Brno 18. leden 2013 – Finanční společnost Home Credit a.s. (Česká republika) půjčila v roce 2012 svým klientům celkem 8,9 mld. Kč. Ve srovnání s předchozím rokem jde o nárůst 2 %. Úspěšných výsledků dosáhl Home Credit především díky stále rostoucí oblibě kreditních karet, ale i zájmu o hotovostní půjčky a autoúvěry.
„Letošních výsledků si cením zejména s ohledem na celkovou situaci na trhu, v níž jsme do roku 2012 vstupovali. I přes problémy české ekonomiky, pokles spotřebitelské poptávky a vysoké konkurenci jsme dokázali růst a vyrovnat se našim konkurentům nejen mezi nebankovním společnosti, ale i bankám,“ hodnotí obchodní výsledky generální ředitel Home Creditu David Bystrzycki.
Konkurovat se podle Bystrzyckého daří především díky širší nabídce produktů, z níž si vyberou různorodí klienti. „Zároveň se ale snažíme o jejich maximální srozumitelnost a co nejjednodušší použití. Naší výhodou je schopnost rychle reagovat na změny na trhu. Například ve chvíli, kdy jsme zaznamenali pokles zájmu o úvěry v místě prodeje, které lidé znají jako nákupy na splátky, rozhodli jsme se jim nabízet kreditní karty. Jsou pro něj výhodnější a hlavně rychlejší, protože nemusí pokaždé žádat znovu. A tahle strategie jednoznačně zafungovala,“ dodává generální ředitel.
Právě kreditní karty zažívají velmi dobré období a rostou vysokým tempem. V roce 2012 poskytl Home Credit jejich prostřednictvím o 23% více peněz než vloni. „Trend elektronizace peněz je nezpochybnitelný. Před pěti lety se mnozí lidé bránili platbám kartou, protože byly pomalé a nehodily se pro drobné platby. Situace se rychle mění a dnes jsou karty, v našem případě ty kreditní, klíčovou oblastí,“ vysvětluje Bystrzycki. Na úspěchu kreditek mají zásadní podíl také obchodní partneři, zejména obchodní řetězec Tesco, kde Home Credit zajišťuje kompletní nabídku finančních služeb.
Rok 2012 byl úspěšný v oblasti neúčelových hotovostních úvěrů. V meziročním srovnání vzrostly o 1 % v objemu nové jistiny. Dařilo se hlavně telefonní půjčce, která tvoří základní kámen hotovostních úvěrů. K dobrým výsledkům pomohl nový komunikační koncept, který Home Credit spustil v červenci loňského roku. Nejviditelnější změnou byly nové televizní reklamní spoty právě na telefonní půjčku. Změn ale bylo více. Se začátkem léta se změnil i web společnosti, přes nějž mohou zájemci žádat o online půjčku. I díky novému webu vzrostl objem poskytnutých peněz přes online kanál na téměř dvojnásobek.
Čtvrtým obchodním pilířem Home Creditu jsou úvěry na financování automobilů, které i v roce 2012 dále rostly. „Vzhledem k tomu, že prodeje ojetých automobilů byly silně zasaženy problémy s registry vozidel, které podle statistik registrací v létě spadly až o 80 %, jde o dobrý výsledek. Pokud se v příštím roce podobná situace nebude opakovat, vyhlídky v této oblasti jsou velmi nadějné,“ uzavírá David Bystrzycki.
V roce 2013 se společnost chce zaměřit především na otevírání nových odbytových kanálů. Velký potenciál stále nabízí internet a eshopy. Jako velmi dobrá cesta se ukázalo i rozšiřování nabídky služeb, například Cash on Card neboli možnost převedení peněz z kreditní karty na běžný účet klienta. Společnost má také v plánu zavést komplexní nástroj marketingové segmentace, který umožní detailněji poznat potřeby klientů a nabídnout jim produkty šité přímo na míru.
Poznámka pro editory:
Společnost Home Credit a.s., založená v roce 1997, je jedním z předních poskytovatelů spotřebitelského financování v České republice. Společnost nabízí širokou škálu úvěrových produktů: půjčky v místě prodeje, úvěry na automobily, hotovostní půjčky, kreditní a úvěrové karty. V roce 2012 společnost poskytla úvěry v celkové výši 8,9 miliardy Kč. Společnost Home Credit a.s. je členem skupiny Home Credit.
Další informace jsou k dispozici na www.homecredit.cz.