Home Credit spustil inovativní technologický prvek v oblasti splátkového prodeje přímo v kamenných prodejnách. Tato inovace spočívá v tom, že si zákazník při nákupu na splátky vyřídí pomocí QR kódu půjčku přímo s Home Creditem a nemusí tak sdílet své osobní informace s prodejcem. Home Credit tento zcela nový proces schvalování úvěrů nazval „POS samoobsluha“. Hlavními atributy nové služby jsou jednoduchost, diskrétnost a úspora času. Samoobsluhu bude postupně zavádět u všech svých partnerů na kamenných prodejnách.
Celý proces funguje tak, že si klient na prodejně vybere zboží a pokud jej chce koupit na splátky, prodejce zadá do systému pouze popis produkt a jeho cenu a vytvoří QR kód pro zákazníka. Ostatní je už na zákazníkovi, který tedy nemusí sdílet své osobní údaje s prodejcem a jednoduše vyplní jenom několik údajů ve svém mobilním telefonu.
Proces se liší u stávajícího klienta Home Creditu a nového zákazníka. Ten stávající si ve svém telefonu načte QR kód a nastaví si splátky, vyplní několik údajů k jeho identifikování a kontakty. Na telefonní číslo je mu pak zaslán kód a po vyplnění se mu na displeji mobilního zařízení ihned ukáže, zda mu Home Credit splátky schválil. Další zaslaný kód v sms už slouží k podpisu smlouvy. Po schválení žádosti obdrží na telefonní číslo heslo, které sdělí prodejci. Ten pak pouze vyhledá objednávku, zadá heslo a vydá zákazníkovi zboží. To vše proběhne v prodejně doslova při čekání ve frontě u pokladny.
U nového klienta je proces o něco delší, dochází nejprve k ověření identity pomocí Bank iD, poté zákazník zadává údaje o své osobě, například své příjmy a pravidelné měsíční výdaje. Pokud mu Home Credit schválí smlouvu, uzavírá ji zase pomocí sms kódů. Dokončení celého procesu je pak stejné jako u stávajícího klienta.
„Samoobsluha přinese odlehčení na straně prodejce, zároveň je maximálně diskrétní, rychlá a pohodlná. Už během prázdnin se nám podařilo zavést službu ve vyšších stovkách prodejen“ uvádí Marek Tomčík, obchodní ředitel Home Credit ČR a SR.
Home Credit tak opět přichází s technologickou inovací, aby zjednodušil zákazníkovi celý proces schvalování úvěru a zároveň mu nabídl větší diskrétnost a bezpečnost. K ověřování identity pak využívá Bank iD, které zavedl u své půjčky Kamali v roce 2021 a dále využívá metodu digitálního ověření totožnosti v rámci on-line splátkového prodeje a u on-line sjednávání Flexibilní půjčky. V České republice už samoobsluha funguje v Möbelixu, Planeo, iStyle, XXXLutz a Alze a Home Credit ji rozšiřuje do dalších partnerských obchodů.