Brno 26. 1. 2007 – Společnost Home Credit a. s., která patří k lídrům trhu spotřebitelského financování v České republice, v roce 2006 financovala nákupy klientů v celkové výši 7,1 miliardy Kč, což v meziročním srovnání představuje nárůst o 6 %. Nejúspěšnějším obdobím pro společnost se stal tradičně závěr roku, kdy Home Credit nabízí mimo jiné zvýhodněné produkty pro vánoční sezónu.
Společnost Home Credit v České republice oproti roku 2005 navýšila objem nově poskytnutých úvěrů o 6 %, tedy z 6,7 miliardy Kč na loňských 7,1 miliardy Kč. K úspěšným obchodním výsledkům významnou měrnou přispěl závěr roku, kdy Home Credit svým zákazníkům tradičně nabízí speciální zvýhodněné produkty. Pro loňské čtvrté čtvrtletí společnost navíc připravila zcela novou produktovou řadu: kreditní kartu Home Credit s opakovaným bezúročným obdobím v délce až 51 dnů a speciální nabídku jednorázového spotřebitelského úvěru pro obchodní síť. Společnost Home Credit v období od 1. října do 31. prosince 2006 v tuzemsku poskytla jistinu v celkovém objemu 2,2 miliardy Kč. Ve srovnání se stejným obdobím loňského roku jde o nárůst o 13 %.
„Klíčové požadavky našich zákazníků se v loňském roce úspěšně dařilo naplňovat díky ucelené nabídce produktů, kterou obohatilo několik novinek. Během uplynulého roku Home Credit dále posílil pozici v obchodní síti, kde se naši klienti setkávají s širokou škálou jednorázových spotřebitelských úvěrů. Ty byly v předvánočním období rozšířeny o speciální vánoční nabídku. Ke zcela nové produktové řadě s dobrým potenciálem do budoucna náleží kreditní karta Home Credit, která byla uvedena na trh rovněž v období nejsilnější poptávky po spotřebitelském financování,“ komentuje obchodní výsledky Ing. Miloš Stibor, předseda představenstva a generální ředitel Home Credit a. s., a dodává: „Stoupající oblibu a významné meziroční nárůsty jsme zaznamenali také u hotovostních úvěrů, jejichž stávající portfolio jsme v prvním pololetí roku rozšířili o nabídku jednoduše dostupné Telefonní půjčky.“
Nejúspěšnějším dnem loňského roku z hlediska financované částky se stal 18. prosinec. Za tento jediný den Home Credit financoval nákupy klientů ve výši téměř 46 milionů Kč. Závěr roku 2006 rovněž potvrdil dlouhodobý trend, podle kterého v letních měsících mezi zbožím nakupovaným na splátky převažují domácí spotřebiče (ledničky, pračky, sporáky, myčky na nádobí atp.), zatímco v předvánočním období dávají zákazníci přednost spíše nákupu spotřební elektroniky (LCD a plazmové televizory, DVD rekordéry s pevným diskem, domácí kina, digitální fotoaparáty a videokamery nebo MP3 přehrávače).
Čeští zákazníci si v roce 2006 na jednorázový spotřebitelský úvěr nejčastěji pořizovali domácí elektrospotřebiče (meziroční změna v počtu uzavřených smluv + 12 %) a spotřební elektroniku (+ 9 %), dále domácí potřeby (+ 46 %) a mobilní telefony (– 5 %). Nejvýznamnější nárůst zájmu spotřebitelů se oproti roku 2005 projevil u notebooků (+ 264 %). Z dalšího sortimentu oproti roku 2005 stoupla poptávka například po nábytku (+ 6 %), sportovních potřebách (+ 46 %) nebo fotoaparátech, videokamerách a dalším foto příslušenství (+ 35 %).
Ve srovnání jednotlivých krajů za rok 2006 v počtu uzavřených smluv na jednorázový spotřebitelský úvěr vede kraj Moravskoslezský, následují kraje Středočeský a Jihomoravský.
Poznámka pro editory:
Společnost Home Credit a. s. patří k lídrům trhu spotřebitelského financování v ČR a za rok 2006 profinancovala nákupy svých klientů v hodnotě 7,1 miliardy Kč. Společnosti skupiny Home Credit, působící na trzích střední a východní Evropy a střední Asie, vydaly v roce 2005 úvěry v celkovém objemu 2,1 miliardy USD. Home Credit si udržuje přední postavení na trzích spotřebitelského financovaní v České republice (vstup v roce 1997), Slovenské republice (1999), Ruské federaci (2002) a Kazachstánu (2005). V roce 2006 vstoupila skupina Home Credit rovněž i na ukrajinský trh. Home Credit je součástí skupiny PPF, která se řadí mezi přední finanční skupiny v České republice a regionu střední a východní Evropy.