento typ úvěrů často využívají k zařizování svých domácností. Letos jsme ale byli svědky zamrznutí trhu s realitami, a tak poptávka po hotovostech mírně klesla“, doplnil Kozub.
Home Credit na konci loňského roku také oslavil 2 miliony klientů. Finančních služeb společnosti tak za 15 let existence využil každý pátý Čech. Podle generálního ředitele Davida Bystrzyckého stojí za úspěchem především umění nabídnout dobrou hodnotu a schopnost ukázat dobrým zákazníkům, že se jim vyplatí se k Home Creditu opakovaně vracet. I v letošním roce tak společnost plánuje pokračovat v odměňování dobrých klientů – například vracením části nebo dokonce všech úroků zpět při včasném a správném splácení.
Poznámky pro editory:
Společnost Home Credit a.s., založená v roce 1997, je jedním z předních poskytovatelů spotřebitelského financování v České republice. Společnost nabízí širokou škálu úvěrových produktů: půjčky v místě prodeje, úvěry na automobily, hotovostní půjčky, kreditní a úvěrové karty. V roce 2011 společnost poskytla úvěry v celkové výši 8,75 miliardy Kč. Společnost Home Credit a.s. je členem skupiny Home Credit.
Další informace jsou k dispozici na www.homecredit.cz.
Skupina Home Credit (Home Credit B.V. a její dceřiné společnosti) je jedním z předních poskytovatelů spotřebitelského financování v Evropě a své služby nabízí 4,5 milionu aktivních klientů (k 30. 6. 2011 včetně Kazachstánu). Ve vybraných zemích úspěšně nabízí a rozvíjí také služby retailového bankovnictví. Skupina působí v České republice (od roku 1997), na Slovensku (od roku 1999), Ruské federaci (od roku 2002) a v Bělorusku (od roku 2007). Značka Home Credit je od roku 2005 navíc přítomna v Kazachstánu, kde společnost Home Credit B. V. drží minoritní podíl v AO Home Credit Bank.
Další informace jsou k dispozici na www.homecredit.net.
Skupinu Home Credit plně vlastní PPF Group N. V. („PPF“), která je jednou z největších investičních a finančních skupin ve střední a východní Evropě. Aktuálně vlastní aktiva ve výši zhruba 12,4 miliard EUR (k 31. 12. 2010), zahrnující různorodé aktivity od bankovnictví a pojišťovnictví přes nemovitosti, oblast energetiky a těžbu nerostů či zemědělství až po největší ruský obchodní řetězec se spotřební elektronikou. Působnost PPF sahá ze střední a východní Evropy přes Rusko až do Asie.
Na základě úspěchu Home Creditu v Evropě PPF rozvíjí spotřebitelské financování pod značkou Home Credit také v Asii, konkrétně v Číně (od roku 2007) a ve Vietnamu (od roku 2009), a zkoumá příležitosti pro vstup na další rozvíjející se trhy v tomto regionu.
Další informace jsou k dispozici na www.ppf.eu.