Se začátkem dubna Home Credit v České i Slovenské republice spustil internetovou aplikaci Správce Financí (www.SpravceFinanci.cz; www.SpravcaFinancii.sk). Ta je určena všem jeho klientům, kteří chtějí své finanční produkty obsluhovat jednoduše a online. Nabízí přehled o vyčerpané částce nebo splátkách během několika kliknutí 24 hodin denně, 7 dní v týdnu.
Správce financí spuštěný prvního dubna je internetová aplikace, ve které mají klienti k dispozici přehled o svých produktech a transakcích. Správce Financí nahradil původní aplikaci Můj úvěr, která vznikla v roce 2007 a postupně se vyvíjela. Spuštění Správce Financí je ale razantní předěl, který navazuje na jeden z pilířů Home Creditu – komunikaci online. Zájem o Správce Financí je ze strany klientů vysoký. Jen během prvních dvou týdnů se do něj v Česku přihlásilo téměř pět tisíc klientů. „Spontánní zájem klientů o novou aplikaci nás těší. Jejich dosavadní reakce jsou velmi pozitivní, a to nás jen utvrzuje v tom, že jsme se vydali správnou cestou a že aplikace je dobrá,“ hodnotí Správce Financí ředitel divize Produkty a CRM Home Creditu Vít Růžička.
Správa karet i konsolidací v jednom
Ve Správci Financí klienti najdou informace o všech svých karetních produktech, nákupech na splátky, stejně jako o hotovostních úvěrech nebo konsolidaci. Klienti se tak během několika sekund dozví, jaká je výše jejich splátky, jestli byla připsaná na účet, nebo si také mohou sami vytisknout potvrzení o splacení svého úvěru. Mají tak svůj úvěr zcela pod kontrolou v jakýkoli den či hodinu. U karetních produktů je k dispozici přehled plateb včetně filtru podle času nebo typu platby. Zobrazuje se také stav věrnostního konta a připsaná částka podle jednotlivých plateb kartou. „Je pro nás důležité, aby klienti měli možnost mít detailní přehled o svých produktech, kdykoli si vzpomenou. Internet dnes používají dvě třetiny všech domácností, proto je rozvoj internetové aplikace nezbytností,“ dodává Růžička.
Správce financí nabízí i moderní metody, jak hradit jednotlivé splátky. Systém automaticky generuje tzv. QR kód, který je možné i vytisknout. Pokud to klientovo mobilní bankovnictví v telefonu dovoluje, může tento kód lehce naskenovat a vytvoří se mu okamžitě příkaz k úhradě. Z pohodlí domova tak během několika sekund uhradí svou splátku. K tomu Home Credit jako jediná společnost v Česku nabízí možnost hradit splátky pomocí terminálů Sazka. Klient si čárový kód vytiskne a splátku uhradí kdekoli v trafice, kde je terminál.
Internetový limit na tři kliky
Kromě náhledových akcí může klient provádět i aktivní operace. Velmi jednoduše si může například převést hotovost z kreditní karty na svůj běžný účet. Při odeslání hotovosti si vybírá, jestli pak částku splatí jednorázově nebo chce splátky rozložit do splátkového kalendáře. Další z operací, kterou klienti často využívají, je změna internetového limitu.
Clusterové řešení
Správce financí je po technické stránce postavený tak, aby odpovídal v současnosti nejvyšším nárokům. Mezi jeho klíčové vlastnosti patří například to, že jde o single-page aplikaci, která ve velké míře využívá AJAX. Robustnost a výkon jsou zajištěny provozem v clusteru s použitím technologií Oracle (Coherence, Oracle Service Bus, Weblogic a další). Díky tomu bude technické řešení vyhovovat i za několik let. Správce Financí využívá opensource frameworky, jako je Apache Wicket, Spring, Spring Web Services atd. Klienti se ale nemusí obávat, že by šlo o aplikaci určenou pro počítačové experty. Právě naopak. Zásadní důraz byl kladený hlavně na intuitivnost a přehlednost, na což se při návrzích internetových bankovnictví mnohdy zapomíná.